• Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är islamisering bra?
  • Engångspostaren
    hannis skrev 2012-11-02 16:36:07 följande:
    Lika illa som att Sverigedemokraterna etablerats sig i Sverige. Rynkar på näsan

Vet du vad Sharia är förresten? 
    Det var ju intressant, varför är det så illa att SD etablerat sig?

Ja det brukar räknas som islams regler och lagar, men om du har en egen definition får du ju gärna delge mig den.
  • Engångspostaren
    oOHalalOo skrev 2012-11-03 21:17:45 följande:

Det är väl rätt vanligt att politiska partier har olika partiprogram, eller hur tänker du?
    Är man emot deras program så röstar man väl inte på dem, eller?
    Jag presenterar mest en nyhet som är ganska intressant apropå ämnet, att islam tar allt mer plats i Europa.
  • oOHalalOo
    Engångspostaren skrev 2012-11-04 15:37:55 följande:
    Jag presenterar mest en nyhet som är ganska intressant apropå ämnet, att islam tar allt mer plats i Europa.

Det blir väl så när antalet européer som blir muslimer blir fler? Att bli muslim och sen rata Islam är ju hyckleri snarare. Och rätt ologiskt dessutom.
  • Gung Ho
    Engångspostaren skrev 2012-11-04 15:37:55 följande:

Fast det kommer i längden innebära att vi har två huvudsakliga moderata religioner...
  • Flash Gordon
    oOHalalOo skrev 2012-11-03 21:15:42 följande:

Oavsett så utesluter även dessa grupper människor. Och om det är jämllikhet och att alla måste göra allting på en och samma gång och det är 'samhällets norm' så nog bryter även de mot den normen.

Kan du hanvisa till vilka muslimska organisationer som har krävt detta?

Din insikt i det svenska samhällets funktion är uppenbarligen begränsad. Simklubbar bryter inte mot några normer med mindre än att de aktivt diskriminerar någon.

Det är även full möjligt för "Kulturföreningen Mustafa" att hyra sina egna tider i badhuset, men nu är det sällan det det handlar om utan istället vill föreningen att de ALLMÄNNA tiderna (de som vi skattebetalare betalar för) skall könssegregeras. Inga män skall tillåtas bada då. Ingen manlig personal för bada då. Finns det stora fönster måste dessa täckas för med gardiner.

Och detta enbart för att deras religion och kultur kräver att mannen skall kunna kontrollera sin kvinna och vara säker på att ingen annan man ser henne.

Då uppstår den principiella frågan om samhället skall ge efter för dessa medeltida regler när man i alla andra sammanhang försöker kämpa emot dem. 
  • Flash Gordon
    fubar skrev 2012-11-03 23:28:38 följande:
    De kräver sina rättigheter enligt likabehandligs- principen, konstigare än så är det inte. Jag känner väldigt många muslimer. Den absoluta merparten är sekulariserade och väldigt nöjda med den svenska demokratin. Så några 100 000 som delar synen på samhället är det absolut inte.

Om nu islamisering inte är särlagstiftning, vad är det då?

Problemet uppstår när de kräver "sina rättigheter" på bekostnad av vad samhället i övrigt kommit överens om och tvingar andra att anpassa sig till dessa avvikelser från dagens samhälls-kontrakt.
  • Flash Gordon
    oOHalalOo skrev 2012-11-03 21:15:42 följande:

Kan du hanvisa till vilka muslimska organisationer som har krävt detta?

För allt i världen, jag kan bjuda på ett exempel.

Googla "sandviken+badhus+muslimer" så kommer det upp en längre debatt som var för något år sedan där de manliga ledarna i en lokala muslimska "kulturföreningen" ansökte om att kommunen skulle betala för könssegregerade badtider så att de kunde låta sina fruar bada.

Som ett typexempel på hur debatten förs. 
  • Tom Araya

Islamisering får gärna genomföras i länder med majoritet muslimer men inte i Sverige, tack!

• Tom Araya
    Flash Gordon skrev 2012-11-05 04:39:15 följande:

Problemet uppstår när de kräver "sina rättigheter" på bekostnad av vad samhället i övrigt kommit överens om och tvingar andra att anpassa sig till dessa avvikelser från dagens samhälls-kontrakt.
  • Tom Araya
    fubar skrev 2012-11-03 23:28:38 följande:
    De kräver sina rättigheter enligt likabehandligs- principen, konstigare än så är det inte. Jag känner väldigt många muslimer. Den absoluta merparten är sekulariserade och väldigt nöjda med den svenska demokratin. Så några 100 000 som delar synen på samhället är det absolut inte.

Om nu islamisering inte är särlagstiftning, vad är det då?
    Enligt lika-behandlings-principen så kan du glömma alla former av anpassning inom vården, omskärelse går bort, alla avvikelser av religiösa skäl helt enkelt.
Svar på tråden Är islamisering bra?