• Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är islamisering bra?
  • Quickman
    Flash Gordon skrev 2012-10-24 08:29:28 följande:

Ja, du ser.

Och offentliga badhus könsuppdelar tiderna för att männen skall kunna låta sina kvinnor bada och skolor tillåts sära på barnen och ge dem olika utbildning efter kön - trots att det inte är tillåtet enligt lagen - eller inte ge dem utbildning alls på andra områden.

Samtidigt som politiker och myndigheter visar upp en tolerans för kulturella fenomen i en del förorter som de annars tar skarpt avstånd från - mestadels rörande jämställdhetsfrågor.  

Jag vet inte - är det som sker i motsats till de värderingar vi har i samhället något att bråka om? Är det inte bara småsaker?  Kanske är det lugnt? Kanske stannar det bara vid det här?   
    För det första så rör det sig om väldigt få platser där det blivit könssegregerade badhustider, för det andra så är det så uppenbart att folk är mot det enbart för att det är muslimerna som vill ha det. Hade det varit Centerpartiet som kommit med förslaget hade inte en käft brytt sig.

Att ge personer olika utbildning beroende på deras kön är självklart illa, men hur pass utbrett är det egentligen? Efter en Googlesökning kunde jag inte hitta en enda nyhetsartikel om det. 

Visst har muslimerna fått igenom några enstaka förändringar i samhället, men att kalla det för en islamisering är som att göra en hönsfarm av en fjäder. Den islamiseringen som pågår i samhället är inte ett större hot mot Sverige än vad språka på serbokroatiska var.

• Flash Gordon
    Quickman skrev 2012-10-24 11:40:56 följande:
    För det första så rör det sig om väldigt få platser där det blivit könssegregerade badhustider, för det andra så är det så uppenbart att folk är mot det enbart för att det är muslimerna som vill ha det. Hade det varit Centerpartiet som kommit med förslaget hade inte en käft brytt sig.

Att ge personer olika utbildning beroende på deras kön är självklart illa, men hur pass utbrett är det egentligen? Efter en Googlesökning kunde jag inte hitta en enda nyhetsartikel om det. 

Visst har muslimerna fått igenom några enstaka förändringar i samhället, men att kalla det för en islamisering är som att göra en hönsfarm av en fjäder. Den islamiseringen som pågår i samhället är inte ett större hot mot Sverige än vad språka på serbokroatiska var.

" rel="nofollow" target="_blank">

De badhusstrider som jag följt har debatten ändå landat i "vad ska samhället subventionera
     med skattepengar? Ska samhället betala för att främja åsikter och värderingar som samhället strävat att bekämpa i årtionden?"

Talande nog har det aldrig varit någon centerpartist som förslagit segregerade bad utan det ha alltid varit muslimska kulturföreningar och likvärdigt. 

Vad gäller skolorna så är skolinspektionens rapporter utförligare än medias icke-rapportering av detta fenomen.  

Nä, än så länge är det inga stora mängder krav som ställs. Men de ställs. och de efterlevs med jämna mellanrum. 

Man skulle kunna likna det vid de små stegens tyranni.   
  • Sven Erik Johansson
    puss skrev 2012-10-24 09:17:46 följande:
    Att äta minde kött är bara bra.

Jag håller med. Fast muslimer äter väl vanligen kött även om de inte äter fläskkött. Själv gläds jag åt ju fler som blir vegetarianer-som jag själv är. Om muslimer blir det så kan de ju undvika enligt dem "felslaktade" djur. Sedan ser jag i o för sig gärna att muslimer också upptäcker en annan andlig väg , men är de fortfarande muslimer så kan de som sagt undvika icke halalslaktade djur genom att äta som jag.
  • Quickman
    Flash Gordon skrev 2012-10-24 13:16:02 följande:
    De badhusstrider som jag följt har debatten ändå landat i "vad ska samhället subventionera
     med skattepengar? Ska samhället betala för att främja åsikter och värderingar som samhället strävat att bekämpa i årtionden?"

Talande nog har det aldrig varit någon centerpartist som förslagit segregerade bad utan det ha alltid varit muslimska kulturföreningar och likvärdigt. 

Vad gäller skolorna så är skolinspektionens rapporter utförligare än medias icke-rapportering av detta fenomen.  

Nä, än så länge är det inga stora mängder krav som ställs. Men de ställs. och de efterlevs med jämna mellanrum. 

Man skulle kunna likna det vid de små stegens tyranni.   
    Jag blir så trött på allt tjafsade om att det är ett slöseri med skattepengar. Tänk på att regeringen tar inte sina skattepengar från en hemlig skattkista i rymden. Utan de resurser som finns i samhället finns där för att vi vanliga medborgare har betalat in det i skatt och av den anledningen känns det inte heller helt orimligt att man använder skattepengarna till att bejaka våra intressen.

Personligen så ser jag det som ett större slöseri med skattepengar att lägga ner flera miljoner för att utreda om några tuschstreck är barn som blivit våldtagna, eller för att kasta folk i fängelse för att de sålt en drog som är mindre farlig än alkohol, eller att betala lön till en minister som inte åstadkommit ett jävla skit (ja, jag menar Annie Lööf)

Det måste vara svårt att klara av en vanlig dag om man känner sig kränkt av att en moské byggs eller att några få badhus inte låter pojkar och flickor simma samtidigt.

De värderingar som samhället ska eftersträva är rätten till yttrandefrihet, demokrati, mänskliga rättigheter etc. Jag ser inte hur detta hotas på grund av några badhus har olika öppettider för kvinnor och män.

Men jag läser gärna rapporten från skolinspektionen, bara du länkar den.
  • Gung Ho

Nej, Islamisering är inte bra!!

Nu har ju religion sällan någon framskjutande plats i samhällen med väl utbyggda sociala skyddsnät (då en stor del av religionens 'funktion' då försvinner) så jag tror inte vi löper någon risk för islamisering. Tvärt om är det islam som löper risk att 'svenskifieras'...  

• Sten Mjuk

Islamisering är politik, där det gäller var med oss eller dö, som alla bilbombare visar. I dåliga tider här med alltfler muslimer, moskeer, ramadan, PR för islam och anpasning, är det lämpligare att stoppa asylmissbruket nu. Dvs ingen ska in från fjärran länder.

• Frankk

Nej. Religion tillhör historien. När världen hela tiden utvecklas genom att alla i genomsnitt får utbildning, högre utbildning osv. Hög utbildning/vetenskap botar i regel religion/vidskeplighet och andra fasoner lågutbildade (generellt) tror på.

Den tyngsta sorgen är att inse att vi själva är enda orsaken till alla våra motgångar.
  • Sten Mjuk

Och för att minska vidskepligheten bör vi inte bygga några kyrkor eller moskeer och förbjuda indoktrinering av minderåriga. Vi importerar analfabeter och i dåliga tider kan ett ökande antal muslimer vända sig till dem som hänvisar till en högre makt.

Kristendomen har vi nästan fått bort och vi har inga erövringsplaner som islam då det blandas med politik.

• Gung Ho

Det som 'botar' religion på samhällelig nivå är utbredd välfärd.

• Sten Mjuk
    Gung Ho skrev 2012-10-27 09:34:59 följande:
    Det som 'botar' religion på samhällelig nivå är utbredd välfärd.
    Då lär det gå illa här där man sparar in på välfärden för att bekosta asylmissbruket, mer muslimer, islamisering och indoktrinering.
Svar på tråden Är islamisering bra?