Flash Gordon skrev 2012-10-24 13:16:02 följande:
De badhusstrider som jag följt har debatten ändå landat i "vad ska samhället subventionera
med skattepengar? Ska samhället betala för att främja åsikter och värderingar som samhället strävat att bekämpa i årtionden?"
Talande nog har det aldrig varit någon centerpartist som förslagit segregerade bad utan det ha alltid varit muslimska kulturföreningar och likvärdigt.
Vad gäller skolorna så är skolinspektionens rapporter utförligare än medias icke-rapportering av detta fenomen.
Nä, än så länge är det inga stora mängder krav som ställs. Men de ställs. och de efterlevs med jämna mellanrum.
Man skulle kunna likna det vid de små stegens tyranni.
Jag blir så trött på allt tjafsade om att det är ett slöseri med skattepengar. Tänk på att regeringen tar inte sina skattepengar från en hemlig skattkista i rymden. Utan de resurser som finns i samhället finns där för att vi vanliga medborgare har betalat in det i skatt och av den anledningen känns det inte heller helt orimligt att man använder skattepengarna till att bejaka våra intressen.
Personligen så ser jag det som ett större slöseri med skattepengar att lägga ner flera miljoner för att utreda om några tuschstreck är barn som blivit våldtagna, eller för att kasta folk i fängelse för att de sålt en drog som är mindre farlig än alkohol, eller att betala lön till en minister som inte åstadkommit ett jävla skit (ja, jag menar Annie Lööf)
Det måste vara svårt att klara av en vanlig dag om man känner sig kränkt av att en moské byggs eller att några få badhus inte låter pojkar och flickor simma samtidigt.
De värderingar som samhället ska eftersträva är rätten till yttrandefrihet, demokrati, mänskliga rättigheter etc. Jag ser inte hur detta hotas på grund av några badhus har olika öppettider för kvinnor och män.
Men jag läser gärna rapporten från skolinspektionen, bara du länkar den.