• Tiger Af Lilja

- bf juli 2013 -

Hej

Jag är ganska tidig men tänkte starta en tråd om vi som har BF Juli 2013.
    Jag hoppas man kan följas åt och diskutera allt mellan himmel och jord om det som rör graviditet, barn och oss själva :)

(Jag plussade så tidigt som äl+8, och hoppas nu att allt går som det ska.
    Jag använde ältest + en sida på fertilityfriend.com vilket jag rekommenderar alla som fortfarande försöker.)

Hoppas vi blir många!

- LISTAN -

Tiger Af Lilja: BF 3 Juli 2013 ( Tredje barnet )

• Svar på tråden - bf juli 2013 -
  • Saga09
    Babylängtar skrev 2012-11-15 23:02:23 följande:
    Måste bara fråga hur var det att göra ett vul? gör det ont? är nervös ska göra ett i början av december! =)

Det gör inte ett dugg ont :) var ju på mitt vul igår och fick se ett tickande hjärta :)
    Saga 2009 ¤ BF 6/7 2013
  • jess55

Åh vad det måste vart härligt Saga09! Fick man någon bild från det ultraljudet?

• Håjma

Hur står ni andra ut?
    Jag måste få gnälla, bara lite. Jag döööör. Jag är så trött hela tiden. F m går bra på jobbet, sen kör det i gång, all mat luktar skunk, illamåendet plågas och jag blir så trött. Kan ju inte gå hem kl 14 varje dag ;)
    Massa möten och annat stressigt.... Nån m bra tips på små saker att knapra på som är diskret och inte misstänkt? Har bara berättat för en på jobbet plus min närmaste arbetsledare.

• Laconian
    Håjma skrev 2012-11-16 06:32:07 följande:
    Hur står ni andra ut?
    Jag måste få gnälla, bara lite. Jag döööör. Jag är så trött hela tiden. F m går bra på jobbet, sen kör det i gång, all mat luktar skunk, illamåendet plågas och jag blir så trött. Kan ju inte gå hem kl 14 varje dag ;)
    Massa möten och annat stressigt.... Nån m bra tips på små saker att knapra på som är diskret och inte misstänkt? Har bara berättat för en på jobbet plus min närmaste arbetsledare.
    Hahaha jag känner likadant !  Nu har det blivit liiite bättre med illamåendet, har börjat med vitaminer så vet inte om det har med det att göra.. Mitt bästa tips är att dricka vatten eller samarin/ramlösa/vichy-vatten, mycket effektivt för min del. Får man i sig salt och vätska som verkar hjälpa lite iaf. Mot yrseln har jag inte hittat nån hjälp mer än att sitta o ta det lugnt en stund =)
  • Saga09

Jag är så galet trött idag att jag knappt orkar röra mig.. vissa dagar är verkligen värre än andra. Orkar inte stå upp för då snurrar det i huvudet :( nu har vi bäddat ner oss i soffan istället

Saga 2009 ¤ BF 6/7 2013
  • KramKalas

idag har jag o pappan varit på inskrivning på MVC.. och tid bokad för UL om 2½vecka.. ser sååå fram emot de.. att få se att de finns nåt där.. får ibland känslan av att jag e nog inte gravid utan bara lurat alla även om jag har symtom.. tror de blir mer verkligt när (om) vi får se ett litet hjärta picka

• MalinTherese

Hej på er tjejer!
    Hur går det för er med allt? Var på vul igår och hjärtat tickade på så fint, så blödningen gjorde ingenting!

Men jag måste fråga är det någon mer än mig som INTE klarar av att ha en bh på längre? I morse gjorde dom så otroligt ont att jag inte fick ner dom i min vanliga bh..  

• Jelu

MalinTherese: jag känner igen det där plågar mig på jobbet och har bh på men så fort jag kommer hem så går jag utan eftersom det gör så ont.
    Skönt att du fick se ett tickande hjärta:)

• MalinTherese

ja jag blev helt förvånad i morse för igår kunde jag fortfarande ha min vanliga bh men i morse var de omöjligt.. 
    dom kändes gigantiska (inte för att jag egentligen klagar ;D) så jag var tvungen att springa in till sambon halvt naken för att visa upp de jag såg för att få det bekräftat att de va sant.. han tyckte de va ett annorlunda och roligt uppvaknande.. medan jag enbart var fascinerad... 

• Lillasyster82
    KramKalas skrev 2012-11-16 17:35:26 följande:
    idag har jag o pappan varit på inskrivning på MVC.. och tid bokad för UL om 2½vecka.. ser sååå fram emot de.. att få se att de finns nåt där.. får ibland känslan av att jag e nog inte gravid utan bara lurat alla även om jag har symtom.. tror de blir mer verkligt när (om) vi får se ett litet hjärta picka

Sådär tänker jag också ibland, att jag bara lurat alla inklusive mig själv med att jag är gravid. Kändes dock lite mer verkligt idag när BM pratade om att vi skulle ha barn på vårt hälsosamtal. Dock gjordes inga tester men blir mer av det på inskrivningen den 4 dec. Känns skönt att det är på gång, kontakten med vården. :)
Svar på tråden - bf juli 2013 -