• Tiger Af Lilja

- bf juli 2013 -

Hej

Jag är ganska tidig men tänkte starta en tråd om vi som har BF Juli 2013.
    Jag hoppas man kan följas åt och diskutera allt mellan himmel och jord om det som rör graviditet, barn och oss själva :)

(Jag plussade så tidigt som äl+8, och hoppas nu att allt går som det ska.
    Jag använde ältest + en sida på fertilityfriend.com vilket jag rekommenderar alla som fortfarande försöker.)

Hoppas vi blir många!

- LISTAN -

Tiger Af Lilja: BF 3 Juli 2013 ( Tredje barnet )

• Svar på tråden - bf juli 2013 -
  • Lillasyster82

GRATTIS & VÄLKOMNA alla nyanlända till tråden!

Gravid92 skrev 2012-11-15 08:51:01 följande:
    Jag fick veta i måndags att jag är gravid, o enligt beräkningar på nätet så är det runt 22-25 Juli :)

Väntar första barnet o detta ska bli så roligt! Jag kommer att börja leva ett helt nytt liv:) 

Ja visst kommer man börja ett nytt liv, tycker det är jätte spännande! :)

Håller tummarna att det går bra men försöker inte oroa mig i onödan.
  • Laconian
    9111N skrev 2012-11-15 10:07:43 följande:
    hoppar in här jag med, vet dock inte riktigt helt säkert vilket datum i juli det blir ännu men räknat 9 juli tillsvidare, har oregelbunden mens därför jag inte vet. Tog test pga halsbränna och illamående och visst var jag gravid kunde jag säga till mig själv 5 test senare haha.

Detta blir andra barnet, har en dotter sen innan som blir 1 år nu på lördag så blir tätt mellan barnen.
    Glad
    vi får också tätt mellan våra två, sonen är 1 år så det kommer bli knappt 2 år mellan men det var så vi ville ha det :)
  • ma201206

Hej! Jag hoppar in här, BF 21 JULI 2013, första barnet!
    Känns oerhört roligt, om det går hela vägen :) 

• Fiamedbarn

Lillasyster, jag längtar också efter att få känna sparkar! 

Imorgon ska jag på första besöket hos barnmorskan, det ser jag fram emot! Jag undrar om de gör en gravtest? Jag är lite orolig över att jag inte skulle vara gravid men det tror jag ju egentligen inte. Får se hur de räknar BF nu...och vilken vecka jag är i. Jag är i alla fall ca 3+3 dagar gravid idag. Vilket jag översätter till sjätte veckan (de två första veckorna i graviditeten är ju innan befruktningen).

Mina tecken:

Det kliar på magen Ligamentsmärtor när jag vänder mig snabbt Trötthet Förändrad aptit, bla mer sugen på mat än godis Uppsvälld i magen!  Humörsvängningar, är väldigt känslig men också gladare än annars Ökad astma precis som förra gången
  • Fiamedbarn

majsis, vi har en kille som är 3,5 år. Känns skönt att vi kunnat gett honom mycket uppmärksamhet de första åren....Nu pratar jag som om barnet verkligen kommer. Men jag har en bekant som precis förlorat sitt barn i 21:a veckan så vad som helst kan hända....jag har slutat med volleybollen, badar inte i varmvattenbassängen (träning för 3-åringen) och försöker äta bra och stressa av...oooo vad jag vill behålla pyret!

• 9111N
    Laconian skrev 2012-11-15 16:31:48 följande:
    vi får också tätt mellan våra två, sonen är 1 år så det kommer bli knappt 2 år mellan men det var så vi ville ha det :)
    Samma här dottern kommer vara 18 månader när nästa kommer men vi vill också ha barnen tätt :)
  • majsis08

fiamedbarn: ja så känner vi också :) åhh fy vad tråkigt och jobbigt för din vän!!oron finns ju jämt där..har du fått nå symptom än?

• Babylängtar
    Saga09 skrev 2012-11-13 20:02:13 följande:
    Idag har jag haft riktigt mycket dragningar i magen eller hur man nu ska säga. Börjar känna mig nervös redan inför vul på torsdag..

Måste bara fråga hur var det att göra ett vul? gör det ont? är nervös ska göra ett i början av december! =)
Svar på tråden - bf juli 2013 -