• Tiger Af Lilja

- bf juli 2013 -

Hej

Jag är ganska tidig men tänkte starta en tråd om vi som har BF Juli 2013.
    Jag hoppas man kan följas åt och diskutera allt mellan himmel och jord om det som rör graviditet, barn och oss själva :)

(Jag plussade så tidigt som äl+8, och hoppas nu att allt går som det ska.
    Jag använde ältest + en sida på fertilityfriend.com vilket jag rekommenderar alla som fortfarande försöker.)

Hoppas vi blir många!

- LISTAN -

Tiger Af Lilja: BF 3 Juli 2013 ( Tredje barnet )

• Svar på tråden - bf juli 2013 -
  • Brumma
    MalinTherese skrev 2012-11-16 21:04:15 följande:
    ja jag blev helt förvånad i morse för igår kunde jag fortfarande ha min vanliga bh men i morse var de omöjligt..  dom kändes gigantiska (inte för att jag egentligen klagar ;D) så jag var tvungen att springa in till sambon halvt naken för att visa upp de jag såg för att få det bekräftat att de va sant.. han tyckte de va ett annorlunda och roligt uppvaknande.. medan jag enbart var fascinerad... 

Vänta bara tills mjölken sätter igång (OM ni väljer att amma). Har ett kort när jag ammar sonen på väg hem från BB. Han var fyra dagar (vi blev kvar pga att han hade en infektion). Mjölken hade precis kommit igång ordentligt och jag hade MYCKET mjölk. Mitt bröst är större än sonens huvud!! O han vägde 4220g när han föddes, så det var ingen liten kille. Det ser helt groteskt ut!! Min amningsBH jag hade till de första veckorna är helt löjligt stor - men som tur är gjorde jag som min BM rekomenderade. Köpte en storlek för stor ngn månad innan BF. Efter några veckor blev brösten mer normala - men fortfarande fylligare än utan mjölk såklart - tyvärr försvinner det helt när man slutar amma ju, så säg åt era män att njuta av synen medans tid är ;) De sista månaderna innan förlossning var jag förresten tvungen att ha BH när jag sov - det gjorde ont annars. Köpte en "top" bara, som var skön att sova i, men höll dem på plats o "skyddade".
  • Toja
    MalinTherese skrev 2012-11-16 21:04:15 följande:
    ja jag blev helt förvånad i morse för igår kunde jag fortfarande ha min vanliga bh men i morse var de omöjligt.. 

dom kändes gigantiska (inte för att jag egentligen klagar ;D) så jag var tvungen att springa in till sambon halvt naken för att visa upp de jag såg för att få det bekräftat att de va sant.. han tyckte de va ett annorlunda och roligt uppvaknande.. medan jag enbart var fascinerad... 

Haha jag gör samma sak med min gubbe fast jag drar in honom till toalettspegeln så får han stå där o dregla. Jag har börjat kalla mina tuttar för alienbröst. Har fått jävligt många ådror som går lite överallt, o min sambo har från och med igår fått klia mina bröstvårtor med sitt skägg !
  • Fiamedbarn

Jag undrar om någon har fått förändrade smakupplevelser? Jag brukar äta baby-bel-ost emellanåt och gillar den för att den är krämig om mild, påminner lite om hushållsost till smaken. Men nu har jag prövat den vid två olika tillfällen och den smakar jättestarkt, beskt och konstigt...som gammal stark dansk ost med en blandning av gammalt blomvatten. Mycket märkligt! Någon som haft liknande upplevelser?

• Emiliah

Vad avundsjuk jag blir på alla er som snart ska skriva in er och göra vul och ultraljud! själv får jag inte skriva in mig på mvc fören 19december! Vul får jag inte göra, och ultraljudet ska jag göra vecka18.varför får jag göra allt så sent? ska jag byta barnmorska tycker ni?

• jess55

Vart bor du någonstans Emiliah? Allt sånt där verkr ju vara olika för olika städer tyvärr:/

• Toja
    Fiamedbarn skrev 2012-11-17 13:10:24 följande:
    Jag undrar om någon har fått förändrade smakupplevelser? Jag brukar äta baby-bel-ost emellanåt och gillar den för att den är krämig om mild, påminner lite om hushållsost till smaken. Men nu har jag prövat den vid två olika tillfällen och den smakar jättestarkt, beskt och konstigt...som gammal stark dansk ost med en blandning av gammalt blomvatten. Mycket märkligt! Någon som haft liknande upplevelser?

Jag kan äta o dricka vissa grejer som jag inte kunnat innan. Kräm med mjölk älskar jag nu, men annars har jag aldrig varit så förtjust i mjölk, och kräm har jag bara kunnat äta någon gång då och då (tycker inte om konsistensen annars o får spyreflexer konstigt nog om jag tog för mycket)

Sen finns de en läsk som jag absolut hatade innan och för en vecka sen fick jag smaka av min sambo helt ovetandes om vad det var och det var så gudomligt gott.

Tänker jag på mat när jag är hungrig så börjar jag hulka :(
  • Laconian
    Emiliah skrev 2012-11-17 13:34:00 följande:
    Vad avundsjuk jag blir på alla er som snart ska skriva in er och göra vul och ultraljud! själv får jag inte skriva in mig på mvc fören 19december! Vul får jag inte göra, och ultraljudet ska jag göra vecka18.varför får jag göra allt så sent? ska jag byta barnmorska tycker ni?
    Jag skriver in mig 6 december, känns också som en evighets väntan! Jag får heller inte göra Vul och mitt ultraljud kommer säkert bli som sist, i vecka 19-20 där. Så länge utan att få veta någonting om pyret därinne!!! Jag bor i Falu-trakterna.

• Saga09

Vul görs bara om man haft problem med tidigare ma/mf tror jag. Jag bor i Stockholm och här går det att boka in vul privat till en liten kostnad. Annars gör man RUL i vecka 18..

Saga 2009 ¤ BF 6/7 2013
Svar på tråden - bf juli 2013 -