• Tiger Af Lilja

- bf juli 2013 -

Hej

Jag är ganska tidig men tänkte starta en tråd om vi som har BF Juli 2013.
    Jag hoppas man kan följas åt och diskutera allt mellan himmel och jord om det som rör graviditet, barn och oss själva :)

(Jag plussade så tidigt som äl+8, och hoppas nu att allt går som det ska.
    Jag använde ältest + en sida på fertilityfriend.com vilket jag rekommenderar alla som fortfarande försöker.)

Hoppas vi blir många!

- LISTAN -

Tiger Af Lilja: BF 3 Juli 2013 ( Tredje barnet )

• Svar på tråden - bf juli 2013 -
  • Laconian
    Fiamedbarn skrev 2012-11-17 13:10:24 följande:
    Jag undrar om någon har fått förändrade smakupplevelser? Jag brukar äta baby-bel-ost emellanåt och gillar den för att den är krämig om mild, påminner lite om hushållsost till smaken. Men nu har jag prövat den vid två olika tillfällen och den smakar jättestarkt, beskt och konstigt...som gammal stark dansk ost med en blandning av gammalt blomvatten. Mycket märkligt! Någon som haft liknande upplevelser?
    ja det där slängs om direkt när man blir gravid. Man är känsligare för lukt och smak av någon anledning så man känner lätt om något smakar konstgjort eller beskt som man annars inte tänkt på. Kanske är det för att man ska vara vaksam på saker som smakar konstigt, från förr i tiden eller nåt :P
  • Mamma till busfrön

Ang vul och Ul. Jag kommer kräva vul i v 6 och tidigt Ul pga sent MA i v16. Fick chockbeskedet på första Ul att kotten inte levde. Tänker inte gå orolig i många månader.

• Lillasyster82
    Emiliah skrev 2012-11-17 13:34:00 följande:
    Vad avundsjuk jag blir på alla er som snart ska skriva in er och göra vul och ultraljud! själv får jag inte skriva in mig på mvc fören 19december! Vul får jag inte göra, och ultraljudet ska jag göra vecka18.varför får jag göra allt så sent? ska jag byta barnmorska tycker ni?

Ska ha min inskrivning samma dag som jag går in i vecka 11, vilket är den 4 dec. Ultraljudet kommer bli omkring v 18. Håller med om att det är en lång väntan även om min inskrivning inte känns lika långt bort längre. Så du är inte ensam men förstår din frustration.
  • Lillasyster82
    Laconian skrev 2012-11-17 18:13:42 följande:
    Jag skriver in mig 6 december, känns också som en evighets väntan! Jag får heller inte göra Vul och mitt ultraljud kommer säkert bli som sist, i vecka 19-20 där. Så länge utan att få veta någonting om pyret därinne!!! Jag bor i Falu-trakterna.

Bor också i det landstinget, söderut. :)
  • Emiliah

Ja det känns jätte jobbigt ! jag hinner komma in i vecka 15innan jag skriver in mig - känns inte någon roligt. Ser många som skriver in sig redan runt vecka 8 avis man kan bli Jag vill skriva in mig nu nu nu! och se lilla pyret

• Lillasyster82
    Emiliah skrev 2012-11-18 01:29:40 följande:
    Ja det känns jätte jobbigt ! jag hinner komma in i vecka 15innan jag skriver in mig - känns inte någon roligt. Ser många som skriver in sig redan runt vecka 8 avis man kan bli Jag vill skriva in mig nu nu nu! och se lilla pyret

Vet du om det alltid är inskrivning runt v15 i det landstinget där du bor? Är det bara en tillfällighet just nu? Tycker du kan fråga BM varför du får inskrivning så sent, måste ju finnas en förklaring. Är det så att du haft önskemål att få gå till en viss BM och det inte fanns någon tidigare tid? Oj, vad många frågor det blev...

Du ligger 2 veckor före mig om du är i v 15 den 19 dec, innebär det att du har bf i juni (gör inget att du är i denna tråden om det stämmer, är bara nyfiken).
  • Emiliah

Jag vet faktiskt inte varför det är inskrivning så sent, tror det inte är så hos dom andra, , oj nu har jag nog räknat lite fel, jag är beräknad att få 1juli tyckte dom pratade om att då är största chansen till mf innan där. :-/ funderar på att byta.

• Brumma
    Saga09 skrev 2012-11-17 18:17:59 följande:
    Vul görs bara om man haft problem med tidigare ma/mf tror jag. Jag bor i Stockholm och här går det att boka in vul privat till en liten kostnad. Annars gör man RUL i vecka 18..
    Saga 2009 ¤ BF 6/7 2013

Första graviditeten fick jag UL redan i vecka 11. Denna gången redan i vecka 8+0, då pga tidigare missfall. Men första gången var det ju "normalt" och fick ändå tidigt UL. Men det är stor skillnad var man går - har fått göra flera UL då jag varit orolig (pga MF), vilket inte heller är speciellt vanligt. Jag har haft väldigt förstående barnmorskor :)
  • Fiamedbarn

Jag har förstått att om man väljer att göra ett KUB-test så får man ju rutinmässigt ett tidigare ultraljud, kring v 11 tror jag.

Svar på tråden - bf juli 2013 -