• Tiger Af Lilja

- bf juli 2013 -

Hej

Jag är ganska tidig men tänkte starta en tråd om vi som har BF Juli 2013.
    Jag hoppas man kan följas åt och diskutera allt mellan himmel och jord om det som rör graviditet, barn och oss själva :)

(Jag plussade så tidigt som äl+8, och hoppas nu att allt går som det ska.
    Jag använde ältest + en sida på fertilityfriend.com vilket jag rekommenderar alla som fortfarande försöker.)

Hoppas vi blir många!

- LISTAN -

Tiger Af Lilja: BF 3 Juli 2013 ( Tredje barnet )

• Svar på tråden - bf juli 2013 -
  • vinkel
    Gravid92 skrev 2012-11-27 20:02:57 följande:
    Nån mer som har "mensvärk", sjukt jobbigt...
    Jag har haft lite molande så där till och från..
  • Laconian

Ja jag har mensvärk!  Hur länge ska man knapra extra folsyra? Har för mig att man slutade i vecka 12 eller nåt va?

• Jelu

Har inte varit så aktiv här de senaste dagarna. Illamåendet är ännu kvar och tröttheten har kommit tillbaka.

Ser att det är några norrlänningar här. Jag bor också i Norrland i Kiruna till och med mycket mer norrut kan man inte komma.

• MotStrömmen

Va roligt att de va så många från Norrland och att de ändå fanns anknytning till Härjedalen :)

Har oxå mensvärk, är jättenojig, men min man säger att de va precis lika förra gången.
    Och trött, fattar inte hur man ska hålla sig vaken, något tips?

Folsyra åt jag hela förra graviditeten :)

• jontie
    MotStrömmen skrev 2012-11-27 22:30:52 följande:
    Va roligt att de va så många från Norrland och att de ändå fanns anknytning till Härjedalen :) Har oxå mensvärk, är jättenojig, men min man säger att de va precis lika förra gången. Och trött, fattar inte hur man ska hålla sig vaken, något tips? Folsyra åt jag hela förra graviditeten :)

Här inne på sjukhuset får jag Lergigan comp. Dem hjälper både mot illamående och man blir pigg av dessa. Fungerar jättebra då jag har stora problem med både illamående och trötthet.
  • Lillan82
    idag var jag på mitt hälsosamtal hos bm. Fick även tid till vul redan på måndag. Nu vill man att helgen ska springa iväg så jag får se lill* knodden.
  • vinkel

När får man VUL egentligen? Är det vanligt eller mer om man vill/är orolig/något har hänt?
    Hälsosamtal, är det typ samma som inskrivning?

Många frågor! Känner mig så opåläst!

• Saga09
    vinkel skrev 2012-11-28 10:51:55 följande:
    När får man VUL egentligen? Är det vanligt eller mer om man vill/är orolig/något har hänt?
    Hälsosamtal, är det typ samma som inskrivning?

Många frågor! Känner mig så opåläst!
    Jag tror inte man bara får ett vul om man inte haft mf/ma i bagaget... jag bokade mitt privat och fick betala lite för det men det var det värt.

Tror det är lite olika - en del har hälsosamtal och sedan inskrivning ett par veckor senare. Jag hade nog ett kombinerat för jag har ingen ny tid hos min bm förrän jag är i vecka 16
    Saga 2009 ¤ BF 6/7 2013
  • vinkel

Tack för svar! :)
    Får se vad de säger och gör här i mitt landsting också!

Svar på tråden - bf juli 2013 -