• Tiger Af Lilja

- bf juli 2013 -

Hej

Jag är ganska tidig men tänkte starta en tråd om vi som har BF Juli 2013.
    Jag hoppas man kan följas åt och diskutera allt mellan himmel och jord om det som rör graviditet, barn och oss själva :)

(Jag plussade så tidigt som äl+8, och hoppas nu att allt går som det ska.
    Jag använde ältest + en sida på fertilityfriend.com vilket jag rekommenderar alla som fortfarande försöker.)

Hoppas vi blir många!

- LISTAN -

Tiger Af Lilja: BF 3 Juli 2013 ( Tredje barnet )

• Svar på tråden - bf juli 2013 -
  • Brumma
    vinkel skrev 2012-11-26 16:03:30 följande:
    Har fått tid för hälsosamtal 7/12 på mvc Ska sambon vara med då? Han vill om "det brukar vara så".

Klart han får :) Min man var med på de flesta möten med barnmorskan förra gången, denna gången tror jag det blir mindre - dels har vi gjort det en gång, dels har vi sonen som skall "passas" nu oxå. Imorgon skall han dock med, då ska vi på VUL. Lilleman får vara hos farmor o farfar :) Ta med honom :)
  • vinkel
    Brumma skrev 2012-11-26 16:20:10 följande:

Klart han får :) Min man var med på de flesta möten med barnmorskan förra gången, denna gången tror jag det blir mindre - dels har vi gjort det en gång, dels har vi sonen som skall "passas" nu oxå. Imorgon skall han dock med, då ska vi på VUL. Lilleman får vara hos farmor o farfar :) Ta med honom :)
    Bra!
    Han är ju så himla intresserad av hur folk "brukar göra"... Jag tänker mer att om han vill följa med är det ju bara att hänga med. Och jag vill ju att han ska vara med.
    Får se hur detta utvecklar sig :)
  • Jenna02
    Rebban skrev 2012-11-26 13:22:55 följande:

Hej, jag är själv 26 år och undrar lite hur det är att vara så ung och vänta barn? Hur tog dina föräldrar det? Är din pojkvän lika ung och hur reagerade han i sånna fall? Hur gör du/unga mammor med universitet, går det att läsa vidare?

Det är inte så ofta som man får tillfälle att fråga sånna här frågor så hoppas du inte blir irriterad eller ta det på fel sätt. Är bara lite nyfiken av mig : ) 
    Vad roligt att du skrev! 

Jag och min pojkvän är jätte glada över detta! :)
    Min pojkvän är 25 och som sagt super lycklig, vi får bara positiva kommentarer ifrån föräldrar, släkt och vänner.

Får min utbildning "barnskötare" i juni 2013, sen kanske jag även väljer att plugga vidare senare.. vi får se! :) har hela livet framför mig känns det som iaf! :) 
  • vinkel
    Juli2013 skrev 2012-11-26 14:02:05 följande:
    Fy bubblan! Min tur att vara negativ :( blödde lite idag och vet inte hur jag ska tackla situationen...!

Men visst borde ett missfall visa sig lite tydligare än en liten blödning när man är i vecka 9 (8+3)???? Hoppas iaf det, usch vad jobbigt allt känns!
    Hoppas det inte är något. Tyvärr har jag inga råd att ge :(
    Bara en kram!
  • Juli2013

Tack vinkel! Jag håller alla tummar och tår för att allt är bra. Har bestämt att avvakta och se om jag blöder mer innan jag ringer bm.

• Fåret Shaun
    Juli2013 skrev 2012-11-26 16:48:56 följande:
    Tack vinkel! Jag håller alla tummar och tår för att allt är bra. Har bestämt att avvakta och se om jag blöder mer innan jag ringer bm.
    Man kan ha små blödningar utan att något är fel. Hoppas det går bra

Det är fint att peka
  • Juli2013

Tack för att du hoppas fåret shaun! Har också läst om ofarliga små blödningar. Hoppas verkligen att det är det och inte början till någon större blödning!

• Brumma
    Juli2013 skrev 2012-11-26 17:21:31 följande:
    Tack för att du hoppas fåret shaun! Har också läst om ofarliga små blödningar. Hoppas verkligen att det är det och inte början till någon större blödning!

Hade en blödning förra måndagen - VUL i torsdags - allt var bara bra :) Håller tummarna!!
  • Båtmorsan

Hej coolamamman! Jag väntar barn nr 5 :) Kommer säkert få höra kommentarer... Så fort man överskrider normen 2 barn , så har omgivningen synpunkter. Njuter mer för varje barn!

Svar på tråden - bf juli 2013 -