• Tiger Af Lilja

- bf juli 2013 -

Hej

Jag är ganska tidig men tänkte starta en tråd om vi som har BF Juli 2013.
    Jag hoppas man kan följas åt och diskutera allt mellan himmel och jord om det som rör graviditet, barn och oss själva :)

(Jag plussade så tidigt som äl+8, och hoppas nu att allt går som det ska.
    Jag använde ältest + en sida på fertilityfriend.com vilket jag rekommenderar alla som fortfarande försöker.)

Hoppas vi blir många!

- LISTAN -

Tiger Af Lilja: BF 3 Juli 2013 ( Tredje barnet )

• Svar på tråden - bf juli 2013 -
  • Jelu

Här har vi haft snö i evigheter känns det som.
    Känns som det blir en lång vinter.
    Sambon min är så rädd att jag ska överanstränga mig så han har sagt att jag inte får skotta snö på hela vintern.
    Men hela vinter lär jag nog inte kunna hålla mig

• Suss83

Jag har fått första bm-samtalet i vecka 10 och första ul i vecka 11. Har just nu inga som helst symtom på att vara gravid, mår som vanligt och det känns nästan lite ledsamt och en gnutta oroligt...
    Dock så får jag någon molande värk då och då likt mensvärk men inte likadant ändå.... Så skumt detta!
    Håller tummarna och hoppas att lilla krabaten lever på och mår bra iaf!Drömmer
    Lägger till mig på listan också Glad

Laconian: BF 26 juni 2013 (Andra barnet) 
    Alskadelillaliv: BF 1 Juli 2013 (Andra barnet )
    MarieOlisan85: BF 1 Juli 2013 (Tredje barnet )
    MalinTherese: BF 1 Juli 2013 (Andra barnet )
    Emiliah: BF 1 Juli 2013 (första barnet)
    Rebban: BF 29 Juni - 1 Juli 2013 ( Första barnet )
    BillieJean91: Bf 1 Juli 2013 (Tredje barnet ) 
    Jane Doe: Bf 1 Juli 2013 (Första barnet ) 
    Lillasyster82: BF 1 Juli 2013 (Första barnet ) 
    hönapöna77: BF1 Juli2013 (Andra barnet ) 
    Jes55: BF 2 Juli 2013 ( Första barnet ) 
    Lizan: BF 2 juli 2013 (Första barnet) 
    smööla: BF 2 juli 2013 (första barnet) 
    Fåret :BF 3 Juli 2013 (Fjärde barnet)
    KramKalas:BF 3 Juli 2013 (andra barnet)   
    Jelu: BF 5 juli 2013 (andra barnet) 
    Toja: BF 5 Juli 2013 (första barnet)
    Jeeeenny: BF 6 Juli 2013 (andra barnet) 
    Chelley: BF 6 juli 2013 (första barnet) 
    Saga09: BF 6 Juli 2013 (andra barnet) 
    Sundet: BF 7 juli 2013 (andra barnet)
    Lillan82: BF 8 Juli 2013 (andra barnet) 
    9111N: BF 9 Juli 2013 (andra barnet)
    Båtmorsan: BF 9 juli (femte barnet)
    Babylängtar: BF 10 Juli (första barnet)
    Brumma: BF 11 Juli 2013 (andra barnet) 
    Skogsälva74: BF 11 juli (femte barnet)
    Flisan85: BF 12 Juli 2013 (Första barnet) 
    Coolamamman83: BF 13 juli (fjärde barnet) 
    Ebbalie: BF 14 juli 2013 (andra barnet) 
    Lilja1111: BF 14 juli (tredje barnet)
    Mandy81: BF 14 juli (andra barnet)
    MelaB82: BF 16 juli (första barnet)
    Håjma: BF 14 Juli (fjärde barnet)
    Cecilia913: BF 15 juli (tredje barnet) 
    Fiamedbarn: BF 17 juli (andra barnet)
    Jinxez: BF 17 Juli (andra barnet)
    Majsis08: BF 18 juli (andra barnet)
    Krissa: BF 20 juli 2013 (andra barnet)
    Gravid92: BF 23 Juli (första barnet)
    Suss83: BF 26 Juli (första barnet)
    vinkel: BF 27 juli (första barnet)
    Mamma till busfrön BF 21 juli ( femte barnet)

• lilja1111

Så nu har vi sett lilla pricken och hjärtat slog fint. jag är i vecka 7+4 som jag trodde.
    Härligt med snööö! Kidsen är som galna.

• Angelica1991

hej väntar nr 2 :) min dotter är bara 7 månader men ärtan är välkommen iallafall :) vul på tisdag och kommer gå på spec mödra under loppets gång. hoppas på en bra graviditet och att ärtan vill stanna. 

• vinkel
    Mimmi1987 skrev 2012-11-30 12:05:00 följande:
    Hejsan! Jag väntar andra barnet och är beräknad enligt familjeliv den 25 juli. jag har skapat en grupp på faCebook som heter Bf Juli 2013 .. Gå gärna med i den =) Givetvis så är den hemlig :)

www.facebook.com/groups/426167470771431/

Vet ej om ni kan se länken..
    Länken funkade inte för mig. Men jag är ju fortf hemlig för typ alla, så jag väntar med att gå med ändå :) Man vet aldrig vilka andra som är med här :) På Facebook är det ju ens riktiga namn :)
  • Fåret Shaun
    vinkel skrev 2012-11-30 14:33:53 följande:
    Länken funkade inte för mig. Men jag är ju fortf hemlig för typ alla, så jag väntar med att gå med ändå :) Man vet aldrig vilka andra som är med här :) På Facebook är det ju ens riktiga namn :)
    Håller med, jag är på fl för att kunna vara anonym. Ingen som kan kolla upp saker. På fb vet jag att vissa bland mina bekanta kollar upp namn adresser och mycket annat när de får lust.

Jag konstaterade att mina handleder inte klarar att skotta fram hela vändplanen som bonden missade att ploga. Vilket gjorde att jag fick ringa bonden och be honom skicka hit någon igen. Traktorn kom och missade att ploga halva vändplanen. Jag skulle ut och fixa när barnen somnat, men rygg/fogar och onda händer satte stopp för mig. Men det kommer vara jag som skottar mest snö här hemma, av samma anledning att det är jag som klipper gräset hela sommaren. Jag gillar det. Gör det ont eller jag känner att jag inte orkar då väntar jag eller låter maken göra det.

Det är fint att peka
  • Laconian

Jag blev sjukskriven för foglossning förra graviditeten, i vecka 30 och fram till BF, nu är jag i vecka 13 idag och jag kände av det onda ilande med foglossning igår kväll :S PANIK kan jag säga! 

Jag har inte tid att få det där problemet så tidigt, sist kunde jag inte ens vända mig i sängen eller hämta posten utan att överanstränga mig och få ilande smärta i blygdbenet på kvällen. Dessutom jobbar jag som lärare, vad är oddsen för att bli sjukskriven därifrån? Inte direkt tungt arbete?! Men ska inte ta ut nåt i förskott.. peppar, peppar....

• Fåret Shaun

Jag blev sjukskriven i vecka 12 för foglossning med andra och tredje barnet har inte mycket att göra ad du jobbar som

Laconian skrev 2012-12-02 09:04:12 följande:
    Jag blev sjukskriven för foglossning förra graviditeten, i vecka 30 och fram till BF, nu är jag i vecka 13 idag och jag kände av det onda ilande med foglossning igår kväll :S PANIK kan jag säga!  Jag har inte tid att få det där problemet så tidigt, sist kunde jag inte ens vända mig i sängen eller hämta posten utan att överanstränga mig och få ilande smärta i blygdbenet på kvällen. Dessutom jobbar jag som lärare, vad är oddsen för att bli sjukskriven därifrån? Inte direkt tungt arbete?! Men ska inte ta ut nåt i förskott.. peppar, peppar....

Det är fint att peka
Svar på tråden - bf juli 2013 -