• Tiger Af Lilja

- bf juli 2013 -

Hej

Jag är ganska tidig men tänkte starta en tråd om vi som har BF Juli 2013.
    Jag hoppas man kan följas åt och diskutera allt mellan himmel och jord om det som rör graviditet, barn och oss själva :)

(Jag plussade så tidigt som äl+8, och hoppas nu att allt går som det ska.
    Jag använde ältest + en sida på fertilityfriend.com vilket jag rekommenderar alla som fortfarande försöker.)

Hoppas vi blir många!

- LISTAN -

Tiger Af Lilja: BF 3 Juli 2013 ( Tredje barnet )

• Svar på tråden - bf juli 2013 -
  • Brumma
    vinkel skrev 2012-11-28 10:51:55 följande:
    När får man VUL egentligen? Är det vanligt eller mer om man vill/är orolig/något har hänt?
    Hälsosamtal, är det typ samma som inskrivning?

Många frågor! Känner mig så opåläst!
    Första graviditeten fick jag VUL i vecka 11, vet inte riktigt varför.
    Då hade jag även hälsosamtal och inskrivningssamtal samtidigt, några veckor tidigare.
    Följande graviditeter har jag haft VUL i vecka 7-8 pga av tidigare MA, samt gemensamma hälso/inskrivningssamtal.
    Denna gången hade jag VUL i vecka 8, hälsosamtal i vecka fem redan, men inskrivningen kommer vara i vecka 11.
    Har haft samma barnmorska genom alla graviditeter så jag antar att rutinerna ändras lite under tidens gång.
    Sen tycker hon inte att inskrivningen är så brådskande för mig, jag ligger på samma vikt ungefär som innan (några kilo mindre), jag äter som vanligt, dricker inte, röker inte, har samma arbete, samma man som innan..
    Så det kommer när det kommer typ Skrattande
  • Jelu

Jag hade mitt hälsosamtal för tre veckor sedan. På fredag ska jag tillbaka till bm för inskrivning.
    På fredag när jag träffar henne sp ska jag berätta om mina drömmar jag haft på sista tiden om att barnet varit dött. Även att jag drömt att jag vaknar upp i sängen full med blod och hade fått ett till missfall.
    Jag hoppas att hon kan boka in ett vul till mig så jag slutar oroa mig.

Än så länge har jag iaf inte blött något.
    Imorgon är det den dagen i graviditeten som missfallet startade i min förra graviditet.

• Lillan82

Vul fått man om man haft problem tidigare och eller om man är orolig. Jag har haft en cysta som gjorde att de fick op bort vänster äggledare. Hälsosamtal är inte samma som inskrivning. Utan på första pratar man bara rökning och alkohol vanor . På inskrivning tar man lite prover och annat.

• MalinTherese
    Emiliah skrev 2012-11-28 08:37:42 följande:
    MalinTherese - det var ju inte långt ifrån Sundsvall
    Nej inte alls speciellt långt :)
  • Fåret Shaun
    Båtmorsan skrev 2012-11-26 18:03:13 följande:
    Hej coolamamman! Jag väntar barn nr 5 :) Kommer säkert få höra kommentarer... Så fort man överskrider normen 2 barn , så har omgivningen synpunkter. Njuter mer för varje barn!
    vi har inte hört något när vi väntade trean, tror inte vi kommer höra något nu heller
    Det är fint att peka
  • Fåret Shaun
    Lillan82 skrev 2012-11-28 11:15:50 följande:
    Vul fått man om man haft problem tidigare och eller om man är orolig. Jag har haft en cysta som gjorde att de fick op bort vänster äggledare. Hälsosamtal är inte samma som inskrivning. Utan på första pratar man bara rökning och alkohol vanor . På inskrivning tar man lite prover och annat.
    Vi pratade om allt möjligt. På inskrivningen är det bara prover och vägning
    Det är fint att peka
  • Lillan82

Jo det blir ju allmänt prat också men inga prover eller nått sånt. Fick inskrivning om 2 veckor.

• Fåret Shaun

Snön här, måste ut och röja altanen och bron. Äldsta sonen är ute och skotta över snön på grannens tomt. Vet inte varför, men jag sa inte nej till honom iaf. 
    Nu kom han in och frågade om jag kan hjälpa honom och blåsa bort molnen, han ska visst göra sp vi får sommar och grannarna vinter. Jag har aldrig anklagat honom för att vara smart

Det är fint att peka
Svar på tråden - bf juli 2013 -