• Tiger Af Lilja

- bf juli 2013 -

Hej

Jag är ganska tidig men tänkte starta en tråd om vi som har BF Juli 2013.
    Jag hoppas man kan följas åt och diskutera allt mellan himmel och jord om det som rör graviditet, barn och oss själva :)

(Jag plussade så tidigt som äl+8, och hoppas nu att allt går som det ska.
    Jag använde ältest + en sida på fertilityfriend.com vilket jag rekommenderar alla som fortfarande försöker.)

Hoppas vi blir många!

- LISTAN -

Tiger Af Lilja: BF 3 Juli 2013 ( Tredje barnet )

• Svar på tråden - bf juli 2013 -
  • Rebban
    Jenna02 skrev 2012-11-26 12:48:49 följande:
    Hejsan alla blivande julimammor! =)

Är i vecka 6 nu, bf 23 juli.

Undrar om det finns flera unga blivande mammor här? =)
    Är själv 18 år, hinner dock fylla 19 innan lilla pyret kommer.

Hör gärna av er!!

/ Jenna  

Hej, jag är själv 26 år och undrar lite hur det är att vara så ung och vänta barn? Hur tog dina föräldrar det? Är din pojkvän lika ung och hur reagerade han i sånna fall? Hur gör du/unga mammor med universitet, går det att läsa vidare?

Det är inte så ofta som man får tillfälle att fråga sånna här frågor så hoppas du inte blir irriterad eller ta det på fel sätt. Är bara lite nyfiken av mig : ) 
  • Fåret Shaun

REbban jag är över 30 och börjar studera nu, alla läser inte vid universitetet när de är unga. Har man barn får man barntillägg från CSN

Det är fint att peka
  • Juli2013

Fy bubblan! Min tur att vara negativ :( blödde lite idag och vet inte hur jag ska tackla situationen...!

Men visst borde ett missfall visa sig lite tydligare än en liten blödning när man är i vecka 9 (8+3)???? Hoppas iaf det, usch vad jobbigt allt känns!

• Coolamamman83
    Rebban skrev 2012-11-26 13:22:55 följande:
    Hej, jag är själv 26 år och undrar lite hur det är att vara så ung och vänta barn? Hur tog dina föräldrar det? Är din pojkvän lika ung och hur reagerade han i sånna fall? Hur gör du/unga mammor med universitet, går det att läsa vidare? Det är inte så ofta som man får tillfälle att fråga sånna här frågor så hoppas du inte blir irriterad eller ta det på fel sätt. Är bara lite nyfiken av mig : ) 

Hej! Jag hoppargärna även in och svarar på frågan;) Jag var 19 när jag födde vår första dotter. Vi fick för det mesta bra respons från iaf våra anhöriga som blev jätteglada men responsen från bl.a. Min arbetsgivare var inte så bra. Jag kan säga så mycket som att det gick så långt till som en anmälan till JämO. Detta var dock 10 år sedan och jag antar att jag hade extrem otur. Lagom till barn nummer 4 tittar ut så blir jag 30;). En hel del vet om min graviditet för att jag spyr så mycket dygnet runt, har inte gått att dölja för barnen. Reaktionerna av att vi väntar fyran har varit för det mesta positiv men en del märker man tycker att vi inte är kloka och är en " barnmaskin". Några fler som väntar nr 4?
  • MalinTherese

Jag var också 19 när jag väntade våran son, Mycket bra respons från föräldrar och vänner, men har även varit med på tråkigheter och fått spydiga kommentarer av äldre damer mest.. men jag har alltid skakat av mig dom!
    Nu är jag 22 år och väntar ett syskon, kommer hinna fylla 23 och ser inget annat än glädje i detta besked! =) 

• Rebban
    Fåret Shaun skrev 2012-11-26 13:27:11 följande:
    REbban jag är över 30 och börjar studera nu, alla läser inte vid universitetet när de är unga. Har man barn får man barntillägg från CSN

Nej sälvklart läser inte alla vid universitet när man är 19, jag läste själv som 24:åring. Vet att det kan vara kännsligt att fråga sånt men hoppas inte fler tolkade min fråga som att alla läser vidare. Min frågar var mer: hur gör de gått för den som fått barn ung men ändå pluggat vidare direkt, hur man har bollat barn och plugg osv.

(Försöker kontrollera att det inte går att tolka mina frågor på något annat sätt än vad jag menar :P )
  • Rebban
    Coolamamman83 skrev 2012-11-26 14:14:42 följande:

Hej! Jag hoppargärna även in och svarar på frågan;) Jag var 19 när jag födde vår första dotter. Vi fick för det mesta bra respons från iaf våra anhöriga som blev jätteglada men responsen från bl.a. Min arbetsgivare var inte så bra. Jag kan säga så mycket som att det gick så långt till som en anmälan till JämO. Detta var dock 10 år sedan och jag antar att jag hade extrem otur. Lagom till barn nummer 4 tittar ut så blir jag 30;). En hel del vet om min graviditet för att jag spyr så mycket dygnet runt, har inte gått att dölja för barnen. Reaktionerna av att vi väntar fyran har varit för det mesta positiv men en del märker man tycker att vi inte är kloka och är en " barnmaskin". Några fler som väntar nr 4?

Tråkigt med arbetsgivarens dåliga attityd. Men den kan man få i vilken ålder som hellst tyvärr. Vissa arbetgivare är tydligen inte kloka. Skönt att du hade en familj som var glad ialf! Känns ju som de viktigaste ;)

Vad tycker du är den största skilnaden med att vänta barn som 30 åring mot att vänta barn som 19.åring? Är det tuffare för kroppen nu när du blivigt lite äldre och fött fler barn eller kanske lättare?
  • vinkel

Har fått tid för hälsosamtal 7/12 på mvc
    Ska sambon vara med då? Han vill om "det brukar vara så".

• Fåret Shaun
    Coolamamman83 skrev 2012-11-26 14:14:42 följande:

Japp, min äldsta blev 6 år nu i september

Det är fint att peka
  • Fåret Shaun
    Rebban skrev 2012-11-26 14:36:41 följande:
    Nej sälvklart läser inte alla vid universitet när man är 19, jag läste själv som 24:åring. Vet att det kan vara kännsligt att fråga sånt men hoppas inte fler tolkade min fråga som att alla läser vidare. Min frågar var mer: hur gör de gått för den som fått barn ung men ändå pluggat vidare direkt, hur man har bollat barn och plugg osv.

(Försöker kontrollera att det inte går att tolka mina frågor på något annat sätt än vad jag menar :P )
    JAg pluggar nu med tre barn, väljer distansutbildning. Tänker fortsätta även när nästa kommit. Tror att man får puzzla ihop livet så gott det går. Aktiviteter, skola, förskola, egna studier och hus och tomt efter bästa förmåga. Behöver inte klara allt perfekt, men hyfsat. 

Vet när jag jobbat att de som studerat med småbarn ofta klarar det bra.Blir som om de hade ett jobb. Här är det många som får barn när det studerar. Man kan få studentlägenhet, och förskolor ligger nära områden med studentlägenheter då många studenter inte har bil. Här cyklar alla

Det är fint att peka
Svar på tråden - bf juli 2013 -