Rebban skrev 2012-11-26 14:41:42 följande:
Tråkigt med arbetsgivarens dåliga attityd. Men den kan man få i vilken ålder som hellst tyvärr. Vissa arbetgivare är tydligen inte kloka. Skönt att du hade en familj som var glad ialf! Känns ju som de viktigaste ;) Vad tycker du är den största skilnaden med att vänta barn som 30 åring mot att vänta barn som 19.åring? Är det tuffare för kroppen nu när du blivigt lite äldre och fött fler barn eller kanske lättare?
Vår lilla är fyra år så det var nästan 5 år sen som jag var nygravid. Jag är i vecka 8 och har aldrig mått så här dåligt tidigare. Jag spyr i ett. Med de andra hade jag lite morgonillamående som försvann så fort jag fick frukost i mig. Nu spyr jag upp 2 av 3 måltider om dagen. Dock vet jag inte om det är för att jag är äldre nu eller helt enkelt på att varje graviditet inte är sig lik. Jag äter lergigan comp och det dämpar illamåendet lite grann. Hoppas på att detta snart ger med sig. De andra gravidteterna har varit ganska så smärtfria med knappt någon foglossning alls så ska bli intressant att se hur detta blir. Däremot så tror jag att det på något sätt kommer att vara lättare när bebis föds än vad det var när tredje kom. Då hade vi 3 barn på 5 år. De två stora var då 15 timmars barn + att den lilla hade kolik. Nu är de stora 9 och 7 år gamla. Hoppas så att allt ska gå bra...