• Tiger Af Lilja

- bf juli 2013 -

Hej

Jag är ganska tidig men tänkte starta en tråd om vi som har BF Juli 2013.
    Jag hoppas man kan följas åt och diskutera allt mellan himmel och jord om det som rör graviditet, barn och oss själva :)

(Jag plussade så tidigt som äl+8, och hoppas nu att allt går som det ska.
    Jag använde ältest + en sida på fertilityfriend.com vilket jag rekommenderar alla som fortfarande försöker.)

Hoppas vi blir många!

- LISTAN -

Tiger Af Lilja: BF 3 Juli 2013 ( Tredje barnet )

• Svar på tråden - bf juli 2013 -
  • Laconian
    Fåret Shaun skrev 2012-12-02 15:43:16 följande:
    Jag blev sjukskriven i vecka 12 för foglossning med andra och tredje barnet har inte mycket att göra ad du jobbar som
    Nä men jag tänkte mer, hur skulle jag nu i efterhand kunna bli godkänd av f-kassan för sjukskrivning när arbetet inte är tillräckligt tungt, usch, stackare som haft så två gånger tidigt! Tyckte det var nog jobbigt att inte få röra sig på 10 veckor, men 30 veckor??! oj oj oj... kommer bli en låååång graviditet
  • majsis08

sist fick jag havandeskapsförgiftning i vecka 30 :( vet ni om man får gå på extrakoller efter man haft det?

• Kicki Skriver
    majsis08 skrev 2012-12-02 22:41:11 följande:
    sist fick jag havandeskapsförgiftning i vecka 30 :( vet ni om man får gå på extrakoller efter man haft det?
    Man brukar få gå på tätare kontroller hos BM som kollar blodtryck och äggvita i urinen. 
    Jag fick Havamdeskapsförgiftning i vecka 21 förra graviditeten och denna gång kommer jag att få gå på spec.mvc eftersom lilleman är född i vecka 30+6.  
  • KramKalas

Idag har vi varit på UL och den lilla medbden aktningsvärda längden på hela 3cm rörde sig som bara den och hjärtat slog uträkningarna från sista mensens första dag stämde exakt med fostrets storlek.. Så skönt att få se att det var som de skulle där inne och det blev så mycket mer verkligt för både mig och pappan

• vinkel
    KramKalas skrev 2012-12-03 10:17:57 följande:
    Idag har vi varit på UL och den lilla medbden aktningsvärda längden på hela 3cm rörde sig som bara den och hjärtat slog uträkningarna från sista mensens första dag stämde exakt med fostrets storlek.. Så skönt att få se att det var som de skulle där inne och det blev så mycket mer verkligt för både mig och pappan
    Härligt! :)
  • ma201206

Hej! Lägger till mig på listan också :)
    Laconian: BF 26 juni 2013 (Andra barnet) 
    Alskadelillaliv: BF 1 Juli 2013 (Andra barnet )
    MarieOlisan85: BF 1 Juli 2013 (Tredje barnet )
    MalinTherese: BF 1 Juli 2013 (Andra barnet )
    Emiliah: BF 1 Juli 2013 (första barnet)
    Rebban: BF 29 Juni - 1 Juli 2013 ( Första barnet )
    BillieJean91: Bf 1 Juli 2013 (Tredje barnet ) 
    Jane Doe: Bf 1 Juli 2013 (Första barnet ) 
    Lillasyster82: BF 1 Juli 2013 (Första barnet ) 
    hönapöna77: BF1 Juli2013 (Andra barnet ) 
    Jes55: BF 2 Juli 2013 ( Första barnet ) 
    Lizan: BF 2 juli 2013 (Första barnet) 
    smööla: BF 2 juli 2013 (första barnet) 
    Fåret :BF 3 Juli 2013 (Fjärde barnet)
    KramKalas:BF 3 Juli 2013 (andra barnet)   
    Jelu: BF 5 juli 2013 (andra barnet) 
    Toja: BF 5 Juli 2013 (första barnet)
    Jeeeenny: BF 6 Juli 2013 (andra barnet) 
    Chelley: BF 6 juli 2013 (första barnet) 
    Saga09: BF 6 Juli 2013 (andra barnet) 
    Sundet: BF 7 juli 2013 (andra barnet)
    Lillan82: BF 8 Juli 2013 (andra barnet) 
    9111N: BF 9 Juli 2013 (andra barnet)
    Båtmorsan: BF 9 juli (femte barnet)
    Babylängtar: BF 10 Juli (första barnet)
    Brumma: BF 11 Juli 2013 (andra barnet) 
    Skogsälva74: BF 11 juli (femte barnet)
    Flisan85: BF 12 Juli 2013 (Första barnet) 
    Coolamamman83: BF 13 juli (fjärde barnet) 
    Ebbalie: BF 14 juli 2013 (andra barnet) 
    Lilja1111: BF 14 juli (tredje barnet)
    Mandy81: BF 14 juli (andra barnet)
    MelaB82: BF 16 juli (första barnet)
    Håjma: BF 14 Juli (fjärde barnet)
    Cecilia913: BF 15 juli (tredje barnet) 
    Fiamedbarn: BF 17 juli (andra barnet)
    Jinxez: BF 17 Juli (andra barnet)
    Majsis08: BF 18 juli (andra barnet)
    Krissa: BF 20 juli 2013 (andra barnet)
    Gravid92: BF 23 Juli (första barnet)
    Suss83: BF 26 Juli (första barnet)
    vinkel: BF 27 juli (första barnet)
    Mamma till busfrön BF 21 juli ( femte barnet)
    ma201206: BF 19 Juli (Första barnet)

• ma201206

Hej! Jag har en fråga. Jag och min sambo var kallad på samtal med Barnmorskan, men vi ska inte träffas igen förrän vecka 2 i januari, då ska hon ta massa tester och så. Sen sa hon att hon kanske kunde höra hjärtljud då. Det låter som att många av Er redan har fått se eran bebis, så tidigt in i graviditeten. Varför är det så olika? Jag vill också se så att man vet att allt är bra, jag är i vecka 8 nu, och jag kommer att vara i vecka 13 då, känns oerhört länge tills dess......

• KramKalas

jag var på inskrivning i vecka 9, ma201206.. här görs inskrivningen nångång mellan vecka 7-9 tror jag. UL som jag var på idag är nåt nytt de börjat med som alla får gå på, de gjorde jag inte med sonen jag har som snart fyller 3år. Här har de även börjat erbjuda KUB test till alla.. dock har vi valt att inte göra de då ingen av oss kände nåt stort behov av det och det skulle isf innebära en längre resa då vi bor på en ö.

nästa besök hos mvc har jag i början av januari då jag är i vecka 15 eller 16 tror jag.. och då ska vi också få höra hjärtljuden 

• ma201206
    KramKalas skrev 2012-12-03 15:52:43 följande:
    jag var på inskrivning i vecka 9, ma201206.. här görs inskrivningen nångång mellan vecka 7-9 tror jag. UL som jag var på idag är nåt nytt de börjat med som alla får gå på, de gjorde jag inte med sonen jag har som snart fyller 3år. Här har de även börjat erbjuda KUB test till alla.. dock har vi valt att inte göra de då ingen av oss kände nåt stort behov av det och det skulle isf innebära en längre resa då vi bor på en ö.

nästa besök hos mvc har jag i början av januari då jag är i vecka 15 eller 16 tror jag.. och då ska vi också få höra hjärtljuden 

Ok, synd att dom inte kan erbjuda det här då. Men den som väntar på något gott....... Jag har en MF i ryggsäcken från förra året, så jag vill så gärna veta att det är som det ska denna gång.
Svar på tråden - bf juli 2013 -