• Tiger Af Lilja

- bf juli 2013 -

Hej

Jag är ganska tidig men tänkte starta en tråd om vi som har BF Juli 2013.
    Jag hoppas man kan följas åt och diskutera allt mellan himmel och jord om det som rör graviditet, barn och oss själva :)

(Jag plussade så tidigt som äl+8, och hoppas nu att allt går som det ska.
    Jag använde ältest + en sida på fertilityfriend.com vilket jag rekommenderar alla som fortfarande försöker.)

Hoppas vi blir många!

- LISTAN -

Tiger Af Lilja: BF 3 Juli 2013 ( Tredje barnet )

• Svar på tråden - bf juli 2013 -
  • Shakeadooh

Fåret shaun! Vilka fina kläder de hade där! Tack för tipset :) dags att börja lagra inför magen!

• Musungen
    Saga09 skrev 2012-12-05 20:49:15 följande:
    Åh så skönt. Jag oroar mig med för jag inte känner så mycket numer.. Har KUB om 3 veckor och det känns som en halv evighet dit..

Saga09 skrev 2012-12-05 20:49:15 följande:
    Åh så skönt. Jag oroar mig med för jag inte känner så mycket numer.. Har KUB om 3 veckor och det känns som en halv evighet dit..

Vilken tur du hade som fick lyssna på din bebis!! jag ringde min bm idag och frågade om de kunde lyssna när jag ska dit av samma orsaker som du. Men fick bara svaret att det var alldeles för tidigt! Jag är i vecka 10 när jag ska dit nästa vecka.
  • Angelica

Har fått tid hos BM den 17 december för och se om den sitter rätt och om den mår bra.. Längtar.

• Fåret Shaun
    Shakeadooh skrev 2012-12-07 10:44:40 följande:
    Fåret shaun! Vilka fina kläder de hade där! Tack för tipset :) dags att börja lagra inför magen!
    Jag har inventerat och tvättat, köpte en jacka tidigare som jag har varit nöjd med. Märket noppies, har fungerat nu när det var -20¤c.

Hade turen och hittade ett extra par byxor som min syster måste ha köpt. 
    Men hm har billiga och bra jeans. 
    Vissa dagar har jag svårt att knäppa mina vanliga byxor, har snarare gått ner i vikt än upp.

Det är fint att peka
  • Juli2013

Någon som vet om det är säkert att äta leverpastej? Jag är helt galen i det och oboy nu! Vet att man inte ska äta lever...

• Shakeadooh

Juli2013:
    Jag är också tokig i leverpastej och min barnmorska sa att det är så pass lite lever i det så att de inte är någon fara :)

• Alexandra2013

Jag vill också vara med här! Väntar första barnet och är beräknad 16/7. Mådde illa och hade såå ont i brösten v6 och 7 men nu är det helt borta??? Någon mer som har det så? Blir ju orolig för missfall så klart...
    Jag är färdig barnmorska i januari så förhoppningsvis kan jag svara på några av era frågor;)

• Suss83

Hej hej! Nu har illamåendet kommit igång. Det satte igång i början av vecka 7 och nu är jag i vecka 8. Är hungrig nästan hela tiden trots att jag äter ligger det ett sug kvar i magen. Har inte kräkts ännu och det tar väldigt lång tid att äta. Har fått nån typ kramp i livmodern en gång, min syster sa att det troligtvis var de där ligamenten som spökade. Längtar så till att få komma igång med undersökningar och UL.
    Jag har ett jobb som innebär begränsade uppgifter när man är gravid så de flesta på jobbet vet om att jag är gravid och min familj vet oxå, jag vill inte hålla en sån sak hemlig för de närmaste. Svärföräldrarna och sambons släkt ska få veta på julafton...

• Fåret Shaun
    Juli2013 skrev 2012-12-08 08:48:25 följande:
    Någon som vet om det är säkert att äta leverpastej? Jag är helt galen i det och oboy nu! Vet att man inte ska äta lever...
    Leverpastej innehåller inte mycket lever och är bra att äta, nyttigt och innehåller järn. Ät på bara

Det är fint att peka
Svar på tråden - bf juli 2013 -