• Tiger Af Lilja

- bf juli 2013 -

Hej

Jag är ganska tidig men tänkte starta en tråd om vi som har BF Juli 2013.
    Jag hoppas man kan följas åt och diskutera allt mellan himmel och jord om det som rör graviditet, barn och oss själva :)

(Jag plussade så tidigt som äl+8, och hoppas nu att allt går som det ska.
    Jag använde ältest + en sida på fertilityfriend.com vilket jag rekommenderar alla som fortfarande försöker.)

Hoppas vi blir många!

- LISTAN -

Tiger Af Lilja: BF 3 Juli 2013 ( Tredje barnet )

• Svar på tråden - bf juli 2013 -
  • Fåret Shaun

Kramp i livmodern kan man få när livmodern växer. Växtvärk.

Har två gosekillar hemma, vi körde i diket efter vi satt dottern på skolbussen, ingen telefon hade jag. Men många stannade och maken skulle ringa bärgare, när inte första kunde slutade han ringa. Som tur var stannade en kille med lastbil och drog upp oss. Lite chockade är vi fortfarande och yngste sonen på 3 år gråter lite då och då. Nu säger han att han gråtit klart

Det är fint att peka
  • Juli2013

Shakeadooh och fåretshaun: tack för lugnande råd :) fortsätter äta min leverpastej med gott samvete :)

• Lillan82

Fåret shuan- skönt och höra att det gick bra trots allt. inget kul med snön och halkan nu. Jag får nog köra extra tidigt till jobbet ikväll så jag vet att ja kanske kommer fram.

• Laconian

längtar till ultraljudet! någon mer som ska ta reda på om det är tjej/kille vid ultraljudet? Denna gång ska vi kolla, förra var en överraskning så nu vill vi prova att veta hur det känns =) + att jag är ALLDELES för nyfiken denna gång!

• MotStrömmen
    Laconian skrev 2012-12-10 17:19:00 följande:
    längtar till ultraljudet! någon mer som ska ta reda på om det är tjej/kille vid ultraljudet? Denna gång ska vi kolla, förra var en överraskning så nu vill vi prova att veta hur det känns =) + att jag är ALLDELES för nyfiken denna gång!

För oss är de precis tvärtom. vi tog reda på förra gången, men denna gång ska vi försöka hålla oss. Är redan sjukt nyfiken på vad de är. Inte för att det spelar någon roll egentligen. Men de e så spännande :D
  • Juli2013

Har blivit så orolig över toxoplasmis då jag gjort rent i kattlådan och ätit rött kött...! :(

Någon som har någon erfarenhet? Borde jag vara orolig?

• vinkel
    Juli2013 skrev 2012-12-10 18:49:43 följande:
     ätit rött kött...! :(
    Får man inte äta rött kött? Menar du icke-genomstekt kött?
  • Fåret Shaun
    Laconian skrev 2012-12-10 17:19:00 följande:
    Vi gjorde det senast och kommer göra det även nu. 
    Det är fint att peka
  • Fåret Shaun
    Juli2013 skrev 2012-12-10 18:49:43 följande:
    Har blivit så orolig över toxoplasmis då jag gjort rent i kattlådan och ätit rött kött...! :(

Någon som har någon erfarenhet? Borde jag vara orolig?
    Jag har ätit rött kött, och gjort rent kattlådor. God handhygien efter kattlådan då klara du dig. Tvätta med tvål och vatten och sen sprita.

Jag brukar ofta tänka mig undra hur mamma eller mormor gjorde när de var gravida. Det sunda förnuftet är en bra måttstock på vad man bör och inte bör göra

Det är fint att peka
Svar på tråden - bf juli 2013 -