• Tiger Af Lilja

- bf juli 2013 -

Hej

Jag är ganska tidig men tänkte starta en tråd om vi som har BF Juli 2013.
    Jag hoppas man kan följas åt och diskutera allt mellan himmel och jord om det som rör graviditet, barn och oss själva :)

(Jag plussade så tidigt som äl+8, och hoppas nu att allt går som det ska.
    Jag använde ältest + en sida på fertilityfriend.com vilket jag rekommenderar alla som fortfarande försöker.)

Hoppas vi blir många!

- LISTAN -

Tiger Af Lilja: BF 3 Juli 2013 ( Tredje barnet )

• Svar på tråden - bf juli 2013 -
  • Fåret Shaun

Om röt kött har jag fått från läkare att äta rött kött pga att jag har järnbrist. Men min bm sa att jag inte ska äta det ofta. Hur kul är det att äta grått kött?

Det är fint att peka
  • Brumma
    Juli2013 skrev 2012-12-10 18:49:43 följande:
    Har blivit så orolig över toxoplasmis då jag gjort rent i kattlådan och ätit rött kött...! :(

Någon som har någon erfarenhet? Borde jag vara orolig?
    Enda sättet du kan få i dig det från kattbajset är om du får det på händerna och sedan i munnen.
    Kattbajset måste också ha legat några dagar för att de små jäklarna ska utvecklas.
    Har du haft katt länge är chansen stor att du redan smittats, vilket gör att du är recistent, och därför inte kan föra det vidare till barnet..
    Jag är övernitisk o använder oftast handskar när jag tömmer kattlådan, men egentligen räcker det med att vara noga med att inte få det på händerna - o tvätta efteråt.
    Antar du inte plockar upp skitarna direkt med händerna Skrattande

Rött kött håller jag mig borta ifrån, eller rättare sagt - äter gärna "rött" kött, men kokat lääänge, typ som i kalops..
    Men det ska ju vara ren otur om du råkat få ngt i dig, som sagt, jag är övernitisk pga jag har lite dåliga erfarenheter i bagaget - dock inte pga ngt sådant här, men jag minimirar alla risker som finns Flört
  • Lillasyster82

Köpte mig ett par mamma strumpbyxor på HM, använder dem idag och vad underbart skönt det är att inte ha något som klämmer på magen. Ser framemot den beställningen jag gjort på http://www.greatestmom.se. Borde komma inom kort men har tagit lite längre tid än vad det skulle ta men de har varit informativa och frågat om jag ville ändra beställningen för att få sakerna tidigare och sen har jag även fått viss kompensation för det. :) Hoppas bara det passar när det väl kommer...

• Fåret Shaun

Vill bara påminna om MUSIKHJÄLPEN önska en låt och hjälp barn att få rent vatten. Mina stora barn avstår från lördagsgodis och önskar en låt var istället.

Finns även auktioner via musikhjälpen, kanske hittar ni någon rolig julklapp där 

Det är fint att peka
  • Juli2013

Tack fåretshaun och brumma! Jag ska till bm på torsdag och tänkte kolla med henne också för säkerhets skull - om man ska göra ett ett test eller så...

Men enligt dig brumma verkar det vara ganska svårt att bli smittad, vilket jag även förstått när jag googlat runt lite. Och som sagt hur ofta får man bajset på händerna?!? Det fattar jag inte riktigt..

Tack för svar - det lugnar iaf en av orostankarna jag har just nu!

• Brumma
    Lillasyster82 skrev 2012-12-11 09:03:07 följande:
    Köpte mig ett par mamma strumpbyxor på HM, använder dem idag och vad underbart skönt det är att inte ha något som klämmer på magen. Ser framemot den beställningen jag gjort på www.greatestmom.se. Borde komma inom kort men har tagit lite längre tid än vad det skulle ta men de har varit informativa och frågat om jag ville ändra beställningen för att få sakerna tidigare och sen har jag även fått viss kompensation för det. :) Hoppas bara det passar när det väl kommer...
    Vilka köpte du? De som är "tunnare" på magen?
    mina gick sönder på magen redan efter första toabesöket på dagen Obestämd
  • Lillasyster82
    Brumma skrev 2012-12-11 09:12:43 följande:
    Vilka köpte du? De som är "tunnare" på magen?
    mina gick sönder på magen redan efter första toabesöket på dagen Obestämd
    Blev ett par naturvita med "flätat" mönster, fanns även i flera andra färger men inte i min storlek. 
    Dessa var inte tunnare på magen, låter märkligt att ha olika tjocklek vid magen och på benen...
    Hoppas mina håller bättre...! 

• AllraFörstaGången

någon mer som har kläder som börjar bli för små? och har en mage som putar? människor som frågar om man är gravid? ändå är jag bara i vecka 8 i morgon!

• Brumma
    AllraFörstaGången skrev 2012-12-11 12:04:16 följande:
    någon mer som har kläder som börjar bli för små? och har en mage som putar? människor som frågar om man är gravid? ändå är jag bara i vecka 8 i morgon!
    japp
    ingen som frågat rakt ut än - men min farmor frågade i helgen om jag mådde bra?
    verkligen bra?
    hon sa meningen fleeera gånger samtidigt som hon strök lite menande över magen..
    jag sa, jodå, jag mår jättebra o låtsades som om det regnade..

De enda kläder jag har är ett par tights som är stora i midjan o så varierar jag med olika tunikor...
    går in i vecka 11 idag..
    jag var tidig förra graviditeten o det verkar bli ännu tidigare denna Glad
  • majsis08

jag gruvar mej redan för att gå upp i vikt förra gången gick jag upp 23 kilo och jag gick bara 36 veckor:( tänk om jag går 42 veckor denna gång hur mkt ska jag då gå upp?:/

Svar på tråden - bf juli 2013 -