• Tiger Af Lilja

- bf juli 2013 -

Hej

Jag är ganska tidig men tänkte starta en tråd om vi som har BF Juli 2013.
    Jag hoppas man kan följas åt och diskutera allt mellan himmel och jord om det som rör graviditet, barn och oss själva :)

(Jag plussade så tidigt som äl+8, och hoppas nu att allt går som det ska.
    Jag använde ältest + en sida på fertilityfriend.com vilket jag rekommenderar alla som fortfarande försöker.)

Hoppas vi blir många!

- LISTAN -

Tiger Af Lilja: BF 3 Juli 2013 ( Tredje barnet )

• Svar på tråden - bf juli 2013 -
  • Fåret Shaun

Idag kom jag in på mitt första val på högskolan.
    Sen fick jag en försenad julklapp av maken, två sländor. En topptyngd och en bottentyngd, plus ull att spinna. Nu ska jag lära mig spinna och försöka hinna sticka en kofta till bebisen, eller sockor..... 

Det är fint att peka
  • Brumma

KUB avklarat :)
    Man skall ju helst få värden över 1:200, vi hoppades på 1:400 eller kanske t.o.m 500..
    Vi fick 1:5000 :)
    Bästa värdena de sett på länge - så det var oro i onödan. Men känns skönt att ha gjort det med tanke på mina tidigare problem.
    Nu gick de igenom knodden ganska ordentligt, mätte huvudet o kollade att det hade rätt form o utvecklingsgrad, kollade kroppen lite extra.
    Vi fick se båda fötterna och händerna - med tår o fingrar :) Så häftigt att se fem yttepytte fingrar :)
    Skrutten sov när vi kom dit så vi fick väcka liten. Fick hosta o röra på magen - men det gjorde susen o skrutten vaknade så de kunde mäta bra :)
    Heeeelt fantastiskt!!!

• Saga09
    Brumma skrev 2013-01-03 12:39:47 följande:
    KUB avklarat :)
    Man skall ju helst få värden över 1:200, vi hoppades på 1:400 eller kanske t.o.m 500..
    Vi fick 1:5000 :)
    Bästa värdena de sett på länge - så det var oro i onödan. Men känns skönt att ha gjort det med tanke på mina tidigare problem.
    Nu gick de igenom knodden ganska ordentligt, mätte huvudet o kollade att det hade rätt form o utvecklingsgrad, kollade kroppen lite extra.
    Vi fick se båda fötterna och händerna - med tår o fingrar :) Så häftigt att se fem yttepytte fingrar :)
    Skrutten sov när vi kom dit så vi fick väcka liten. Fick hosta o röra på magen - men det gjorde susen o skrutten vaknade så de kunde mäta bra :)
    Heeeelt fantastiskt!!!
    Grattis Glad
    Saga 2009 ¤ BF 6/7 2013
  • aalexxandra

Idag var jag och min sambo på besök nr 2 hos vår barnmorska. Alla blodpropp och mätningar såg mycket bra ut, kub testet fick vi 1:20000 på :)))) så nu är vi sååå lättade och glada. Vi fick också höra hjärtat för första gången. Det tickade på fint fint. 155 slag i minuten. Hehe Är nu i vecka 15!!! Gud vad tiden går fort!!!!! Den 4 februari blir det RUL! Då får vi veta könet :) Gud vad vi längtar :) Ps. Någon som har gått upp några kilo redan? Haha jag har redan gått upp ca 3,5 - 4 kilo. Men det borde väl vara helt normalt... Hoppas jag iaf ;) hehe undrar hur mycket jag går upp sammanlagt om jag redan gått upp såhär mycket, är lite små nojjg ;) hur är det för er?

• Ichi

Hej hej!

Hoppar gärna in här. Är beräknad till den 4/7 =) Känns som att jag börjar tro på att det ska gå den här ggn...

Kul at tdet gått så bra på KUB, vi får inte det gratis och eftersom vi gjorde ett vul i vekca 8 valde vi at tinte göra det. RUL ska vi på den 1/2 så det är inte så långt kvar ;)

Ang att gå upp i vikt så har jag i stort sett gått upp 3kg (kan pendla lite) så 3,5 -4kg e väl inte så farligt aalexxandra ;) 

Svar på tråden - bf juli 2013 -