• Tiger Af Lilja

- bf juli 2013 -

Hej

Jag är ganska tidig men tänkte starta en tråd om vi som har BF Juli 2013.
    Jag hoppas man kan följas åt och diskutera allt mellan himmel och jord om det som rör graviditet, barn och oss själva :)

(Jag plussade så tidigt som äl+8, och hoppas nu att allt går som det ska.
    Jag använde ältest + en sida på fertilityfriend.com vilket jag rekommenderar alla som fortfarande försöker.)

Hoppas vi blir många!

- LISTAN -

Tiger Af Lilja: BF 3 Juli 2013 ( Tredje barnet )

• Svar på tråden - bf juli 2013 -
  • Lillasyster82
    Laconian skrev 2012-12-28 22:55:08 följande:
    någon som minns hur många veckor innan RUL ni fick hem en lapp med tid på?

Min förra graviditet hade de glömt skicka till mig så fick ringa dit och då fick jag veta att jag skulle dit om 3 dagar så det var rena turen att jag ringde!! har ingen aning om när den lappen bör komma

Vi bor ju i samma landsting och jag har redan fått min. De skickade en remiss när jag var där och kollade hur långt gången jag var den 13 dec. Fast min barnmorska tog upp ämnet redan vid inskrivningen fast då vi inte var helt säkra när jag hade ägglossning så fick jag komma på ett UL för att bestämma längden.

Jag ska ha mitt i början av feb men du är väl längre gången än jag så du borde få det tidigare.

Kan nog vara värt att ringa så du kan planera in det.
  • Saga09
    Fåret Shaun skrev 2012-12-28 23:01:47 följande:
    planerar nyårsmiddag

avocadopannacotta med räkor
    Helstekt oxfilé med hasselbackspotatis och vinsås
    tiramisü.

Sen rullar jag fram nyårsdagen

Åh mums vad gott det lät Glad
    Saga 2009 ¤ BF 6/7 2013
  • Saga09
    Laconian skrev 2012-12-28 22:55:08 följande:
    någon som minns hur många veckor innan RUL ni fick hem en lapp med tid på?

Min förra graviditet hade de glömt skicka till mig så fick ringa dit och då fick jag veta att jag skulle dit om 3 dagar så det var rena turen att jag ringde!! har ingen aning om när den lappen bör komma
    jag fick min tid redan i vecka 8 och jag kommer vara i vecka 19 vid RUL så gott om tid innan... men sen hade jag inskrivningen redan i 6+5 med vilket jag då tyckte kändes extremt tidigt..

Har du inte fått din tid kan det ju alltid vara värt och ringa och höra efter.
    Saga 2009 ¤ BF 6/7 2013
  • Lillasyster82

Blev ingen KUB för min del men känns bra ändå. Har inte åldern inne och fick inte tag på någon privat klinik som hade tid att göra det.

• vinkel
    xandrizzz skrev 2012-12-30 00:40:07 följande:
    Hejsan! Vill också hoppa in här :) Väntar första barnet med Bf  17 Juli  :)
    Välkommen!
  • Brumma

Dum fråga - men KUBB ultraljudet är väl ett vanligt UL och inte ett VUL?
    :)

• Fåret Shaun

Barnen på 5 och 3 spelar x-box, och 6 åringen spelar på en dator. Skulle till min farmor men minstingen hade feber idag. in farmor är väldigt sjuk och vi vet inte hur länge till hon kommer vara hos oss vilket gör att bara lite feber inte är bra för henne. 

Blir till att vara hemma och baka levain bröd istället. Blir klart imorgon, ska lämna en klick av levain till mamma då kan hon baka eget bröd utan att göra russinjästen

Det är fint att peka
  • vinkel
    Brumma skrev 2012-12-30 10:48:21 följande:
    Dum fråga - men KUBB ultraljudet är väl ett vanligt UL och inte ett VUL?
    :)
    Ja, det är vanligt, på magen liksom :)
Svar på tråden - bf juli 2013 -