• Tiger Af Lilja

- bf juli 2013 -

Hej

Jag är ganska tidig men tänkte starta en tråd om vi som har BF Juli 2013.
    Jag hoppas man kan följas åt och diskutera allt mellan himmel och jord om det som rör graviditet, barn och oss själva :)

(Jag plussade så tidigt som äl+8, och hoppas nu att allt går som det ska.
    Jag använde ältest + en sida på fertilityfriend.com vilket jag rekommenderar alla som fortfarande försöker.)

Hoppas vi blir många!

- LISTAN -

Tiger Af Lilja: BF 3 Juli 2013 ( Tredje barnet )

• Svar på tråden - bf juli 2013 -
  • vinkel

Även att det "bara" är en riskbedömning är det ju precis såna siffror man vill ha! Härligt Båtmorsan!! Längtar till vårt KUB-ultraljud 17/1!

• Brumma

Har KUB ultraljud den 3/1.
    Är skitnetvös..
    Dels för att jag alltid är nervös inför ultraljud (fast jag behöver dem för att vara lugn, KUB blir fjärde ultraljudet denna graviditeten...), dels för att jag haft ett sent MA där fostret såg ut som om det var ngt "fel". Dock hittade ju läkarna inga sådana fel så det är ju inbillning - men ändå, jag kan inte låta bli att oroa mig..
    Önskar ibland att vi tackat nej till KUB, men vet ju att jag tar alla chanser att kolla att allt är bra..
    Så skönt att höra att det gått bra för er andra :)

• Båtmorsan

Tack!
    Jag var super stressad över KUB. Ångrade mig hela tiden. För hur skulle jag hanterat "dåliga" siffror. Eller "bara" mindre bra resultat? Efter ev fvp - hade jag klarat att välja bort Pyret?!
    Var helt odräglig dagarna innan.
    Undersökningen tog lång tid och jag njöt av varje sekund jag såg liten ! Men förstår ångesten som en hög-risk-siffra skapar!! Så nu i efterhand är jag inte säker på att jag skulle gjort om det :-/
    Lycka till ni andra som ska göra KUB!!!

• vinkel
    johannanasc skrev 2012-12-28 18:20:13 följande:
    Då hoppas jag med i gruppen nu också. Väntar första barnet nu till sommaren (juli)
    Välkommen och grattis!
  • johannanasc
    vinkel skrev 2012-12-28 18:59:22 följande:
    Välkommen och grattis!
    tack tack!
    Nu börjar det verkligen kännas verkligt!
    var på inskrivning igår och fick göra ett vul för en vecka sedan och allt såg jättebra ut!

• Laconian

någon som minns hur många veckor innan RUL ni fick hem en lapp med tid på?

Min förra graviditet hade de glömt skicka till mig så fick ringa dit och då fick jag veta att jag skulle dit om 3 dagar så det var rena turen att jag ringde!! har ingen aning om när den lappen bör komma

• Fåret Shaun
    Laconian skrev 2012-12-28 22:55:08 följande:
    någon som minns hur många veckor innan RUL ni fick hem en lapp med tid på?

Min förra graviditet hade de glömt skicka till mig så fick ringa dit och då fick jag veta att jag skulle dit om 3 dagar så det var rena turen att jag ringde!! har ingen aning om när den lappen bör komma
    Bokade tiden på inskrivningen
    Det är fint att peka
  • Fåret Shaun

planerar nyårsmiddag

avocadopannacotta med räkor
    Helstekt oxfilé med hasselbackspotatis och vinsås
    tiramisü.

Sen rullar jag fram nyårsdagen

Det är fint att peka
Svar på tråden - bf juli 2013 -