• Tiger Af Lilja

- bf juli 2013 -

Hej

Jag är ganska tidig men tänkte starta en tråd om vi som har BF Juli 2013.
    Jag hoppas man kan följas åt och diskutera allt mellan himmel och jord om det som rör graviditet, barn och oss själva :)

(Jag plussade så tidigt som äl+8, och hoppas nu att allt går som det ska.
    Jag använde ältest + en sida på fertilityfriend.com vilket jag rekommenderar alla som fortfarande försöker.)

Hoppas vi blir många!

- LISTAN -

Tiger Af Lilja: BF 3 Juli 2013 ( Tredje barnet )

• Svar på tråden - bf juli 2013 -
  • vinkel

Idag har jag varit på vårdcentralen och fått tavegyl mot utslagen/klådan. Hoppas det hjälper.

Fick även kallelse till KUB-ultraljudet idag och där stod det att man inte får veta kön eller får någon bild. Bild tyckte jag var synd! Men kanske kan fota skärmen när vi är där?

• onroadrocky

BF 30 juli. är idag v 11 (10+2) var och tog alla prover idag hos BM. Fått tid för RUL 11/3, så nu har man iallafall något datum att längta till. Även om det nu känns galet långt bort så har ju tiden gått så fort hittills! :D Jag har hittills gått upp 5 kg, har då inte kräkts en enda gång och mår galet bra nu. ( har mått fruktansvärt illa tidigare) 

• Brumma

Vinkel - kön kan eventuellt börja synas i vecka 14, men det är så osäkert ännu så tror inte de vill chansa..
    Vi fick två bilder med oss hem från KUB, utan att be om det.
    En där en fot synd tydligt, liksom i en vinkel underifrån så man ser fotsula och tår och en där det blev perfekt bild på handen med alla fem fingrar tydliga :)

• vinkel
    Brumma skrev 2013-01-04 16:05:35 följande:
    Vinkel - kön kan eventuellt börja synas i vecka 14, men det är så osäkert ännu så tror inte de vill chansa..
    Vi fick två bilder med oss hem från KUB, utan att be om det.
    En där en fot synd tydligt, liksom i en vinkel underifrån så man ser fotsula och tår och en där det blev perfekt bild på handen med alla fem fingrar tydliga :)
    Ja, jag vill inte veta kön ändå så för mig kvittar det även på RUL :)
    Men bild vill jag ju gärna ha!
  • ems0487

Jag ska på kub-ul nästa vecka, så sjukt nervös för detta :( vad ska man göra om det visar dåliga värden?

• Eme91

Hoppar in här. 21 år och väntar mitt första barn 31 juli :)

• Angelica

Jag ska på ul den 17 januari. Hade ingen tidigare tid. Jag hade så med min första. Det återkom med honom tre ggr. V.9, v.11 och v.15. Han är nu två år. Tyckte också det var konstigt att de inte ville kolla mig.

• KramKalas
    Angelica skrev 2013-01-04 13:32:18 följande:
    Fick bruna flytningar i söndags åkte in på måndagen. Där ställde de en diagnos utan undersökning. De sa att det var missfall. Men magen växer och symptom är kvar. Bm sa att det var vanligt med såna flytningar. Var det mf så hade jag blödit direkt efter. Det har jag inte gjort.

konstigt att de inte gjorde UL.. jag har själv varit på två extra UL just pga bruna flytningar.. ett i vecka 11 o ett i vecka 13 o allt ser bra ut med bebisen. För mig beror de på att moderkakan ligger lågt och att en kant lossar lite när livmodern växer och den flyttar sig uppåt
  • Annelie 648
    Hej! ny här på FL hoppas jag får vara med i tråden här! =) Är nu i ca vecka 11 (10+1) Och första barnet =) BF 31/7-13 =)
Svar på tråden - bf juli 2013 -