• 1005H

Hela förskolan gick på utflykt men lämnade sonen alldeles ensam...

Usch, är lite ledsen och behöver bara skriva av mig.

Sonen går på förskolan 10-16 4 dagar i veckan. Från början hade vi satt tiderna 11-16 5 dagar i veckan men då sade personalen att han då skulle missa många aktiviteter som dom startar med kl 10, just därför bytte vi alltså tider till 10-16.

Idag var sonen extra glad när han skulle dit eftersom att de jobbar med teman och är uppdelade i grupper och tisdagar är hans grupps temadag då de gör något lite extra. Klockan 9.55 kommer vi fram men då är lokalerna helt tomma utöver en ensam pedagog som säger att resten av barnen precis gått ut genom dörren och att de skulle iväg på utflykt allihop och att sonen får vara kvar ensam enda fram till lunch!

Jag blev så himla ledsen och besviken, vi kom alltså 9:55 och de hade precis gått ut genom dörren - dom VET ju att han kommer till 10 men dom kunde alltså inte vänta på det? Fy så dåligt av dom! Hade det varit något speciellt dom skulle göra och det fanns en tid att passa (vilket jag ej tror var fallet, men ändå) så kunde dom ju meddelat oss igår att vi skulle komma någon minut tidigare idag.

Sonen sade bara "Alla barnen har gått..." och jag fick så ont i magen... Är detta verkligen ok? :( 

• Svar på tråden Hela förskolan gick på utflykt men lämnade sonen alldeles ensam...
  • maria liam

Jag tycker inte det är ok, dom kunde ha sagt till dig att komma tidigare eller ha väntat till kl 10. Eller att den som var kvar kunde ha gått dit med ditt barn, om det nu var gångavstånd så dom inte åkte buss osv.

Mamma till världens finaste Liam
  • emzemz

Inte ok!

Hoppas att de skaffar en mobiltelefon som de kan ha med sig när de åker iväg på utflykt och liknande. Vad ska de göra om det händer något och de befinner sig ute i skogen??

• Lisa med barn
    Emeliie89 skrev 2012-10-24 10:30:42 följande:
    Var med om samma sak för ett par månader sen när jag lämnade mitt barn på dagis. Alla hade precis gått och där stod vi. Han fick va med några fröknar som var kvar på dagis. Blev så ledsen och chockad att jag fick tårar i ögonen men förvisso var jag gravid och överkänslig. Hur som helst är det inte okej, man inväntar ALLA innan man går iväg.

Jag hoppas att ni tog upp det med ansvariga. Hur gick det? Har de bett om ursäkt och bättrat sig?
  • ciann

Otroligt klumpigt! Och nog borde personalen ha mobilnummer till varandra - ifall ngn förälder behöver akuthämta av ngn anledning. Eller om det händer ngt på utflykten. Och den som är kvar måste ju veta vart de andra har gått, annars är det ju helt galet.

Och gick dom strax före 10 och ska vara tillbaka till lunch kan de ju hinna så långt på utflykten.

• Linda 468

Så som TS beskriver ska det verkligen inte gå till! Stackars barn!!

Vi går ofta på utflykt men vi informerar alltid via veckobrev och lapp på avdelningens anslagstavla om VAR och NÄR vi ska gå nånstans.
    De barn som har vistelsetider som börjar efter vi har gått erbjuds att komma tidigare alternativt att en pedagog väntar kvar på de  barn som kommer senare. Om det inte är möjligt får föräldrarna information om var vi befinner oss av de andra avdelningarnas pedagoger som är kvar på förskolan så kan föräldrarna själva komma dit med sina barn. Vi är alltid inom gångavstånd och om barn ska komma kl 9, vilket är när våra 15-timmarsbarn ska komma, så väntar vi till 9.30 innan vi går.
  • Sugarbabe

Vet hur det känns ts.

Min dotter hade tider samma som ditt barn, men på onsdagar brukar de gå på utflykt och då kl.9
    dagen innan så frågade jag om det blir någon utflykt, och de sa nej, det var kort om folk så utflykten var inställd.
    Jag sa att då kommer jag till 10 som vanligt vilket var okej för dom.

På morgonen åkte vi dit och då märker jag som du att det är tomt. En personal från en annan avd kom fram till mig o sa att dom gick på utflykt för en timma sen ungefär, o att dom inte skulle vara tillbaka på minst en timma till... Valet va mitt om jag ville åka runt i byn o leta upp dom, eller lämna dottern ensam med 1 åringarna...

Hon ville ju naturligtvis på utflykt hon oxå så ja fick ju åka runt o leta.. visste att dom skulle vara i skogen (nån skog) 
    Letade i 25 minuter innan jag hittade dom...

Så jävla besviken man blir... tårarna brände bakom ögonlocken... och INGEN på förskolan verkar fatta vad jag blir upprörd över...

så dåligt!              

• Lisa med barn
    Sugarbabe skrev 2012-10-24 12:15:47 följande:
    Vet hur det känns ts.

Min dotter hade tider samma som ditt barn, men på onsdagar brukar de gå på utflykt och då kl.9
    dagen innan så frågade jag om det blir någon utflykt, och de sa nej, det var kort om folk så utflykten var inställd.
    Jag sa att då kommer jag till 10 som vanligt vilket var okej för dom.

På morgonen åkte vi dit och då märker jag som du att det är tomt. En personal från en annan avd kom fram till mig o sa att dom gick på utflykt för en timma sen ungefär, o att dom inte skulle vara tillbaka på minst en timma till... Valet va mitt om jag ville åka runt i byn o leta upp dom, eller lämna dottern ensam med 1 åringarna...

Hon ville ju naturligtvis på utflykt hon oxå så ja fick ju åka runt o leta.. visste att dom skulle vara i skogen (nån skog) 
    Letade i 25 minuter innan jag hittade dom...

Så jävla besviken man blir... tårarna brände bakom ögonlocken... och INGEN på förskolan verkar fatta vad jag blir upprörd över...

så dåligt!              
    Har du pratat med rektorn? Denne borde ta detta på allvar. Anser att de brister både i kommunikation och ansvar.
  • Prins Williams Mamma

Hade tagit med mig barnet hem igen och ringt chefen.

• Kameliadamen

Detta är INTE ok! Prata med deras chef.

• Fiaz

Nä fy vad dåligt!
    Så gör man bara inte, dom kan gott vänta tills alla barnen är på plats. Hoppas att du har fått en bra förklaring och en ursäkt idag när du lämnade?

Svar på tråden Hela förskolan gick på utflykt men lämnade sonen alldeles ensam...