• 1005H

Hela förskolan gick på utflykt men lämnade sonen alldeles ensam...

Usch, är lite ledsen och behöver bara skriva av mig.

Sonen går på förskolan 10-16 4 dagar i veckan. Från början hade vi satt tiderna 11-16 5 dagar i veckan men då sade personalen att han då skulle missa många aktiviteter som dom startar med kl 10, just därför bytte vi alltså tider till 10-16.

Idag var sonen extra glad när han skulle dit eftersom att de jobbar med teman och är uppdelade i grupper och tisdagar är hans grupps temadag då de gör något lite extra. Klockan 9.55 kommer vi fram men då är lokalerna helt tomma utöver en ensam pedagog som säger att resten av barnen precis gått ut genom dörren och att de skulle iväg på utflykt allihop och att sonen får vara kvar ensam enda fram till lunch!

Jag blev så himla ledsen och besviken, vi kom alltså 9:55 och de hade precis gått ut genom dörren - dom VET ju att han kommer till 10 men dom kunde alltså inte vänta på det? Fy så dåligt av dom! Hade det varit något speciellt dom skulle göra och det fanns en tid att passa (vilket jag ej tror var fallet, men ändå) så kunde dom ju meddelat oss igår att vi skulle komma någon minut tidigare idag.

Sonen sade bara "Alla barnen har gått..." och jag fick så ont i magen... Är detta verkligen ok? :( 

• Svar på tråden Hela förskolan gick på utflykt men lämnade sonen alldeles ensam...
  • Tjohalia

Nej, det är INTE okej! På våran förskola säger dom alltid till så att föräldrarna får lämna lite tidigare. Ibland blir till och med lediga barn medbjudna med föräldrar om det är något speciellt som ska göras.

Flicka 2005 * Pojke 2007
  • Wilowa
    glassen skrev 2012-10-23 21:19:49 följande:
    Nej, det är inte ok. De borde verkligen ha talat om det dagen innan att de skulle gå lite tidigare alternativt väntat in din son. Jag tycker du ska vända till rektorn och ta upp detta så det inte händer igen.
    Jag håller med dig, men eftersom ts man tagit upp det med personalen, så tycker jag att man kan avvakta lite med att kontakta förskolechefen. Fast får ts ingen positiv respons från övriga pedagoger eller om det händer igen så tycker jag att chefen bör få ett samtal.
  • duntoss

håller med tjohalia

Våra barn är 15 timmars, men ofta får de komma extra pga teater,utflykter,korta resor etc.

Detta för att ingen skall bli utanför    

• apelsinmandarin01

De låter helt sjukt! Klart hon måste vetat, nästan så man får känslan av attdom inte vill ha med ert barn. Stackarn! Hoppas verkligen ni får en förklaring på detta beteende. inte okej! Jag jobbar själv på ett fritids för utveklingstörda och vi väntar (nästan) alltid in. Om så föräldrarna lämnar sitt barn 1,5-2 timmar försent.....

1005H skrev 2012-10-23 19:58:02 följande:
    Håller helt och hållet med! Jag hade gärna mött upp dom på utflyktsmålet alternativt kommit någon minut innan - bara dom hade sagt det! Jag hade även gärna sprungit ikapp dom, men som jag nämnt tidigare så hade den kvarvarande pedagogen "ingen aning" om vart dom skulle, inte ens om dom skulle promenera eller åka buss...Vad ska man säga?

• apelsinmandarin01

Kommer barnet några minuter sent är de självklart man väntar. och vi åker aödrig innan sista barnet kommit.

apelsinmandarin01 skrev 2012-10-24 07:52:18 följande:
    De låter helt sjukt! Klart hon måste vetat, nästan så man får känslan av attdom inte vill ha med ert barn. Stackarn! Hoppas verkligen ni får en förklaring på detta beteende. inte okej! Jag jobbar själv på ett fritids för utveklingstörda och vi väntar (nästan) alltid in. Om så föräldrarna lämnar sitt barn 1,5-2 timmar försent.....

• dec2010

Hoppas ni får nåt bättre svar o lite upprättelse idag. :)

• Fru Sveden

Jag hade ringt kommunen och krävt att dom fixat plats på annan fsk omgående. Jag hade aldrig velat ha mitt barn på en förskola.som medvetet skapar utanförskap.

• Madeleine Louise

Jag föreslår att du börjar med att prata med pedagogerna. Säg att både din son och du blev riktigt besvikna. Sedan kan du väl säga att du vill prata med chefen, men att du tänker låter bli för att du förmodar att misstaget inte kommer upprepas igen.

Njuter av livet i Spanien med sonen Florian!
  • VickyHurtig

Fy, vad ledsen o upprörd jag blir när jag läser dina (o andras som varit med om liknande) inlägg. Stackars pojk! Riktigt ELAKT! Även om de nu gick kl 9 som dumhuvudet försökte påstå skulle de ringt o bett dig komma tidigare. INTE acceptabelt, jag hade blivit skogstokig! Tycker definitivt att du ska ta det med rektorn oavsett vad den andra pedagogen säger. Tala även om att de inte kan stå för vad de gjort, dvs gjort ett barn jätteledset o besviket! På sonens fs är de underbara med det. De hade midsommarfirande o de bjöd även in barn som inte skulle skolan in förrän till hösten, bara för att de skulle få vara med o se hur det är, o lära känna barn o fröknar osv

• Vinterankan

Jag tycker inte att du ska prata med bara pedagogerna. De här är så fel att rektorn måste få veta oavsett vad pedagogerna säger. Det är ju ändå rektorn som är ytterst ansvarig för de rutiner som finns och uppenbarligen så har de fel i sina rutiner.

Svar på tråden Hela förskolan gick på utflykt men lämnade sonen alldeles ensam...