• 1005H

Hela förskolan gick på utflykt men lämnade sonen alldeles ensam...

Usch, är lite ledsen och behöver bara skriva av mig.

Sonen går på förskolan 10-16 4 dagar i veckan. Från början hade vi satt tiderna 11-16 5 dagar i veckan men då sade personalen att han då skulle missa många aktiviteter som dom startar med kl 10, just därför bytte vi alltså tider till 10-16.

Idag var sonen extra glad när han skulle dit eftersom att de jobbar med teman och är uppdelade i grupper och tisdagar är hans grupps temadag då de gör något lite extra. Klockan 9.55 kommer vi fram men då är lokalerna helt tomma utöver en ensam pedagog som säger att resten av barnen precis gått ut genom dörren och att de skulle iväg på utflykt allihop och att sonen får vara kvar ensam enda fram till lunch!

Jag blev så himla ledsen och besviken, vi kom alltså 9:55 och de hade precis gått ut genom dörren - dom VET ju att han kommer till 10 men dom kunde alltså inte vänta på det? Fy så dåligt av dom! Hade det varit något speciellt dom skulle göra och det fanns en tid att passa (vilket jag ej tror var fallet, men ändå) så kunde dom ju meddelat oss igår att vi skulle komma någon minut tidigare idag.

Sonen sade bara "Alla barnen har gått..." och jag fick så ont i magen... Är detta verkligen ok? :( 

• Svar på tråden Hela förskolan gick på utflykt men lämnade sonen alldeles ensam...
  • 1005H
    apelsinmandarin01 skrev 2012-10-23 19:55:25 följande:
    Fy stackars barn. dom kunde ju frågat er om ni inte kunde köra sonen firekt till utflykten kan jag tycka... dagen innan om dom nu inte hade tid att vänta. riktigt dåligt! Hade varit en sak om ni var väldigt sena men de var ni ju inte!
    Håller helt och hållet med! Jag hade gärna mött upp dom på utflyktsmålet alternativt kommit någon minut innan - bara dom hade sagt det! Jag hade även gärna sprungit ikapp dom, men som jag nämnt tidigare så hade den kvarvarande pedagogen "ingen aning" om vart dom skulle, inte ens om dom skulle promenera eller åka buss...Vad ska man säga?
  • yodi
    Carolina01 skrev 2012-10-23 19:03:58 följande:
    Dåligt av förskolan!

Hända typ samma sak för oss innan sommaren... Jag lämnar 10.30 de dagar jag jobbar kväll, en dag i somras hade dr midsommarfirande, utan att säga något till oss, som slutade 10.30. Så precis när vi kommer har dom sista dansen runt stången så min son ser det men slutar precis när vi kommer dit. Sonen blir såklart jätte ledsen över att han inte fick vara med! Dom kunde sagt nått så kunde jag ha lämnat lite tidigare så hade sonen fått vara med! Korkat!
    det var ju riktigt elakt gjort av dom

på flickornas förskola är dom väldigt noga med att se till att alla barnen är med, även barn som normalt sett skulle ha varit ledig får självklart vara med på midsommar festen.
  • LexxieLee
    1005H skrev 2012-10-23 19:52:17 följande:
    Hej allesammans!

Förlåt för sen uppdatering, men vi har varit på utflykt hela kvällen - som en liten kompensation för att sonen missade utflykten på förskolan.

Hur som, sambon tog upp saken när han hämtade idag. Det var samma pedagog då som jag lämnade till i morse. Hon hade försökt få det att låta som att dom andra gått iväg redan vid 9, vilket min sambo visste inte var sant, så det hade blivit lite obekvämt för henne när han sade att han visste att dom precis gått när vi kom. Hon hade inte alls kunnat hantera hans "konfrontation" och blev tydligt besvärad av situationen.

Det slutade i alla fall med att hon skrivit en lapp om saken och att någon annan som har jobbat där längre än vad hon gjort skulle ta upp saken med oss igen. Så vi får väl se vad dom säger när jag lämnar i morgon - om dom nu ens är där! ;)

Vilket bra sätt att skapa ett förtroende för föräldrar genom att ljuga. Vad är det egentligen för människor som jobbar där?!
    Amadeus beräknad till 10/1 2013
  • 1005H
    LexxieLee skrev 2012-10-23 20:31:09 följande:

Vilket bra sätt att skapa ett förtroende för föräldrar genom att ljuga. Vad är det egentligen för människor som jobbar där?!
    Jaadu, det kan man fråga sig...det har vi undrat många gånger sedan han började där för 2 månader sedan...
  • ymmmi

När våran äldsta dotter gick hos dagmamma/dagis och dom skulle i vägnägonstsns så lämnade tidigare eller så lämnade vi hon där dom var.

• LexxieLee
    1005H skrev 2012-10-23 20:36:35 följande:
    Jaadu, det kan man fråga sig...det har vi undrat många gånger sedan han började där för 2 månader sedan...

Har det hänt fler saker än bara detta? Tänker mest om det är en engångsföreteelse eller om detta har hänt innan?
    Amadeus beräknad till 10/1 2013
  • Malima

Stå på er! Det här är verkligen inte ok! För att undvika en direkt konfrontation är det alltid bra att förklara vad det blev för konsekenser av det, ex. " Pelle blev jättebesviken", istället för att börja anklaga. Fråga dem hur de tänker göra vid nästkommande utflykter.
    På den förskola jag jobbar på skulle det här aldrig hända! Antingen väntar man in barn som man vet kommer eller så får de komma tidigare.

Blir det inte bättre tycker jag att ni ska ta upp det med förskolechefen!

• 1005H
    LexxieLee skrev 2012-10-23 20:39:20 följande:

Har det hänt fler saker än bara detta? Tänker mest om det är en engångsföreteelse eller om detta har hänt innan?
    Exakt samma sak har inte hänt, men liknande. Vill inte "outa" förskolan eller pedagogerna för mycket men en del av de anställda är helt inkompetenta... 
Svar på tråden Hela förskolan gick på utflykt men lämnade sonen alldeles ensam...