• 1005H

Hela förskolan gick på utflykt men lämnade sonen alldeles ensam...

Usch, är lite ledsen och behöver bara skriva av mig.

Sonen går på förskolan 10-16 4 dagar i veckan. Från början hade vi satt tiderna 11-16 5 dagar i veckan men då sade personalen att han då skulle missa många aktiviteter som dom startar med kl 10, just därför bytte vi alltså tider till 10-16.

Idag var sonen extra glad när han skulle dit eftersom att de jobbar med teman och är uppdelade i grupper och tisdagar är hans grupps temadag då de gör något lite extra. Klockan 9.55 kommer vi fram men då är lokalerna helt tomma utöver en ensam pedagog som säger att resten av barnen precis gått ut genom dörren och att de skulle iväg på utflykt allihop och att sonen får vara kvar ensam enda fram till lunch!

Jag blev så himla ledsen och besviken, vi kom alltså 9:55 och de hade precis gått ut genom dörren - dom VET ju att han kommer till 10 men dom kunde alltså inte vänta på det? Fy så dåligt av dom! Hade det varit något speciellt dom skulle göra och det fanns en tid att passa (vilket jag ej tror var fallet, men ändå) så kunde dom ju meddelat oss igår att vi skulle komma någon minut tidigare idag.

Sonen sade bara "Alla barnen har gått..." och jag fick så ont i magen... Är detta verkligen ok? :( 

• Svar på tråden Hela förskolan gick på utflykt men lämnade sonen alldeles ensam...
  • LexxieLee
    Rocket Mania skrev 2012-10-23 18:25:58 följande:
    Det är slarvigt och helt bortom allt som är ok. Har man så dålig koll på barnen eller grupperna är så stora åker man inte på utflykt. Simple as that.
    Har man så dålig koll på barnen borde man kanske ifrågasätta sig egen insats som pedagog tycker jag personligen. Vet om att det är stora grupper nuförtiden, men man har ändå ett ansvar som pedagog att se till att alla barnen är med och man SKA ha koll..nu vet vi ju inte om dom "glömt" bort ert barn eller struntat i det och gått tidigare..men det är ju något du får ifrågasätta!
    Amadeus beräknad till 10/1 2013
  • jyule

TS, har ni pratat med personalen? Känns ju inte alls okej att det det ska få gå till på det där sättet!

• yodi

vad sa personalen när ni hämtade ts?
    för min del hade det verkligen inte varit ok, jag hade tagit upp det med rektorn på en gång.

• Carolina01

Dåligt av förskolan!

Hända typ samma sak för oss innan sommaren... Jag lämnar 10.30 de dagar jag jobbar kväll, en dag i somras hade dr midsommarfirande, utan att säga något till oss, som slutade 10.30. Så precis när vi kommer har dom sista dansen runt stången så min son ser det men slutar precis när vi kommer dit. Sonen blir såklart jätte ledsen över att han inte fick vara med! Dom kunde sagt nått så kunde jag ha lämnat lite tidigare så hade sonen fått vara med! Korkat!

• 1005H

Hej allesammans!

Förlåt för sen uppdatering, men vi har varit på utflykt hela kvällen - som en liten kompensation för att sonen missade utflykten på förskolan.

Hur som, sambon tog upp saken när han hämtade idag. Det var samma pedagog då som jag lämnade till i morse. Hon hade försökt få det att låta som att dom andra gått iväg redan vid 9, vilket min sambo visste inte var sant, så det hade blivit lite obekvämt för henne när han sade att han visste att dom precis gått när vi kom. Hon hade inte alls kunnat hantera hans "konfrontation" och blev tydligt besvärad av situationen.

Det slutade i alla fall med att hon skrivit en lapp om saken och att någon annan som har jobbat där längre än vad hon gjort skulle ta upp saken med oss igen. Så vi får väl se vad dom säger när jag lämnar i morgon - om dom nu ens är där! ;)

• apelsinmandarin01

Fy stackars barn. dom kunde ju frågat er om ni inte kunde köra sonen firekt till utflykten kan jag tycka... dagen innan om dom nu inte hade tid att vänta. riktigt dåligt! Hade varit en sak om ni var väldigt sena men de var ni ju inte!

Svar på tråden Hela förskolan gick på utflykt men lämnade sonen alldeles ensam...