• 1005H

Hela förskolan gick på utflykt men lämnade sonen alldeles ensam...

Usch, är lite ledsen och behöver bara skriva av mig.

Sonen går på förskolan 10-16 4 dagar i veckan. Från början hade vi satt tiderna 11-16 5 dagar i veckan men då sade personalen att han då skulle missa många aktiviteter som dom startar med kl 10, just därför bytte vi alltså tider till 10-16.

Idag var sonen extra glad när han skulle dit eftersom att de jobbar med teman och är uppdelade i grupper och tisdagar är hans grupps temadag då de gör något lite extra. Klockan 9.55 kommer vi fram men då är lokalerna helt tomma utöver en ensam pedagog som säger att resten av barnen precis gått ut genom dörren och att de skulle iväg på utflykt allihop och att sonen får vara kvar ensam enda fram till lunch!

Jag blev så himla ledsen och besviken, vi kom alltså 9:55 och de hade precis gått ut genom dörren - dom VET ju att han kommer till 10 men dom kunde alltså inte vänta på det? Fy så dåligt av dom! Hade det varit något speciellt dom skulle göra och det fanns en tid att passa (vilket jag ej tror var fallet, men ändå) så kunde dom ju meddelat oss igår att vi skulle komma någon minut tidigare idag.

Sonen sade bara "Alla barnen har gått..." och jag fick så ont i magen... Är detta verkligen ok? :( 

• Svar på tråden Hela förskolan gick på utflykt men lämnade sonen alldeles ensam...
  • Krila

Nej det är verkligen inte okej! Stackars barn!

Jag skulle ta ett ordentligt snack med personalen och säga vad jag tycker och hur barnet reagerade.

• olleolle

Helt oacceptabelt. Elda upp hela dagiset som straff.

Eller så hade du kunnat tagit reda på vars de gick och gått dit själv med ungen?
    Naturligtvis har de telefoner med sig, ring dem och fråga vad som händer.
    Misstag kan alla göra.

• Oförglömlig

Oj vad jag blev ledsen för din sons skull när jag läste detta. Hur gammal är han? Usch hoppas ni får pratat med pedagogerna om detta!

• Plutteli

Nej, detta är absolut INTE ok!
    På "vår" förskola är de noga med att tala om om det är nått extra som ska göras ifall vi föräldrar kan lämna tidigare. Tom när dottern "bara" gick 15 timmar frågade de vid nått tillfälle om vi kunde lämna tidigare för de skulle åka och bada och ville att hon skulle få följa med. Att göra på det där sättet som du beskriver TS är extremt ogenomtänkt och opedagogiskt! Du borde snacka med rektorn för sådär gör man bara inte.

• Trollmamma till 4

Inte Ok

Prata med deras chef!! 

• Kinya
    olleolle skrev 2012-10-24 09:45:44 följande:
    Helt oacceptabelt. Elda upp hela dagiset som straff.

Eller så hade du kunnat tagit reda på vars de gick och gått dit själv med ungen?
    Naturligtvis har de telefoner med sig, ring dem och fråga vad som händer.
    Misstag kan alla göra.

Hon frågade var de var men personalen som var kvar visste inte. Läs tråden innan du svarar så otrevligt.
  • Emeliie89

Var med om samma sak för ett par månader sen när jag lämnade mitt barn på dagis. Alla hade precis gått och där stod vi. Han fick va med några fröknar som var kvar på dagis. Blev så ledsen och chockad att jag fick tårar i ögonen men förvisso var jag gravid och överkänslig. Hur som helst är det inte okej, man inväntar ALLA innan man går iväg.

Svar på tråden Hela förskolan gick på utflykt men lämnade sonen alldeles ensam...