• 1005H

Hela förskolan gick på utflykt men lämnade sonen alldeles ensam...

Usch, är lite ledsen och behöver bara skriva av mig.

Sonen går på förskolan 10-16 4 dagar i veckan. Från början hade vi satt tiderna 11-16 5 dagar i veckan men då sade personalen att han då skulle missa många aktiviteter som dom startar med kl 10, just därför bytte vi alltså tider till 10-16.

Idag var sonen extra glad när han skulle dit eftersom att de jobbar med teman och är uppdelade i grupper och tisdagar är hans grupps temadag då de gör något lite extra. Klockan 9.55 kommer vi fram men då är lokalerna helt tomma utöver en ensam pedagog som säger att resten av barnen precis gått ut genom dörren och att de skulle iväg på utflykt allihop och att sonen får vara kvar ensam enda fram till lunch!

Jag blev så himla ledsen och besviken, vi kom alltså 9:55 och de hade precis gått ut genom dörren - dom VET ju att han kommer till 10 men dom kunde alltså inte vänta på det? Fy så dåligt av dom! Hade det varit något speciellt dom skulle göra och det fanns en tid att passa (vilket jag ej tror var fallet, men ändå) så kunde dom ju meddelat oss igår att vi skulle komma någon minut tidigare idag.

Sonen sade bara "Alla barnen har gått..." och jag fick så ont i magen... Är detta verkligen ok? :( 

• Svar på tråden Hela förskolan gick på utflykt men lämnade sonen alldeles ensam...
  • 1005H
    Tom Araya skrev 2012-10-23 11:32:57 följande:
    Håller med TS, det där låter helt åt h*e. Prata med rektorn du och berätta här sedan.
    Som sagt, sambon pratar med pedagogerna vid hämtning, beroende på svar ringer jag rektorn imorgon...Återkommer absolut här när vi fått svar, ska bli intressant!
  • 1005H
    Duckan skrev 2012-10-23 11:43:21 följande:
    Inte okej alls. Är det sagt att de går 10 så ska de inte gå 9.55.
    Tack! Känns skönt att få stöttning från er alla här, då blir jag mer säker på min sak - detta var faktiskt inte okej, då ska jag inte ge mig vid kommande diskussion...
  • Bysan
    Frontline skrev 2012-10-23 10:58:10 följande:
    Sen vet man ju hur lätt det är att ha koll på alla barnen som springer omkring, dom kanske räknade in barnen både en och tre gånger och fick till att alla var med.
    Barn i den åldern står ju inte precis i rad utan springer omkring som yra höns framförallt om dom ska iväg på nått då är dom uppjagade...
    Skrämmande, om detta är ursäkten. Bocka av från en lista, kanske?
  • PetraD

Bara läst ts
    När de visste att han kommer vid 10 så kunde de faktiskt ha väntat. Var de tvungna att gå strax innan 10 så skulle de frågat er om ni kunde komma lite tidigare

• Rocket Mania

Nej det är inte ok någonstans, skitdåligt hanterat.

Om vi skulle vara sena skulle förskolan ringa eller så skulle de vänta in oss. Aldrig att de skulle sticka ifrån mitt barn (eller något annat barn). 

• Rocket Mania
    Frontline skrev 2012-10-23 10:58:10 följande:
    Sen vet man ju hur lätt det är att ha koll på alla barnen som springer omkring, dom kanske räknade in barnen både en och tre gånger och fick till att alla var med.
    Barn i den åldern står ju inte precis i rad utan springer omkring som yra höns framförallt om dom ska iväg på nått då är dom uppjagade...
    Eh? Du jobbar inte på förskola hoppas jag. I så fall lär vi väl få läsa om ett bortglömt barn i en park någonstans. Tryggt. Eller inte.

För din information är det absolut INTE ok resonemang, det är rent åt helvete till och med! 
  • Frontline
    Rocket Mania skrev 2012-10-23 13:31:54 följande:
    Eh? Du jobbar inte på förskola hoppas jag. I så fall lär vi väl få läsa om ett bortglömt barn i en park någonstans. Tryggt. Eller inte.

För din information är det absolut INTE ok resonemang, det är rent åt helvete till och med! 
    Nej det gör jag inte så du kan vara lugn...
    Jag har själv sett på barnens dagis när 50 stycken 5 åringar ska iväg,
    dom springer omkring och busar och stojar och personalen ska försöka hålla koll på dom och räkna in så alla är
    med och jag kan förstå att det händer att samma barn kan räknas in 2 gånger.

Men googla på det så ser du att det händer lite varstans att barnen blir bortglömda..
    Nu var ju barnet i denna frågan inte bortglömt på nåt sätt så för han var det ju ingen fara.

nyheter24.se/nyheter/inrikes/402833-personalen-gick-hem-glomde-fyra-barn-pa-dagis
    www.expressen.se/nyheter/lasse-4-glomdes-bort-pa-utflykten/
    sverigesradio.se/sida/artikel.aspx&artikel=4338722
    Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Bysan
    Bysan skrev 2012-10-23 12:38:34 följande:
    Skrämmande, om detta är ursäkten. Bocka av från en lista, kanske?
    Frontline skrev 2012-10-23 15:11:23 följande:
    Nej det gör jag inte så du kan vara lugn...
    Jag har själv sett på barnens dagis när 50 stycken 5 åringar ska iväg,
    dom springer omkring och busar och stojar och personalen ska försöka hålla koll på dom och räkna in så alla är
    med och jag kan förstå att det händer att samma barn kan räknas in 2 gånger.

Men googla på det så ser du att det händer lite varstans att barnen blir bortglömda..
    Nu var ju barnet i denna frågan inte bortglömt på nåt sätt så för han var det ju ingen fara.

nyheter24.se/nyheter/inrikes/402833-personale...
    www.expressen.se/nyheter/lasse-4-glomdes-bort.../
    sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=...
    Hur svårt kan de va?

• Frontline
    Bysan skrev 2012-10-23 15:15:31 följande:
    Hur svårt kan de va?

Ja du ser ju exemplen folk gör fel.

Hur svårt ska det vara att fatta?
    Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Rocket Mania

Det är slarvigt och helt bortom allt som är ok. Har man så dålig koll på barnen eller grupperna är så stora åker man inte på utflykt. Simple as that.

Svar på tråden Hela förskolan gick på utflykt men lämnade sonen alldeles ensam...