• 1005H

Hela förskolan gick på utflykt men lämnade sonen alldeles ensam...

Usch, är lite ledsen och behöver bara skriva av mig.

Sonen går på förskolan 10-16 4 dagar i veckan. Från början hade vi satt tiderna 11-16 5 dagar i veckan men då sade personalen att han då skulle missa många aktiviteter som dom startar med kl 10, just därför bytte vi alltså tider till 10-16.

Idag var sonen extra glad när han skulle dit eftersom att de jobbar med teman och är uppdelade i grupper och tisdagar är hans grupps temadag då de gör något lite extra. Klockan 9.55 kommer vi fram men då är lokalerna helt tomma utöver en ensam pedagog som säger att resten av barnen precis gått ut genom dörren och att de skulle iväg på utflykt allihop och att sonen får vara kvar ensam enda fram till lunch!

Jag blev så himla ledsen och besviken, vi kom alltså 9:55 och de hade precis gått ut genom dörren - dom VET ju att han kommer till 10 men dom kunde alltså inte vänta på det? Fy så dåligt av dom! Hade det varit något speciellt dom skulle göra och det fanns en tid att passa (vilket jag ej tror var fallet, men ändå) så kunde dom ju meddelat oss igår att vi skulle komma någon minut tidigare idag.

Sonen sade bara "Alla barnen har gått..." och jag fick så ont i magen... Är detta verkligen ok? :( 

• Svar på tråden Hela förskolan gick på utflykt men lämnade sonen alldeles ensam...
  • Karla79

Det är verkligen inte ok och du bör ta upp det med förskolechefen.

• Lilla i

Tycker inte heller att det är OK. Be om ett möte och ta upp problemet, tror ingen vill bli lämnad helt själv när alla andra gör ngt roligt. Ur deras synvinkel måste det ju oxå vara bättre att få med sig alla pedagoger ist för att lämna en som ska vara ensam med din son.

• 1005H
    Karla79 skrev 2012-10-23 10:27:25 följande:
    Det är verkligen inte ok och du bör ta upp det med förskolechefen.
    Jo jag känner också att jag vill göra det, jag är bara så rädd att det ska skapa en dålig relation mellan pedagogerna och oss...vet inte hur jag ska få fram det utan att samtidigt säga att jag tycker att dom är fullkomligt dumma i huvudet som gör såhär! Kanske ska lugna ned mig innan jag ringer...
  • 1005H
    Lilla i skrev 2012-10-23 10:32:01 följande:
    Tycker inte heller att det är OK. Be om ett möte och ta upp problemet, tror ingen vill bli lämnad helt själv när alla andra gör ngt roligt. Ur deras synvinkel måste det ju oxå vara bättre att få med sig alla pedagoger ist för att lämna en som ska vara ensam med din son.
    Det värsta är att pedagogen som var kvar knappast var där för att ta hand om min son! De har alltid kvar en som förbereder maten, tar hand om disk etc, så det var det hon skulle göra, så jag antar att han får hjälpa henne med det istället för att vara på utflykt med sina kompisar :(
  • Kinya

Min dotter börjar förskolan kl.11 varannan vecka och vissa dagar är de på utflykt och då lämnar vi henne där de är kl.11. Vi byter telefonnummer med förskolepersonalen som är med barnen på utflykten så vi kan hitta varandra. Inga problem alls! Har aldrig varit tal om att hon skulle vara på förskolan när alla andra är iväg på utflykt! Prata med dem och säg att ni kan lämna honom där de är just då om de redan gått när ni kommer.

• Chinx

Usch vad tråkigt! Om vi går ut på utflykter, etc och går tidigare än vi normalt gör får föräldrarna alltid veta det. I det här fallet verkar ni inte fått någon information om att utflykten skulle vara innan kl. 10, så ni haft möjlighet att lämna tidigare, det är isåfall otroligt dålig stil, ta upp det med förskolechefen!

thebigreveal.blogg.se/ BF 17 januari 2013
  • LexxieLee

Fy vad dåligt! Tycker absolut du ska ta upp det med förskolechefen! Tycker även du ska fråga personalen om varför dom inte meddelat dig innan om utflykten så ni ev. hade kunnat komma tidigare

Amadeus beräknad till 10/1 2013
  • Frontline
    1005H skrev 2012-10-23 10:25:33 följande:
    vi kom alltså 9:55 och de hade precis gått ut genom dörren - dom VET ju att han kommer till 10 men dom kunde alltså inte vänta på det?
    Men om dom nu precis hade gått ut ur dörren varför gick du inte ifatt dom så att grabben kunde följa med, antar att dom springer inte så fort ifrån dig.
    Om du inte såg dom så kunde du ju ha frågat personalen som var kvar åt vilket håll dom gick och se om du kunde ha gått efter...
    Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • 1005H
    Frontline skrev 2012-10-23 10:44:50 följande:
    Men om dom nu precis hade gått ut ur dörren varför gick du inte ifatt dom så att grabben kunde följa med, antar att dom springer inte så fort ifrån dig.
    Om du inte såg dom så kunde du ju ha frågat personalen som var kvar åt vilket håll dom gick och se om du kunde ha gått efter...
    Det var precis detta jag tänkte göra och frågade därför vart dom hade gått så att vi kunde gå ikapp dom, då svarade hon bara lite förstrött "Jag vet inte...dom kanske skulle ta bussen någonstans..." - Jaha ok!? Vilken kommunikation!
  • cosinus

Det måste ju blivit något fel i kommunikationen och att de tagit fel på tiden och trodde han började senare även idag eller något annat. Ta upp det med dem och jag hoppas ni får en ursäkt.

Men sen om jag hade varit i din sits så hade jag hade helt enkelt tagit reda på var de var (de har alltid telefon med sig) och så lämnat på utflykten. Hur långt kan de ha hunnit med en hög ungar på några få minuter.

Svar på tråden Hela förskolan gick på utflykt men lämnade sonen alldeles ensam...