• Afasi

Följas åt till körkortet?

Niillis skrev 2014-05-22 20:01:20 följande:
    Gick åt helvete idag jag tyckte motorvägen gick fint tills vi skulle köra på stor landsväg. Jag bromsar för lite innan sväng jag stannade nästan i ett dike jag stannade efter skymd sikt för att fundera på vad ett vägmärke betydde jag körde in ( men de var läraren som lurade in mig) på vägar jag inte får genomköra igenom. Pallar snart inte mer blir matt. 29e lektionen där + 18 på förra suck
    Men fy vad jobbigt! Inte så snällt att lura in dig sådär. Förstår att det känns motigt men nu är du en erfarenhet rikare och kommer nog inte att göra samma misstag igen. Du kommer hela tiden närmare ditt körkort!

Jag dör! Jag har köpt en bil! Tycker egentligen den är ganska dumt att köpa bil innan man har körkort men jag känner verkligen att det har blivit en extra morot. Nu vill jag verkligen få stoppa sonen och mig själv i bilen i sommar och få köra iväg själva. Hade varit underbart! Fram tills jag har mitt kort så kör sambon den och vi har den som vardagsbil för att den inte ska stå för länge.
    Innan uppehållet klarade jag av fas A, B och C på teoriproverna jag gör. Igår testade jag att göra B för att se vad jag behövde öva på men blev godkänd direkt 67/70 rätt! Har även kört lite idag, gick väl både bra och dåligt. Lite vingligt men ja, det är bara öva!
  • Afasi

Körlektion idag och jag är sååå nervös. Tänk så går det åt helvete och han säger att jag nog inte hinner innan förlossningen, vore hemskt!
    Dagens positiva är väl att sambon älskar bilen jag köpte och jag har klarat fas C också. Bara en fas kvar, ett sluttest och två repetitioner.

• Afasi
    Niillis skrev 2014-05-27 18:34:14 följande:
    Jag en färdig med teorifaserna sedan 3 månader tillbaka så det känns också skitjobbigt att sitta och öva på de hela jävla tiden vill göra proven nu!
    Men åh, varför får du inte göra proven egentligen?!

Gårdagens körlektion gick jättebra och jag har en till idag igen. Körläraren tyckte att det märktes att jag hade kört en del hemma nu och att jag var duktig. Vi la upp en plan och bokade både halka, lilla uppkörningen, riktiga uppkörningen och teoriprov. Jag är dödsjävlanervös! Det är bara några veckor dit!!
  • Afasi
    Eleonoor skrev 2014-05-28 18:18:25 följande:
    Kuggade uppkörning idag. 9 dagar kvar till bf. Så jävla besviken!
    NEJ! Förstår att du är besviken, det är fan min största skräck. Har du chans att få ny uppkörningstid snart igen?
    Niillis skrev 2014-05-28 23:18:37 följande:
    För inom 2 mån ska ju man klara uppkörningen med
    Ja men du har väl snart klarat av alla moment så då borde ni kunna boka åtminstone? Jag är varken klar med teorin och har bara börjat köra på liten landsväg, har jättemycket kvar och ändå bokade dom så jag har proven inom 5 veckor för då SKA jag vara klar. Det är ju jättesvårt att få tider om man väntar för länge.

• Afasi
    Niillis skrev 2014-05-30 22:26:09 följande:
    Ja ska få tider efter nästa vecka måste bara veta när ja ska få göra halkan och det är den andra körskolan som ska boka den
    Okej vad bra ändå. Det är ju viktigt också att man ser målet framför sig. Jag blev mycket mer motiverad nu när jag vet att jag har bokat!
    förvirradflicka skrev 2014-05-30 22:28:25 följande:
    Har teoriprovet den 17 juni och uppkörning den 24 juni!! Är redan suuupernervös!!!
    Gaaah jag förstår vad du menar. Jag har teori 30 juni och uppkörning 3 juli. Har redan ont i magen haha!

• Afasi
    Ljusskimmer skrev 2014-06-01 18:25:39 följande:
    Här är en till som håller på med körkortet. Har tagit 16 lektioner på körskola. Kugga första teoriprovet med 46 poäng för två veckor sen, gör nytt teoriprov imorgon, håll tummarna! Uppkörningen var godkänd för en vecka sen, snart är mitt körkort i min hand. Har pluggat varje dag sen i måndags, men nu har jag pluggat sen 10 imorse o ger upp. Sätter 60-65 rätt av 65 på trafikskolaonline och 63-67 av 70 på STR. Nu jävlar måste jag väl klara teorin imrogon. NERVÖS är bara förnamnet. 
    Välkommen! Surt att du kuggade första, håller tummarna för dig idag! Idag kan vara dagen du blir ägare till ett körkort!
    Kixxa skrev 2014-06-01 18:40:22 följande:
    Hoppar mer än gärna in här! Har kämpat med teorin hela våren och ska inom kort genomföra en intensivkurs som jag fått av mina föräldrar i 25-års present. Jag har bara till oktober på mig vilket gör att jag har valt att ta körkort för automat. Har även koncentrationssvårigheter och fixar bara inte detta med koppling. Skitjobbigt tycker jag. Kör bra med Automat och gräsligt med manuell.

Har inte bokat kursen ännu då jag måste finslipa teorin som jag tappat lite den senaste månaden av rutiga och randiga skäl. Har iaf genomfört riskettan, så är en bit på väg mot det "förbannade" kortet :)

Kopplingen kan vara lite trälig i början men när man väl fått fatt om det så är det inte så svårt. Jag har tack och lov inte haft några problem med att lära mig den men har full förståelse för att folk tycker det är svårt. Känns det bättre med automat så kör på det :)
    Lycka till med ditt körkort! Och ja, jag svär också över det förbannade körkortet ;) 

Niillis skrev 2014-06-01 21:51:10 följande:
    Bara jag som tagit 48körlektioner haha det är så sjukt att ja jag vet inte känner mig mega korkad

Men hur mycket har du kört hemma? Har du en bra körskola och bra lärare? Jag fick höra från min körskola att deras elever i snitt tar 15 lektioner om dom mängdtränar hemma. Jag kommer nog landa på en 14 om jag klarar uppkörningen på första försöket men sen kör jag ju så mycket jag kan hemma också.

Eleonoor skrev 2014-06-01 23:14:15 följande:

Jag har bf om 5 dagar, hade planer på att få kortet innan. Finns tider varje onsdag, men vet icke när bebis ploppar ut ????

Oj ja, vi får hoppas att den stannar inne någon dag extra så du hinner med en uppkörning till och hinner ta kortet innan :)

• Afasi
    Eleonoor skrev 2014-06-02 09:39:02 följande:
    Fanns en tid nu på onsdag, men den fick jag inte ta, jag behöver tydligen fler körlektioner (?) Allt för att tjäna pengar......
    Nu finns inga tider förrän i slutet på månaden...
    Fyfan vad surt. Hade nog sagt att jag ville ha den ändå, dom kan ju inte vägra att boka precis och om dom gör det så kan man ju alltid boka själv. Vilka nötter!

Idag är en riktig skitdag. Började med att körningen till körskolan gick dåligt, körlektionen gick sämre än vanligt och körningen hem gick riktigt jävla pissdåligt. På grund av graviditeten är jag dessutom jävligt hormonell just idag så nu sitter man och lipar över hur dåligt det gick. Jag hatar folk som tutar och jag hatar min hysteriska mamma som skriker i bilen. Det underlättar inte precis i en stressad situation! Så jävla trött på det här så jag har lust att avboka uppkörning och allt. Jävla piss...
  • Afasi
    Kixxa skrev 2014-06-02 21:27:16 följande:
    Visst är det så, men tanken är att jag ska träna in kopplingen senare, i lugn och ro, när jag har kortet i handen. Jag och min sambo har bara en automatbil, så det känns bra att gå den vägen :) Sitter just nu och letar intensivkurser. Är så sugen på att köra igång ordentligt!
    Man ska passa på medan lusten finns där :D Hoppas du hittar något!
    Ljusskimmer skrev 2014-06-03 00:51:32 följande:
    Idag satte jag 62 av 65 på teorin med andra ord har jag körkort :D
    Grattis!!

• Afasi
    Niillis skrev 2014-06-08 01:35:26 följande:
    Gick skitbra igår den gamla körläraren hade inget att anmärka på! Så hade de varit en uppkörning så vem vet kanske hade ja klarat den :) halkan är bokad den 24e:) jätteglad är jag tänk om man snart har de i handen jag som kört så intensivt i 6 månader

Åh vad roligt! 24:e är en tisdag va? För isåfall har jag halkan bara en dag innan dig :D Sen har jag teoriprov 30:e och uppkörning 3:e juli. Såå jävla nervös!

Hur pluggar ni andra teorin? Jag läser ju i boken och försöker göra egna anteckningar på det jag tycker är svårt, har klarat alla faserna förutom svåraste frågorna på elevcentralen, missade med 2 poäng på första försöket. Funderar också på att köpa 1000 frågor på körkortonline.se men har inte bestämt mig än. Är redo att lägga ner en del tid o pengar på det bara det sitter snart så man är rätt säker på att man klarar teoriprovet.

• Afasi
    giftgrodan skrev 2014-06-08 16:36:54 följande:
    Jag klarade teorin genom att i stort sett bara köra på körkortonline.se (hade inga teorilektioner eller var på elevcentralen). Kan varmt rekommendera det i alla fall. smile1.gif
    Jag funderar starkt på att köra där också för då är det ju ändå nya frågor. På elevcentralen är det ju typ samma hela tiden nu och det blir inte så lyckat då när man lärt sig svaret men inte varför svaret är just så.
    Niillis skrev 2014-06-08 20:12:34 följande:
    Jag läser boken och gör
    Testerna på elevcentralen men ja e ju färdig med dom sen typ mars men man repeterar ju hela tiden :) brukar få 64-67/70
    Okej ja jag brukar också köra om och om igen bara för att hålla igång. Läsa boken är jag sämre på, tycker bara jag läser utan att verkligen förstå allt. Typ vilka som får köra i vilken hastighet, alla vikter på släp och vilket körkort man måste ha osv. Sååå tråkigt :P

Svar på tråden Följas åt till körkortet?