Ljusskimmer skrev 2014-06-01 18:25:39 följande:
Här är en till som håller på med körkortet. Har tagit 16 lektioner på körskola. Kugga första teoriprovet med 46 poäng för två veckor sen, gör nytt teoriprov imorgon, håll tummarna! Uppkörningen var godkänd för en vecka sen, snart är mitt körkort i min hand. Har pluggat varje dag sen i måndags, men nu har jag pluggat sen 10 imorse o ger upp. Sätter 60-65 rätt av 65 på trafikskolaonline och 63-67 av 70 på STR. Nu jävlar måste jag väl klara teorin imrogon. NERVÖS är bara förnamnet.
Välkommen! Surt att du kuggade första, håller tummarna för dig idag! Idag kan vara dagen du blir ägare till ett körkort!
Kixxa skrev 2014-06-01 18:40:22 följande:
Hoppar mer än gärna in här! Har kämpat med teorin hela våren och ska inom kort genomföra en intensivkurs som jag fått av mina föräldrar i 25-års present. Jag har bara till oktober på mig vilket gör att jag har valt att ta körkort för automat. Har även koncentrationssvårigheter och fixar bara inte detta med koppling. Skitjobbigt tycker jag. Kör bra med Automat och gräsligt med manuell.
Har inte bokat kursen ännu då jag måste finslipa teorin som jag tappat lite den senaste månaden av rutiga och randiga skäl. Har iaf genomfört riskettan, så är en bit på väg mot det "förbannade" kortet :)
Kopplingen kan vara lite trälig i början men när man väl fått fatt om det så är det inte så svårt. Jag har tack och lov inte haft några problem med att lära mig den men har full förståelse för att folk tycker det är svårt. Känns det bättre med automat så kör på det :)
Lycka till med ditt körkort! Och ja, jag svär också över det förbannade körkortet ;)
Niillis skrev 2014-06-01 21:51:10 följande:
Bara jag som tagit 48körlektioner haha det är så sjukt att ja jag vet inte känner mig mega korkad
Men hur mycket har du kört hemma? Har du en bra körskola och bra lärare? Jag fick höra från min körskola att deras elever i snitt tar 15 lektioner om dom mängdtränar hemma. Jag kommer nog landa på en 14 om jag klarar uppkörningen på första försöket men sen kör jag ju så mycket jag kan hemma också.
Eleonoor skrev 2014-06-01 23:14:15 följande:
Jag har bf om 5 dagar, hade planer på att få kortet innan. Finns tider varje onsdag, men vet icke när bebis ploppar ut ????
Oj ja, vi får hoppas att den stannar inne någon dag extra så du hinner med en uppkörning till och hinner ta kortet innan :)