• Afasi

Följas åt till körkortet?

Jag har ju visserligen kört en del hemma men på tre lektioner så godkändes momenten där man skulle ha en korrekt körställning, starta, bromsa och stanna samt dragläget osv. Växlingen godkändes andra lektionen tillsammans med backning och backning runt hörn samt vändning på olika sätt. Tredje lektionen godkändes parkering på diverse olika sätt och huvudled och högerregeln även om huvudledskörningen såklart skulle fortsätta efter det. Så det hade jag ändå lyckats lära mig helt själv (kass handledare hemma haha) genom att känna mig fram och dom där grejerna med parkering och backning hade jag aldrig gjort förut men klarade ändå bara med instruktioner av körläraren. Så att man ska köra asmånga lektioner utan att knappt något blir godkänt känns helt galet.

• Afasi

Här har vi fortfarande haft uppehåll sen i december. Nu ska vi komma igång igen hade vi tänkt. Ska ha barn i juli/augusti så jag SKA ha kortet innan!!

• Afasi
    Mamma till 3 M skrev 2014-02-25 17:19:05 följande:
    nu e ju snön borta så perfekt att komma igång igen :)
    Ja precis. Bara vi som är ofantligt sega. Dessutom har jag försökt jobba så mycket som möjligt så därför har det missats många chanser :(
  • Afasi
    Homer3000 skrev 2014-03-14 10:21:47 följande:
    Vad babblar du om,
    är man godkänd så är man
    Eh ja har jag sagt något annat?
  • Afasi

Här står det stilla fortfarande. Vi har haft fullt upp med sjukdomar, flytt och jobb så att ta tag i körkortet har liksom inte varit så prioriterat kanske. Har jag kunnat så har mamma haft problem med kroppen osv.
    Nu har jag bf i början av augusti och det börjar kännas tveksamt om jag hinner fixa körkortet innan dess!

• Afasi
    frukarlssonn skrev 2014-04-04 12:45:14 följande:
    Du har inte funderat på intensivkurs? Fördel är ju att man kan kära relativt bra men du har ju kört en del och tror du skulle fixa det
    Alltså tanken har väl slagit mig men samtidigt vill jag inte stressa med det. Jag kommer att börja på ett vikariat snart så då blir det svårt att hinna med en intensivkurs samtidigt.
  • Afasi
    frukarlssonn skrev 2014-04-07 09:03:22 följande:
    Ok. Men möjlightene finns ju alltid det kan va bra att ha i baktanken :) Jag körde ju länge utan att eg komma ngnvart och med två barn insåg jag att det inte fanns tid att köra på körskola, då va intensivkurs en räddning :) Så jag menar OM du skulle tillslut känna att tiden inte finns, så kan det va skönt att kunna välja det alternativet, tänkte bara så du inte ger upp istället Tänkte eftersom du redan har såpass mkt förkndkaper så skulle det i nödfall vara en bra lsning
    Ja absolut så ska det funderas på. Ska väl börja med att ta tag i att börja köra överhuvudtaget. Just nu är det mycket med att få i ordning hemma när vi nyss har flyttat och få någon ordning på uteplatsen. Får börja prioritera körningen istället :) Man blir ju väldigt motiverad och avundsjuk när "alla andra" tar körkort ;)
  • Afasi

Okej nu jävlar!
    Mindre än 12 veckor kvar tills jag ska föda och nu ska jag sätta igång med körkortet igen! Jag tror ju verkligen inte att jag hinner innan bebisen kommer men jag tänker försöka och jag vill iallafall få så mycket som möjligt gjort innan. Den 27 och 28e har jag körlektioner med en lärare som har jobbat ca 48 år som trafiklärare och som jag känner mig trygg med. Trots att det är 5 månader sedan jag körde sist så verkar grunderna sitta kvar, har inge svårt för att krypköra, komma igång eller stanna osv. Lite nervös såklart men ska försöka köra så mycket som möjligt på mina lediga dagar, innan/till jobbet osv. 

Hur många är det kvar som inte lyckats än? Som kanske också haft en svacka eller ett uppehåll?

• Afasi
    Niillis skrev 2014-05-15 21:38:46 följande:
    Jag tragglar fortfarande trots jag kört minst 1 gång i veckan men nu är de bara motorvägen kvar jiiihoo men tror inte jag har de förrän i aug minst ändå. Mycket små fel jag måste ha lite jävla anamma som körläraren sa hehe
    Bara motorvägen kvar, då är du ju faktiskt riktigt nära ändå! Vad roligt!
    Mamma till 3 M skrev 2014-05-15 23:00:25 följande:
    Ge inte upp..tiden och lektionerna sprang iväg för mig med. Trodde aldrig jag skulle få körkortet.. Min lärare tjatade om samma fel jämt och jag hade massa problem med vissa saker.. Men till slut fick jag de!
    Denna gång har jag fasen inte tid att ge upp. Hinner jag inte bli nästan klar innan förlossningen så kommer jag aldrig bli klar. Jag måste ta skiten. Lärarna har ju inte direkt tjatat om att jag har gjort något fel heller men just nu känns teorin motig, jag har glömt i stort sett allt!

• Afasi
    Niillis skrev 2014-05-17 14:11:49 följande:
    Uhhh att köra på motorväg var inte helt roligt men det gick bra! Men jag tror att jag kommer behöva minst 8-10 lektioner till tills jag kan köra upp.. Men de ska nog gå bra ð
    Vad roligt att det går bra! Jag är livrädd inför att behöva köra motorväg sen haha, tycker att det är läskigt bara att köra 70-80 :P

Jag är sååå glad. Vi är verkligen igång med körningen och försöker att köra så gott som dagligen. Kör i villaområden, ute på vissa vägar, använder alla växlar och klarar av oförutsedda bekymmer. Typ oj här var det vägarbete och nu kunde vi visst inte köra här eller oj där kom en stor lastbil på den jättesmala vägen osv. Idag skulle jag svänga och visste att jag hade en skåpbil bakom mig så blinkade i god tid, bromsade i god tid och visade tydligt att jag skulle svänga. Biljäveln lägger sig sviiiinnära så jag blev lite svettig ett tag, fattar inte att folk inte har vett att hålla avståndet, speciellt när man ser en övningskörningsskylt! Det kan ju fan bli ryckigt och jävligt när jag växlar ner, det vet väl inte han och då hade han kört in i oss. Inte så roligt när jag hade sonen där bak dessutom!
    Frågade mamma efter feedback och hon är jättenöjd med min körning och tyckte att jag körde precis som hon ville, bara hoppas körskolan håller med nästa vecka ;)
Svar på tråden Följas åt till körkortet?