• Redaktör

Vill du ta reda på barnets kön före förlossningen?

Det blir allt vanligare att man tar reda på barnets kön vid ultraljudsundersökningen. Hur ser du på den möjligheten?
    Svara gärna både om du väntar barn eller om du redan är förälder.

Berätta gärna om dina tankar, inläggen kommer att användas som underlag till en artikel här på Familjeliv.

Familjeliv.se - utsedd till Sveriges bästa community av InternetWorld.
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-27 15:50
    Nu kan ni läsa artikeln "Besked om kön är aldrig hundraprocentigt":
    www.familjeliv.se/Vantar_barn/1.1846849
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vill du ta reda på barnets kön före förlossningen?
  • Meria

För mig har den stora överraskningen alltid varit hur bebisen såg ut och det kan man ju inte veta förrän förlossningen. Könet har varit sekundärt i det hela och är fortfarande. Att mina grabbar liknar varandra och ändå inte samt vilka personligheter de har är bra mycket mer intressant än att de är just grabbar

Så jag har velat veta innan med alla tre. Maken ville ha överraskningen med första så det fick han. Med andra ville jag testa att veta och märkte att det var lite lättare att knyta an när man kunde kalla bebisen för "lilla killen" än just "bebisen". Vi tog reda på könet med tredje också.

Så jag tycker inte att man öppnar nån julklapp i förväg, utan mer att man får en ledtråd innan

(¨,) Loke -06 & Isak -08 & Mika -12 (,¨)
  • Dixie

med de två första tog vi inte reda på kön, men med 3an gjorde vi - och jag är glad att vi tog reda på det, det kändes mer "verkligt" och vi kunde prata om lillasyster som skulle komma!

• Victory1

vi tog reda på det i v. 18 när vi va på rul. Vi ville veta av ren nyfikenhet och lättare att inhandla till bebisen. Samt planera namn.

• annca

Personligen ville jag verkligen INTE veta.
    Har man väntat så länge kan man lika gärna vänta lite till.
    Så jag såg nogsamt till att inte titta, bad BM om att varna om hon kom i närheten.

~*~ Ursäkta mig men hey! Man har väl rätt att ändra sig...? (W.Crafoord)~*~
  • Meja2011

Nyfiken är man, men vi resonerar som så, att som vuxen har man så få överraskningar i livet, varför avslöja den största av dem:)

• Snultan

Jag är inte ännu gravid men när jag blir det så vill jag veta könet. Vill vara förberedd när jag köper grejer, inreder o sen har jag inget tålamod så skulle inte orka vänta

• Minza83

tagit reda på könet innan, alla gångerna.
    är nu gravid med barn nr 3. :)

med 1a barnet så ville inte min man riktigt, mest pga kostnaden då vi var tvungna att åka till Stockholm för just den lilla sakens skull.. men till slut efter mycket tjat gav han med sig ;)

med 2a barnet så var det självklart för oss båda två att åka och kolla.

även om det kvittar egentligen för min man att veta innan eller vad barnet har för kön ;))

nu med 3e kändes det både och! skulle vi vänta? eller skulle vi ta reda på det?
    stod och vägde länge på att inte titta.. men de hade då ändrat reglerna för att få veta könet vid r-ul här, och då kunde jag inte hålla mig ;)
    sedan kändes det lite roligare och lättare att förklara och förbereda  för våra söner att deras lillasyster ska komma när det är Vinter ;))

men skulle gärna önska att jag hade tålamod att kunna vänta ända till förlossningen med att få veta.. men det lär nog aldrig ske! ;) (sen tror jag detta blir sista barnet ändåså..) :) 

Svar på tråden Vill du ta reda på barnets kön före förlossningen?