• Anonym (äldre män)

Äldre män <3

Någon mer här som tänder ordentligt på äldre män?

Är en tjej på snart 25 och har gått från 1 år äldre till 9 år äldre. Sedan blev det 11 och nu ligger jag med en som är 20 år äldre!! Jag bara älskar det! skulle aldrig gissat att han var 20 år äldre utan gissade mer på 11 men tydligen hade jag fel ^^

Han är egentligen långt ifrån min typ av kille men när vi har sex blir han en helt annan...
    Ibland undrar jag om jag är lite väl "äcklig" eller om han är det eftersom han lätt hade kunnat vara min pappa ^^

Men det är sjukt vad det tänder en med erfarna män... mmh...  

• Svar på tråden Äldre män <3
  • Anonym (Styrman)
    enola skrev 2023-01-06 11:44:07 följande:
    Rätt säker på att minst lika många andra skrev att det inte stämmer.
    Och jag är till 100% säker på att dom flesta var negativa till det, och tyckte det var fel och äckligt. Och förlöjligade män som tror att unga tjejer skulle vilja ligga med en äldre man. Han får inte ens upp den. Svårt val när hon istället kan få yngre hunks med vältränade kroppar och hårda kukar. Yngre män är också mer jämställda och bryr sig om kvinnans njutning.
  • Anonym (Styrman)
    Anonym (Styrman) skrev 2023-01-06 11:48:26 följande:
    Och jag är till 100% säker på att dom flesta var negativa till det, och tyckte det var fel och äckligt. Och förlöjligade män som tror att unga tjejer skulle vilja ligga med en äldre man. Han får inte ens upp den. Svårt val när hon istället kan få yngre hunks med vältränade kroppar och hårda kukar. Yngre män är också mer jämställda och bryr sig om kvinnans njutning.
    ? Allt är bättre med en yngre man: jämställdheten, omtänksamheten, sexet, hur de fungerar med barn och så vidare. Det finns en nyfikenhet och ett genuint intresse för kvinnan. De äldre gubbarna är ofta egenkära och blir curlade, de förväntar sig att du ska ta barnen när de blir sjuka och det är bara deras karriärer som räknas, har hon tidigare berättat i amelia.
  • enola
    Anonym (Styrman) skrev 2023-01-06 11:48:26 följande:
    Återigen, bullshit. Och ska vi börja prata impotens så handlar det knappast om män i 40-årsåldern, snarare 60.
  • Anonym (Styrman)
    enola skrev 2023-01-06 12:04:24 följande:
    Återigen, bullshit. Och ska vi börja prata impotens så handlar det knappast om män i 40-årsåldern, snarare 60.
    Ja, jag vet ju inte, då jag inte har legat med nån yngre. Men dom som svarade har erfarenhet av det, så dom visste.
  • enola
    Anonym (Styrman) skrev 2023-01-06 11:49:34 följande:
    ? Allt är bättre med en yngre man: jämställdheten, omtänksamheten, sexet, hur de fungerar med barn och så vidare. Det finns en nyfikenhet och ett genuint intresse för kvinnan. De äldre gubbarna är ofta egenkära och blir curlade, de förväntar sig att du ska ta barnen när de blir sjuka och det är bara deras karriärer som räknas, har hon tidigare berättat i amelia.
    Berättar EN PERSON. 
    Visst, jag lever själv med en yngre man, och visst, han är på alla sätt bättre än mitt ex som är några år äldre än jag. Men det har absolut inget med åldern att göra, utan att han är mer vuxen (ja, faktiskt), mer omtänksam, mer stöttande, mer kärleksfull, roligare osv osv. 
  • enola
    Anonym (Styrman) skrev 2023-01-06 12:08:11 följande:
    Ja, jag vet ju inte, då jag inte har legat med nån yngre. Men dom som svarade har erfarenhet av det, så dom visste.
    Då var det sannolikt så att det var de som hade negativ erfarenhet av det som svarade, medan andra lät bli att svara i tråden. Alternativt att du bara tog till dig de svar som passade dig. 
  • Anonym (Styrman)
    enola skrev 2023-01-06 12:08:24 följande:
    Berättar EN PERSON. 
    Visst, jag lever själv med en yngre man, och visst, han är på alla sätt bättre än mitt ex som är några år äldre än jag. Men det har absolut inget med åldern att göra, utan att han är mer vuxen (ja, faktiskt), mer omtänksam, mer stöttande, mer kärleksfull, roligare osv osv. 
    Nej, det är många kvinnor som upptäckt fördelarna med yngre män. Kändiskvinnorna visade vägen, och det är mer positivt att kvinnor träffar yngre, än när män gör det.

Experten: Därför ska du välja en yngre man

Först ut var kändiskvinnorna ? nu har andra följt efter. 

Trenden med att allt fler äldre kvinnor dejtar yngre män är tydlig, enligt relationsexperten Marie Hagberg. 

• Anonym (Styrman)
    Tiden då kvinnan var i beroendeposition av mannen är sedan länge borta, nu när singelkvinnan är självständig och tar för sig mer, allt fler äldre kvinnor väljer att dejta yngre män. Unga attraktiva, friska män attraherar den något äldre kvinnan. Det lockar många kvinnor att ha en yngre man vid sin sida. Ofta ökar det hennes självförtroende och hon känner sig yngre och mer attraktiv. Den äldre kvinnan är ofta mer avslappnad och trygg i sig själv. Dessa fördelar främjar förhållandet och paret blir harmoniska med varandra och njuter av alla fördelar det bringar dem. Så länge de förstår att människor som pratar bakom deras rygg endast är avundsjuka kan de njuta fullt ut av sitt förhållande. Kärleken känner ingen ålder!
  • Anonym (Styrman)
    Dejta en yngre man ? potentiella fördelar:

1. Du får stå i fokus
    Till skillnad från en äldre man som är etablerad, har karriär och många skyldigheter kommer din yngre gentleman att vara intresserad av dig. Han kommer att bli imponerad av dina prestationer och din erfarenhet.

2. Han lyssnar på dig
    En äldre kvinna har mycket erfarenhet ? både emotionellt, ekonomiskt och gällandes livserfarenhet. Yngre män kan känna att de måste imponera för att kompensera den livserfarenhet du har. De blir den bästa, smartaste och mest mogna versionen av sig själva på ett ögonblick, och lyssnar gärna på vad du säger.

3. De har ingen trist historia
    En äldre man kan bära med sig tråkiga upplevelser från ett tidigare förhållande. Yngre män har haft mindre tid att bli sårade och cyniska, vilket gör att de ofta är mer öppna och positiva kring kärlek.

4. De får dig att känna dig ung
    Vi blir som de människor vi omger oss med. En yngre man har yngre vänner och kanske håller sig uppdaterad med de senaste trenderna. Detta i sin tur kan få dig att känna dig mer som din partners ålder än din egen. Att vara en del av en yngre människas livsstil kan vara roligt och uppfriskande.

5. SIST MEN INTE MINST: Kärlek har ingen ålder
    Vem sa att ett intresse för resor, hundar och värderingar inte kan vara grunden för ett nytt förhållande? Om vi vågar se saker annorlunda och inte styras utifrån ålder finns en chans att vi faktiskt träffar vår drömpartner. Prova att bredda ditt sökregister (både uppåt och nedåt i ålder) och storslagna saker kan börja hända? ❤️❤️❤️

• enola
    Anonym (Styrman) skrev 2023-01-06 12:14:45 följande:
    Dejta en yngre man ? potentiella fördelar:

1. Du får stå i fokus
    Till skillnad från en äldre man som är etablerad, har karriär och många skyldigheter kommer din yngre gentleman att vara intresserad av dig. Han kommer att bli imponerad av dina prestationer och din erfarenhet.

2. Han lyssnar på dig
    En äldre kvinna har mycket erfarenhet ? både emotionellt, ekonomiskt och gällandes livserfarenhet. Yngre män kan känna att de måste imponera för att kompensera den livserfarenhet du har. De blir den bästa, smartaste och mest mogna versionen av sig själva på ett ögonblick, och lyssnar gärna på vad du säger.

3. De har ingen trist historia
    En äldre man kan bära med sig tråkiga upplevelser från ett tidigare förhållande. Yngre män har haft mindre tid att bli sårade och cyniska, vilket gör att de ofta är mer öppna och positiva kring kärlek.

4. De får dig att känna dig ung
    Vi blir som de människor vi omger oss med. En yngre man har yngre vänner och kanske håller sig uppdaterad med de senaste trenderna. Detta i sin tur kan få dig att känna dig mer som din partners ålder än din egen. Att vara en del av en yngre människas livsstil kan vara roligt och uppfriskande.

5. SIST MEN INTE MINST: Kärlek har ingen ålder
    Vem sa att ett intresse för resor, hundar och värderingar inte kan vara grunden för ett nytt förhållande? Om vi vågar se saker annorlunda och inte styras utifrån ålder finns en chans att vi faktiskt träffar vår drömpartner. Prova att bredda ditt sökregister (både uppåt och nedåt i ålder) och storslagna saker kan börja hända? ❤️❤️❤️

Återigen, du kan inte använda en veckotidningsartikel som vedertagna fakta. Några tycker så, andra tycker annat.
  • Anonym (Styrman)
    enola skrev 2023-01-06 12:17:35 följande:
    Återigen, du kan inte använda en veckotidningsartikel som vedertagna fakta. Några tycker så, andra tycker annat.
    Tog några exempel för att påvisa hur det ser ut nu, skillnaderna. Det finns fler exempel, men jag tror du förstår min poäng.
  • enola
    Anonym (Styrman) skrev 2023-01-06 12:12:27 följande:
    Nej, det är många kvinnor som upptäckt fördelarna med yngre män. Kändiskvinnorna visade vägen, och det är mer positivt att kvinnor träffar yngre, än när män gör det.

Experten: Därför ska du välja en yngre man

Först ut var kändiskvinnorna ? nu har andra följt efter. 

Trenden med att allt fler äldre kvinnor dejtar yngre män är tydlig, enligt relationsexperten Marie Hagberg. 

Ledordet här är MÅNGA, inte ALLA.
  • Anonym (MR klister)
    Anonym (liten till stor) skrev 2023-01-06 10:37:00 följande:
    Tur?
    Korrekt!
  • Meddelande borttaget
Svar på tråden Äldre män <3