Helkroppstråden
niceelinice skrev 2013-01-10 14:21:33 följande:
Tack =) Rumpa tränar jag även mycket hemma istället för bara gymmet just på grund av den anledningen, finns mer övningar som putrumpa då =) Jag har kört på de osunda metoderna tidigare. För många år sedan höll jag på att tokbanta, åt både lepigen, stackers, fatburner...you name it, jag gick visserligen ner jävligt mkt i vikt men blev aldrig nöjd med min kropp. Och nu eferåt har jag ju insett varför, spelar ingen roll hur smal man än är, den snygga rumpan (och övriga kroppen) komer bara genom träning. Jag väger hellre 10 kg mer och har former än att bara vara smal.
Äta vettigt, men ändå vad du vill. Skippa snasket och skåpätandet men sätt inget förbud åt dig, det gör bara att hjärnan tror att det är något du försakar och behöver vilket får dig att längta efter de sakerna och då fuska och pressa i dig och sedan få dåligt samvete över det. Vill jag äta godis gör jag det (kanske 1 gång/månad), men mår aldrig dåligt över det efteråt. Sen träna, träna, träna =) Finns tyvärr inga genvägar. Kört hemmaträning en del, Insanity Workout (sök på youtube) bränner massa fett och bygger upp en smidig och musklig kropp utan att du får biffiga muskler.