• Anonym (ingen alls)

Är helt ensam till Julafton

Spelar kanske inte någon roll då jag är ensam alla dagar
    om året med, men just Julafton gör spec Ont! 

Nej jag har ingen, ingen alls!
    Ville bara skriva av mig.
    God Jul 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-12-24 16:09
    Ni är bäst...alla ni som har skrivit till mig å ni som har bjudit mig
    jag är glad att jag skrev denna tråden även om jag tvivlade i början....

Den som undra vem jag ringde....jag ringde en vän som tyvärr redan åkt så klart
    o den andra låg med kräksjukan.....

Det är inte att jag inte har vänner idag på julafton som svider, vänner har jag ( inte dom på facebook)
    Det är mest familj jag saknar...mamma död, ingen pappa el syskon, igen mormor el morfar inga kusiner...
    Julen är ju mest för familj....!!!!!!

Jaja.....jag har ialla fall städat och gjort mig fin, smink o bästa kläderna på:)
    jag får väl vara tacksam, jag har en fin bostad, ok med pengar, o en fin bil, jobbar på h&m viktigast är att jag är frisk snäll o omtänksam:)

Nu ska jag dricka lite vin:) o kolla på film:)

Även då jag inte känner er så vill jag Tacka föratt ni finns o tagit tid att skriva:) God jul till er från mig. Kram

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-12-24 21:21
    Hej mina kära familjelives-vänner.... Är såååå glad över att julafton är över...för mig är den de iallafall
    Åååååå fy va den har varit jobbig, även om jag försökt göra de bästa ut av den
    men va fan...hur kan man göra de bästa ut av Julafton när man är själv...om man nu inte vill vara själv.....

Ny år ska jag med jobbar kompisar, vill inte då dom är rätt så ytliga men va fan jag vill inte vara själv
    spec vid tolvslaget!!!!!

Nää mina kära nästa år ska de banne med vara annorlunda (hoppas d).....!

Men måste säga...utan er hade denna ångest fyllda dagen varit värre...
    Tack Tack... Jag önska att jag kände er jag undrar ibland ( Vem är denna person som skriver så snälla saker)

Ni är guld värda!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-01 16:04
    Ja om tre måander blir väl en av dom mest lästa här igenGråter
    Men tänkte att denna gången att man kunde kanske fira tillsammans på RIKTIGT denna gången
    nån mer som vet att dom blir ensam i jul?Hjärta

• Svar på tråden Är helt ensam till Julafton
  • Anonym (Vet hur det är)
    Anonym (ingen alls) skrev 2012-12-23 19:02:26 följande:
    Jo dom vet...
    vet ej{#emotions_dlg.flower}

Tack alla ni fina:) ska ta mig o tänka till lite, kanske ringa någon o fråga vad dom ska göra.....??
    FAAAAN jag vill inte vara sj, känner mig peppad o NERVÖÖÖS...skit skit vem ska jag ringa
    okej jag återrkommer sen....är så nervös 
    Hmmm.....när jag bodde hemma så hände det några gånger att vi hade "utomstående" som firade jul med oss.

Och vet du - det var på många sätt en lättnad för då tvingades vi att "uppföra" oss, gamla surdegar kom inte upp, det kämdes gladare och festligare att någon annan också var där, det tillförde ny energi.

Vi var en ganska liten familj och familjer och släktingar kan också skava på varandra, det blir för trångt, man går i samma gamla hjulspår och uppskattar kanske inte alls samma firande som alltid.... Det som ser så mysigt ut utifrån är många gånger ganska trist och stelnat. Eller hur jag ska uttrycka det.
  • Anonym (Var?)

Jag har alltid haft en hemlig dröm om att fira jul genom att hjälpa till på julfirande för hemlösa. Vet att Skåne stadsmission anordnar sådant och brukar behöva volontärer.

Kanske det kan vara ett sätt att få känna lite gemenskap och slippa vara ensam.

• Anonym

Jag har familj och släkt men känner av olika anledningar att jag vill ta en paus från dem och då kan ju julen bli lite ensam. Själv ska jag gå på kyrkans julfirande för lite gemenskap. Är inte ens särskilt aktiv i kyrkan. Ett tips i alla fall. Kan tänka mig att många församlingar har någon sorts julfirande.

• unknown02
    Anonym (ingen alls) skrev 2012-12-23 19:02:26 följande:
    Jo dom vet...
    Hannah76 skrev 2012-12-23 18:55:54 följande:
    Varför inte? Jag vet inte hur andra är men hos oss är det oftast någon "utomstående" med typ någons vän eller exets mamma haha. 
    vet ej Tack alla ni fina:) ska ta mig o tänka till lite, kanske ringa någon o fråga vad dom ska göra.....?? FAAAAN jag vill inte vara sj, känner mig peppad o NERVÖÖÖS...skit skit vem ska jag ringa okej jag återrkommer sen....är så nervös 

Vem du ska ringa? Någon som du vill va med och tillbringa jul med och någon som är din vän såklart(-:
  • Anonym (Kram)

Förstår att det måste göra ont. Just julafton är så laddad på nåt sätt att man måste fira med familj och släkt. Hoppas ändå du kan finna julfrid på nåt sätt mitt i allt❤️ kram till dig❤️

• Anonym (sama)

Jag kommer med sitta ensam på jul. Och ny år och alla andra dagar på året, håller med om att just dessa högtider svider en del.

• Meddelande borttaget
  • Anonym

Kram till dig Ts. Sonen kräktes just men jag har i alla fall han nu under julen, så helt själv är jag ej. Försök göra det bästa av situationen, gör jultaldrik. Köp det du vill ha och tänk inte på att du är ensammen för då blir det bara värre.

• Anonym (ingen alls)

Kommer att vara själv. Ingen fara God jul till er alla kommer inte att skriva mer... är lite nere!{#emotions_dlg.flower}

Svar på tråden Är helt ensam till Julafton