• Anonym (ingen alls)

Är helt ensam till Julafton

Spelar kanske inte någon roll då jag är ensam alla dagar
    om året med, men just Julafton gör spec Ont! 

Nej jag har ingen, ingen alls!
    Ville bara skriva av mig.
    God Jul 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-12-24 16:09
    Ni är bäst...alla ni som har skrivit till mig å ni som har bjudit mig
    jag är glad att jag skrev denna tråden även om jag tvivlade i början....

Den som undra vem jag ringde....jag ringde en vän som tyvärr redan åkt så klart
    o den andra låg med kräksjukan.....

Det är inte att jag inte har vänner idag på julafton som svider, vänner har jag ( inte dom på facebook)
    Det är mest familj jag saknar...mamma död, ingen pappa el syskon, igen mormor el morfar inga kusiner...
    Julen är ju mest för familj....!!!!!!

Jaja.....jag har ialla fall städat och gjort mig fin, smink o bästa kläderna på:)
    jag får väl vara tacksam, jag har en fin bostad, ok med pengar, o en fin bil, jobbar på h&m viktigast är att jag är frisk snäll o omtänksam:)

Nu ska jag dricka lite vin:) o kolla på film:)

Även då jag inte känner er så vill jag Tacka föratt ni finns o tagit tid att skriva:) God jul till er från mig. Kram

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-12-24 21:21
    Hej mina kära familjelives-vänner.... Är såååå glad över att julafton är över...för mig är den de iallafall
    Åååååå fy va den har varit jobbig, även om jag försökt göra de bästa ut av den
    men va fan...hur kan man göra de bästa ut av Julafton när man är själv...om man nu inte vill vara själv.....

Ny år ska jag med jobbar kompisar, vill inte då dom är rätt så ytliga men va fan jag vill inte vara själv
    spec vid tolvslaget!!!!!

Nää mina kära nästa år ska de banne med vara annorlunda (hoppas d).....!

Men måste säga...utan er hade denna ångest fyllda dagen varit värre...
    Tack Tack... Jag önska att jag kände er jag undrar ibland ( Vem är denna person som skriver så snälla saker)

Ni är guld värda!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-01 16:04
    Ja om tre måander blir väl en av dom mest lästa här igenGråter
    Men tänkte att denna gången att man kunde kanske fira tillsammans på RIKTIGT denna gången
    nån mer som vet att dom blir ensam i jul?Hjärta

• Svar på tråden Är helt ensam till Julafton
  • Anonym (ingen alls)
    Anonym skrev 2012-12-23 18:28:32 följande:
    Starta en grupp för ensamma som firar jul tillsammans   Lite sent påtänkt men till nästa år kanske.
    hehe ja eller hur:)
  • Anonym (ingen alls)
    Anonym (Var?) skrev 2012-12-23 18:31:11 följande:
    Var bor du?
    hur så? skåne
  • Majsan70

Oj det finns massor av ensamna människor över helgerna. I Göteborg har det stått i tidningarna vart man kan fira tillsammans med andra ensamna. Brukar vara väldigt mysiga o trevliga träffar med människor från alla möjliga håll.
    Kolla upp sådant där så kanske du träffar massa trevliga människor.

• Anonym (ingen alls)
    Virriga Vera skrev 2012-12-23 18:34:37 följande:
    Erbjud dig att hjälpa till på t.ex ställen som Hemlösas hus eller liknande då gör du en insats samtidigt som du inte är ensam.
    Det är det jag har gjort i 3 dagar, i dag va min sista dag:)
  • Anonym (Vet hur det är)
    Anonym (ingen alls) skrev 2012-12-23 18:26:32 följande:
    Vännerna har ju familj, mina kolleger me, nu tror ni säkrt att jag är en hemsk person som inte blir bjuden
    men så är det inte. Men men...jag klara mig :)
    Nästa jul kanske blir bra 
    Tror inte alls att du är hemsk!

Jag har en yngre vän som har 1400 vänner på facebook. Han ringde mig i somras och undrade vad jag och min sambo gjorde på midsommar. Inget särskilt sade jag, "tråkiga medelålderssaker" bara. Och så frågade jag vad han skulle göra. Han skulle inte göra någonting. Jag blev helt paff och tänkte att hur kunde det vara så för en person med 1400 vänner på fejan och som är aktiv och framgångsrik.

Han ville komma och hälsa på oss och det gjorde han och det var trevligt. Men efter det här har jag börjat fundera på vad det egentligen är vi kallar för vänskap och hur mycket som är en skenbild för sociala medier där vi vill vara tjenis med allt och alla gärna de framgångsrika åtminstone på ett ytligt plan.. Och samtidigt kan t ex avund göra att folk blir ensamma.
  • unknown02

Du är inte ensam , men jag har då lagat en hel del gott bland annat och får väl se om det kommer någon så ser det ut här men jul blir det.var i landet eller stad befinner du dig .k ul o veta bara.

• Anonym

Tänker på alla som sitter ensamma på julen. Ingen ska behöva sitta ensammen

• Anonym (ingen alls)
    Anonym (Vet hur det är) skrev 2012-12-23 18:37:09 följande:
    Tror inte alls att du är hemsk!

Jag har en yngre vän som har 1400 vänner på facebook. Han ringde mig i somras och undrade vad jag och min sambo gjorde på midsommar. Inget särskilt sade jag, "tråkiga medelålderssaker" bara. Och så frågade jag vad han skulle göra. Han skulle inte göra någonting. Jag blev helt paff och tänkte att hur kunde det vara så för en person med 1400 vänner på fejan och som är aktiv och framgångsrik.

Han ville komma och hälsa på oss och det gjorde han och det var trevligt. Men efter det här har jag börjat fundera på vad det egentligen är vi kallar för vänskap och hur mycket som är en skenbild för sociala medier där vi vill vara tjenis med allt och alla gärna de framgångsrika åtminstone på ett ytligt plan.. Och samtidigt kan t ex avund göra att folk blir ensamma.
    så sjukt...känner igen mig i det du skriver, har 350 vänner på fb men ändå ensam

Du ska veta att det du skrev hjälpte mig, tack för att du tog tiden o skrev till mig. kram 
  • maaammaaa

Jag bor i urskogen och nu ska jag typ gå i julbastu helt ensam, vi får inte fira jul med barnen i år men dagen efter har nog julgubben glömt ett par säckar hos oss. DÅ 25 firar vi, + närmaste släkten hos oss.  Vi blir kring 15-20 personer. Givetvis blir det en helnykter jul som alltid. Har du en tråkig ensam jul så kan jag bara beklaga ditt elände. Jag hade en pank jul en vinter i Tyskland tillsammans med en del andra halvpanka vänner från halva jordklotet och ingen snö. Men en hel mängd julmat. Det var ingen riktig jul.

Svar på tråden Är helt ensam till Julafton