• Anonym (ingen alls)

Är helt ensam till Julafton

Spelar kanske inte någon roll då jag är ensam alla dagar
    om året med, men just Julafton gör spec Ont! 

Nej jag har ingen, ingen alls!
    Ville bara skriva av mig.
    God Jul 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-12-24 16:09
    Ni är bäst...alla ni som har skrivit till mig å ni som har bjudit mig
    jag är glad att jag skrev denna tråden även om jag tvivlade i början....

Den som undra vem jag ringde....jag ringde en vän som tyvärr redan åkt så klart
    o den andra låg med kräksjukan.....

Det är inte att jag inte har vänner idag på julafton som svider, vänner har jag ( inte dom på facebook)
    Det är mest familj jag saknar...mamma död, ingen pappa el syskon, igen mormor el morfar inga kusiner...
    Julen är ju mest för familj....!!!!!!

Jaja.....jag har ialla fall städat och gjort mig fin, smink o bästa kläderna på:)
    jag får väl vara tacksam, jag har en fin bostad, ok med pengar, o en fin bil, jobbar på h&m viktigast är att jag är frisk snäll o omtänksam:)

Nu ska jag dricka lite vin:) o kolla på film:)

Även då jag inte känner er så vill jag Tacka föratt ni finns o tagit tid att skriva:) God jul till er från mig. Kram

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-12-24 21:21
    Hej mina kära familjelives-vänner.... Är såååå glad över att julafton är över...för mig är den de iallafall
    Åååååå fy va den har varit jobbig, även om jag försökt göra de bästa ut av den
    men va fan...hur kan man göra de bästa ut av Julafton när man är själv...om man nu inte vill vara själv.....

Ny år ska jag med jobbar kompisar, vill inte då dom är rätt så ytliga men va fan jag vill inte vara själv
    spec vid tolvslaget!!!!!

Nää mina kära nästa år ska de banne med vara annorlunda (hoppas d).....!

Men måste säga...utan er hade denna ångest fyllda dagen varit värre...
    Tack Tack... Jag önska att jag kände er jag undrar ibland ( Vem är denna person som skriver så snälla saker)

Ni är guld värda!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-01 16:04
    Ja om tre måander blir väl en av dom mest lästa här igenGråter
    Men tänkte att denna gången att man kunde kanske fira tillsammans på RIKTIGT denna gången
    nån mer som vet att dom blir ensam i jul?Hjärta

• Svar på tråden Är helt ensam till Julafton
  • Hannah76

Vet dina vänner om att du är ensam på julafton? Och att du gärna skulle vilja fira med någon? Nu pratar jag inte om de 350 vännerna på fb, utan dina riktiga vänner.

• unknown02

Dålig stil att ingen bjuder dig hade dom kommit om det va du som bjöd då brukar det ju duga men det är ju ingen vänskap på riktigt dock om em bjuder alltid.

• Anonym (ingen alls)
    Hannah76 skrev 2012-12-23 18:45:22 följande:
    Vet dina vänner om att du är ensam på julafton? Och att du gärna skulle vilja fira med någon? Nu pratar jag inte om de 350 vännerna på fb, utan dina riktiga vänner.
    Ja alltså mina två vänner har åkt hem till sina familjer som bor en bit bort, dom kanske kännde att dom inte kunnde bjuda mig till deras familjers jul.... kanske hehe vet inte ush jobbigt....
  • Viktisen

Men vet de om att du är ensam då? Kanske de utgår från att du är med nån annan...

• Marlean

I kyrkans gemenskap är ingen ensam, fira hos dem. De har julbord och annat.

• Hannah76
    Anonym (ingen alls) skrev 2012-12-23 18:52:47 följande:
    Ja alltså mina två vänner har åkt hem till sina familjer som bor en bit bort, dom kanske kännde att dom inte kunnde bjuda mig till deras familjers jul.... kanske hehe vet inte ush jobbigt....

Varför inte?

Jag vet inte hur andra är men hos oss är det oftast någon "utomstående" med typ någons vän eller exets mamma haha. 
  • Anonym (ingen alls)
    Dioda skrev 2012-12-23 18:55:27 följande:
    Men vet de om att du är ensam då? Kanske de utgår från att du är med nån annan...
    Jo dom vet...
    Hannah76 skrev 2012-12-23 18:55:54 följande:

Varför inte?

Jag vet inte hur andra är men hos oss är det oftast någon "utomstående" med typ någons vän eller exets mamma haha. 
    vet ej{#emotions_dlg.flower}

Tack alla ni fina:) ska ta mig o tänka till lite, kanske ringa någon o fråga vad dom ska göra.....??
    FAAAAN jag vill inte vara sj, känner mig peppad o NERVÖÖÖS...skit skit vem ska jag ringa
    okej jag återrkommer sen....är så nervös 
  • Alby

Har halvsjuka släktingar och jag vill inte utsätta min nyfödda dotter än för sånt, så hon och jag blir också ensamma imorgon. Det känns jättetråkigt, så jag förstår hur du känner dig...

• Anonym

Själv ska jag och familjen fira alternativ jul med en kyrka, mest för att vi inte kunde enas om vems föräldrar vi skulle vara hos på julafton kanske kan kyrkan där du bor ha nåt julfirande?

• plett

Jag firar också jul ensam i år, min sambo åkte till sin släkt och jag kunde/ville inte följa med. Det har ännu inte känts konstigt på något sätt, och jag borde enligt en massa människor vara jättedeppig över att "inte ha någon här" att fira med. Men nu gör jag i alla fall egen julskinka som jag ska äta imorgon, och jag ska dessutom göra lite saker på min arbetsplats. Jag har avdramatiserat det väldigt mycket genom att tänka att det är en ledig dag, utan måsten. :)

Svar på tråden Är helt ensam till Julafton