viseversa skrev 2012-12-25 14:50:08 följande:
Haha det spelar väl för fan ingen roll HUR allergisk ts är. Man tar fan inte med sig en katt när man vet att folk lider av det. Jisses. Att denna diskution ens börjat. Vill ni som är akut allergiska mot katt klappa ts på huvudet och berätta att ni minsann har det värre eller??
Jag tror det! Hade kunnat vara jag som skrev TS (bortsett urbota släktingar). Jag fattar inte att allergiker inte själva fattar att allergier skiljer sig från person till person! Även hur mediciner funkar, det är väl rätt elementärt att alla mediciner funkar olika bra för olika personer. Varför skulle jut allergimedicin vara undantaget?
Jag har själv allvarlig kattallergi (enl. allergimottagningen, fick som sagt innan avbryta vaccination pga reaktion mot de första sprutorna). Jag kan ibland inte sitta kvar på bussen om det kommer en katt ombord. Och vid ett annat tillfälle kan jag visas en hel kväll i ett hus med katt utan större besvär, ibland t.o.m. utan medicin. Och håll i er nu - allergiläk är inte förvånad! Han har ist rått mig till att ta reda på raserna på de olika katterna så jag bättre kan förbereda mig beroende på vilken katt jag ska träffa - eller inte träffa.
TS: jag förstår att det känns skönt att vara hemma och kunna andas ordentligt nu. Önskar jag hade råd att ge om systern och föräldrarna. Att ta upp saken nu hjälper nog inte, utan vänta tills det gått några dagar eller veckor beroende på hur de är. Håller tummarna för att det ska funka bättre framöver.