• Anonym (Vill lyckas)

Munkpeppar?

Hej jag och min man har försökt att bli gravid i 18 månader nu, å inget händer =( så igår beställde jag munkpeppar har hört att många sim har lyckas med hjälpa av det. Är det någon här som har ätit det och lyckas?

• Svar på tråden Munkpeppar?
  • Anonym (jag)

Ja det är jobbigt som fan :p Men har gjort det förr så ska lyckas nu. Snus ja.. det kanske jag borde sluta med också ;) En sak i taget dock :p Har gått ner lite i antal snus iallafall, bytt ut över hälften mot nikotinfria :)

Ja det kommer ju kännas bättre vid ett ev. misslyckande iaf, att jag åtminstone försökt ALLT :)
    Trevligt med mindre pms! Dag tre med MP här, längtar tills det gått ett par månader. Haha. 

• Anonym (smygis)

Vill lyckas: ?
    Munkpepparbebis: ?
    Håller tummarna för er!!!!! {#emotions_dlg.flower}

Ego: Fick mer pms-känningar under helgen, senare än normalt. Men ungefär samma som jag brukar ha nu. Tror mensen kommer nästa helg, men känns samtidigt bra att ha AC hemma i skåpet att börja ta när den kommer. Känns som att man i alla fall gör någonting aktivt åt saken då. Ska köpa EPA-glandin också har jag bestämt, känns som ett bra komplement. Tack för det tipset Har Lyckats!!

• Anonym (Har lyckats)
    Anonym (smygis) skrev 2013-02-04 07:44:19 följande:
    Vill lyckas: ? Munkpepparbebis: ? Håller tummarna för er!!!!! Ego: Fick mer pms-känningar under helgen, senare än normalt. Men ungefär samma som jag brukar ha nu. Tror mensen kommer nästa helg, men känns samtidigt bra att ha AC hemma i skåpet att börja ta när den kommer. Känns som att man i alla fall gör någonting aktivt åt saken då. Ska köpa EPA-glandin också har jag bestämt, känns som ett bra komplement. Tack för det tipset Har Lyckats!!

• Anonym (Munkpepparbebis?)

Mensen kom två dagar sen med dunder o brak! Var lite bitter då jag såklart trodde på något när den inte dök upp. Bara o köra igen :)

• Anonym

Var kan man köpa munkpeppar på nätet om man bor i finland? nån som vet? :)

• Anonym (Vill lyckas)

vi har inte lyckas än så nu har vi bestämt att vi ska pausa bebisverkstan ett litet tag =)

• Anonym (Har lyckats)
    Anonym skrev 2013-02-06 11:26:28 följande:
    Var kan man köpa munkpeppar på nätet om man bor i finland? nån som vet? :)

Nej, jag har bara koll på var man köper den i Sverige... Men du får kanske prova att googla på "Vitex" och/eller  "Agnus Castus" och se om du hittar någon nätbutik (eller vanlig fysiks butik)  i Finland. Det är vad Munkpeppar också kallas lite mer internationellt. 

Lycka till!   
  • Anonym

Vad rekommenderar ni proffs om man vill använda munkpeppar för att försöka bli gravid? Droppar eller tabletter? Dosering? Hittar både förslag på det ena och det andra när jag googlar. Tacksam för hjälp!

• Anonym (Har lyckats)
    Anonym skrev 2013-02-06 21:20:15 följande:
    Vad rekommenderar ni proffs om man vill använda munkpeppar för att försöka bli gravid? Droppar eller tabletter? Dosering? Hittar både förslag på det ena och det andra när jag googlar. Tacksam för hjälp!

Eftersom jag läste i princip allt som fanns att läsa om MP innan jag vågade mig på att testa det, så förstod jag att dropparna skulle vara lite mer effektiva, så jag använde dem. Fast jag har förstått att det är inte alla som gillar smaken (är inget problem för mig) och då köper man ju tabletterna istället. Munkpeppar heter ju också Agnus Castus och ska du köpa pepparn är det bästa att googla på det - och/eller Vitex som den också kallas ibland. Tablettdosering har jag inte så bra koll på, men dropparna ska du ta 3 ggr/dag. Du fyller upp en kopp vatten (funkar fint med varmt eller ljummet också, vilket jag brukar ta) och så droppar du i 15-20 droppar från flaskan (pipett finns med) i koppen och dricker det. Proffs vet jag inte om jag är, men ganska påläst iaf Lycka till!
  • Anonym (Har lyckats)
    Anonym (Vill lyckas) skrev 2013-02-06 17:10:21 följande:
    vi har inte lyckas än så nu har vi bestämt att vi ska pausa bebisverkstan ett litet tag =)

Attans också...ja att det inte lyckades den här gången! Men det är väl bara att jobba vidare när ni känner er redo igen
Svar på tråden Munkpeppar?