• Anonym (Vill lyckas)

Munkpeppar?

Hej jag och min man har försökt att bli gravid i 18 månader nu, å inget händer =( så igår beställde jag munkpeppar har hört att många sim har lyckas med hjälpa av det. Är det någon här som har ätit det och lyckas?

• Svar på tråden Munkpeppar?
  • Anonym (Vill lyckas)

Ingen mens än BIM +2 , har kommit lite bruna flytningar så vet inte om jag ska vänta eller om jag ska ta ett test i eftermiddag =)

• Anonym (.)

Brukar man inte ge munkpeppar till överkåta hingstar för att dra ner hormonnivån typ? Och sent kastrerade vallacker?

• Anonym (Har lyckats)
    Anonym (.) skrev 2013-01-27 10:38:00 följande:
    Brukar man inte ge munkpeppar till överkåta hingstar för att dra ner hormonnivån typ? Och sent kastrerade vallacker?

Det är nog en helt annan styrka och dos för MP till hästar...du får väl söka upp info om det på nätet om du vill veta mer.
  • Anonym (Har lyckats)

Vill lyckas: Oj...låter spännande det där...!!! Alltid svårt att veta om man ska testa eller ej...men har du test hemma är det väl bara att prova, du har ju ändå passerat BIM med ett par dagar. EllieW86: Kul att höra att du också kände av ÄL, det är ju ett positivt tecken! Ta med ett test när du åker (det hade nog jag gjort)...man vet ju inte om/när du behöver det

• Anonym (Vill lyckas)

Nu har min mens kommit =( så idag blir det att börja ta munkpeppar igen

• Anonym (Rockit)

:( Vill lyckas. Tänk såhär: idag är kanske första dagen på din graviditet :) Har lyckats: härligt att du hejar på! Ellie: ta med ett test på resan. Förhoppningsvis kan ni fira lite extra på semestern :)

• zora6

Kan säkert ta några gångers försök. Lycka till med nästa försök!,:)

Anonym (Vill lyckas) skrev 2013-01-27 13:34:30 följande:
    Nu har min mens kommit =( så idag blir det att börja ta munkpeppar igen

• Anonym (Vill lyckas)

Är det någon som vet om man kan äta munkpeppar och bidrottningsgele ? Hur mycket sex är bäst att ha om mannen har slöa sparmier ? ( vet ej om han har det) =D

• Anonym (smygis)
    Anonym (Vill lyckas) skrev 2013-01-28 08:54:13 följande:
    Är det någon som vet om man kan äta munkpeppar och bidrottningsgele ? Hur mycket sex är bäst att ha om mannen har slöa sparmier ? ( vet ej om han har det) =D
    Har läst på liite om detta. Vet inte riktigt hur det relaterar till slöa spermier - men: En man producerar (såklart med stor variation) ungefär 150 milj spermier / dag. En utlösning innehåller ca 100 milj spermier / ml och är ca 3 mL, dvs 300 milj spermier. Det tar alltså ca 2 dagar att återställa en "fullgod" utlösning - men, samtidigt är det bra för sperman om mannen får regelbunden utlösning eftersom sädesvätskan innehåller olika ämnen som kan bli "gamla" efter ett par dagar.
    Så oavsett kvaliteten på spermier är varannan dag bra - MEN: det tar också några veckor för spermierna att successivt mogna fram - och regelbunden utlösning "triggar igång" mognadsprocessen - så vill man ha full fart på spermieproduktionen ska mannen gärna få utlösning kontinuerligt under hela månaden, inte bara äl Nåväl - det viktiga tycker jag är att karln vet om att det inte är läge att "slösa bort" sina simmare för "egen hand" runt äl-tid

Sedan tycker jag denna sida har bra (korrekt) information om att boosta manlig fertilitet (kan dock inte skriva under på "herbal helpers", men resten är ok)... T.ex. tycker jag att det är viktigt att äta så tillsats-fritt som möjligt, att min man (och son!!!) inte använder produkter med parabener i etc. För sådant har stor effekt och tros vara anledningen till att mäns fertilitet idag är 50% sämre än för 50 år sedan
    www.alive.com/articles/view/17772/6_ways_to_boost_male_fertility_naturally
Svar på tråden Munkpeppar?