• Anonym (Vill lyckas)

Munkpeppar?

Hej jag och min man har försökt att bli gravid i 18 månader nu, å inget händer =( så igår beställde jag munkpeppar har hört att många sim har lyckas med hjälpa av det. Är det någon här som har ätit det och lyckas?

• Svar på tråden Munkpeppar?
  • Anonym
    Anonym (Har lyckats) skrev 2013-02-06 22:20:40 följande:

Eftersom jag läste i princip allt som fanns att läsa om MP innan jag vågade mig på att testa det, så förstod jag att dropparna skulle vara lite mer effektiva, så jag använde dem. Fast jag har förstått att det är inte alla som gillar smaken (är inget problem för mig) och då köper man ju tabletterna istället. Munkpeppar heter ju också Agnus Castus och ska du köpa pepparn är det bästa att googla på det - och/eller Vitex som den också kallas ibland. Tablettdosering har jag inte så bra koll på, men dropparna ska du ta 3 ggr/dag. Du fyller upp en kopp vatten (funkar fint med varmt eller ljummet också, vilket jag brukar ta) och så droppar du i 15-20 droppar från flaskan (pipett finns med) i koppen och dricker det. Proffs vet jag inte om jag är, men ganska påläst iaf Lycka till!
    Tack snälla för infon! Nu ska här beställas. Hur mycket finns det att läsa då;)? Hittar tyvärr inte så mycket..
  • Anonym (Har lyckats)
    Anonym skrev 2013-02-06 23:32:48 följande:
    Tack snälla för infon! Nu ska här beställas. Hur mycket finns det att läsa då;)? Hittar tyvärr inte så mycket..

Varsågod! Jag har iofs också läst en del internationellt om Agnus Castus och det finns en del forumtrådar t.ex. i England som många skriver i. Den här pepparn gav för längesedan sjömän till sina fruar när de själva skulle ut på havet och vara borta ett tag. Det var alltså bladen (eller kanske fröna) från Munkpepparträdet som de strödde ut i fruarnas sängar eftersom AC ansågs dämpa sexlusten och då var sjömännen tryggare så att inte frun skulle vänsterprassla medan mannen var borta... Om det stämmer vet jag inte, men det är en kul historia iaf
  • Anonym (Munkpepparbebis?)
    Anonym (Har lyckats) skrev 2013-02-07 07:42:42 följande:

Varsågod! Jag har iofs också läst en del internationellt om Agnus Castus och det finns en del forumtrådar t.ex. i England som många skriver i. Den här pepparn gav för längesedan sjömän till sina fruar när de själva skulle ut på havet och vara borta ett tag. Det var alltså bladen (eller kanske fröna) från Munkpepparträdet som de strödde ut i fruarnas sängar eftersom AC ansågs dämpa sexlusten och då var sjömännen tryggare så att inte frun skulle vänsterprassla medan mannen var borta... Om det stämmer vet jag inte, men det är en kul historia iaf
    Om fruarna ändå rumlade runt i sänghalmen med nån annan så borde de lättare blivit på smällen ;D Lite dubbel verkan kanske ;)
  • Anonym (Har lyckats)
    Anonym (Munkpepparbebis?) skrev 2013-02-07 10:15:18 följande:
    Om fruarna ändå rumlade runt i sänghalmen med nån annan så borde de lättare blivit på smällen ;D Lite dubbel verkan kanske ;)

Hahaha...japp, de där sjömännen kanske inte tänkte på det!
  • Anonym (jag)

Kört på dropparna i lite över en vecka nu, sedan mensens första dag :) Känner faktiskt av aktivitet i tjejmagen! Och äggstockarna känns som att det är antingen mens eller äl på G och det är det då inte :p
    Så kul att man känner att nåt händer :) Om jag blir gravid återstår att se, ägglossning nästa vecka troligen. Har lagt ned ÄL test då vi bara blir pressade av det, ska köra var tredje dag nästa vecka istället :)
    Har ju försökt nu i ca 5 år att bli gravid, har testat alla "huskurer" som finns och inget hjälper... tänk om detta skulle vara lösningen? :) Nu när jag faktiskt testar nåt som sägs ha effekt mot mitt "problem". När jag testat alla andra huskurer så har jag inte ens vetat hos vem eller vad problemet är...
    Intressant ska det bli iallafall :) I värsta fall boostar jag äggen fram tills IVF :) 

• Anonym (Har lyckats)
    Anonym (jag) skrev 2013-02-07 12:13:04 följande:
    Kört på dropparna i lite över en vecka nu, sedan mensens första dag :) Känner faktiskt av aktivitet i tjejmagen! Och äggstockarna känns som att det är antingen mens eller äl på G och det är det då inte :p
    Så kul att man känner att nåt händer :) Om jag blir gravid återstår att se, ägglossning nästa vecka troligen. Har lagt ned ÄL test då vi bara blir pressade av det, ska köra var tredje dag nästa vecka istället :)
    Har ju försökt nu i ca 5 år att bli gravid, har testat alla "huskurer" som finns och inget hjälper... tänk om detta skulle vara lösningen? :) Nu när jag faktiskt testar nåt som sägs ha effekt mot mitt "problem". När jag testat alla andra huskurer så har jag inte ens vetat hos vem eller vad problemet är...
    Intressant ska det bli iallafall :) I värsta fall boostar jag äggen fram tills IVF :) 
  • Anonym (Rockit)

Jag antar att jag har ägglossning nu men jag känner inte av det alls. Tog ett äl-test som visade positivt i förrgår vilket va ca två dagar senare än vanligt (precis som ni har skrivit här i tråden). Jag vill också känna av den! Jag vill veta om jag har äl öht...

• Anonym (jag)
    Anonym (Rockit) skrev 2013-02-07 19:56:07 följande:
    Jag antar att jag har ägglossning nu men jag känner inte av det alls. Tog ett äl-test som visade positivt i förrgår vilket va ca två dagar senare än vanligt (precis som ni har skrivit här i tråden). Jag vill också känna av den! Jag vill veta om jag har äl öht...
    Intressant! Är det din första månad med munkpeppar?
  • Anonym (smygis)
    Anonym (Rockit) skrev 2013-02-07 19:56:07 följande:

3-steg: äl-test, äl-sekret och temp-koll, så bör du kunna avläsa att äl sker! Hur det känns är vääääldigt olika verkar det som
  • Anonym (smygis)

För egen del blev der nog inget denna månad heller. Så mp-start igen om några dagar.. Ska testa kombo med EPA-glandin nu & hoppas mp börjar ge önskad effekt, längtar efter beeeeeebis!!!!!!!!

Svar på tråden Munkpeppar?