Munkpeppar?
Hej jag och min man har försökt att bli gravid i 18 månader nu, å inget händer =( så igår beställde jag munkpeppar har hört att många sim har lyckas med hjälpa av det. Är det någon här som har ätit det och lyckas?
Hej jag och min man har försökt att bli gravid i 18 månader nu, å inget händer =( så igår beställde jag munkpeppar har hört att många sim har lyckas med hjälpa av det. Är det någon här som har ätit det och lyckas?
Hur funkar detta med munkpeppar?
Finns olika sätt att ta det och det finns både tabletter och droppar.
Jag tar droppar från mens till ägglossning.
Funkade för mig på första försöker. Slutade tyvärr dåligt ändå men nu ska jag pröva igen.
Är det farligt att äta det efter ägglossning? Jag har pco och får fullt utslag på ägglossningstester varje dag så dom kan jag inte använda. Och har aldrig haft symtom på ägglossning
Nej, det är inte farligt att ta efter ÄL. Det finns de som tar Agnus Castus hela cykeln fram till BIM, men det vanligaste är att man kör fram till ÄL. Munkpeppar är ju ett naturligt tillskott och kommer från ett träd (det trädet har jag som profilbild), så det är inget som är farligt för kroppen. Ja, man ska väl inte överdosera i mängder kanske
Får ni som äter AC & slutar vid äl inte bara mer äl-smärtor/känningar utan även mer molvärk innan bim? Bim -4 och känner motvärk men tror det bara är PMS.
Jag har prövat AC en gång och hade fruktansvärda ägglossning värkar. Det gav sig närmare bim och jag testade plus några dagar innan bim.
Men fy fan vad ont jag hade. Va nog en rejäl ägglossning:)
Jo, jag känner absolut av ÄL mer då jag tar MP...eller rättare sagt när jag tar MP så känner jag av ÄL (vilket jag annars inte gör).
Men sedan vet jag inte om jag känner något speciellt innan BIM, molvärk då är inget som jag tänkt på just på grund av MP...men de gånger jag känt det är då är det för att jag varit gravid
Såg nu att det finns att köpa "vitex agnus castus" (tabletter) eller "agnus castus örtteextraxt" (droppar) vilka är
Bäst?
Jag har läst en del om det och har förstått att dropparna ger mest och bäst effekt. Nu tycker jag dessutom att det är jobbigt att svälja tabletter, så för mig var valet inte så svårt Det blir ju lite mer pyssel med dropparna som man ska värma en kopp vatten till och dricka 3 ggr/dag, sedan finns det de som inte gillar smaken...men viktigt är att man har varmt eller ljummet vatten, jag körde på kallt vatten en gång...och det var inte gott! Så det är bara att du väljer det som du själv tycker känns smidigast och enklast.