• Anonym (Vill lyckas)

Munkpeppar?

Hej jag och min man har försökt att bli gravid i 18 månader nu, å inget händer =( så igår beställde jag munkpeppar har hört att många sim har lyckas med hjälpa av det. Är det någon här som har ätit det och lyckas?

• Svar på tråden Munkpeppar?
  • Blingbling

Kul Zora6, för mig funkade MP både i januari och februari - gravid två månader i rad och tyvärr även lika många MF. Men i fredags förra veckan drog jag igång en ny kur...så nu håller jag tummarna för både dig och mig

• zora6

Bling bling.
    Spännande. Får följas åt:).
    Jag har mens runt 24 juni. Då börjar jag. Har Åxå haft mf:(. 4 st utöver detta sista med sjukt foster som då ledde till att jag valde att avbryta och föda han i v 17. Inte kul.
    Har en son på 4 år som får mig att orka och såklart en fantastiskt make.
    Hur ser ditt liv ut. Kan skriva i inbox istället om du vill.
    Säg till om du vill läsa min blogg här inne. Den är mest om mitt liv och vägen till barn. Inte super spännande men ändå:)

• Pastell1983

Ni som blev gravida med munkpepparn, hur länge hade ni försökt? Hade ni genomgått utredning?

Hoppas det funkar för er denna gången med! Har själv provat denna månaden för första gången, men har bim om en vecka eller så

• Pastell1983

Vill även passa på att beklaga era missfall och abort pga fosterskador

• Blingbling

Pastell1983, jag har passerat 40-års strecket och fick i höstas höra att jag var tvungen att ta hormoner för att alls kunna bli gravid då mina follikar var små. Jag ville istället testa Munkpeppar (eller Agnus Castus som den heter på latin) eftersom det är naturliga örter. Det gick ju finfint Bebisverkstan hade varit öppen i 4 månader innan jag började med Munkpeppar och hade fått en lättare utredning i mars 202.

• Pastell1983
    Blingbling skrev 2013-06-14 11:53:42 följande:
    Pastell1983, jag har passerat 40-års strecket och fick i höstas höra att jag var tvungen att ta hormoner för att alls kunna bli gravid då mina follikar var små. Jag ville istället testa Munkpeppar (eller Agnus Castus som den heter på latin) eftersom det är naturliga örter. Det gick ju finfint Bebisverkstan hade varit öppen i 4 månader innan jag började med Munkpeppar och hade fått en lättare utredning i mars 202.
    Kanon ju! Hoppas det går vägen för er denna gång Solig
  • Blingbling

Tack! Och jag håller tummarna för dig att du har "nybörjartur" till BIM! Uppdatera gärna här inne hur det gått, är ju nyfiken

• Pastell1983

Ja ni får alla uppdatera sen

• zora6

Jag hade genomgått utredning innan vu fick vår son. Tog 3 år från utredning till vi gick barn. Då hade vi försökt själva utan nån hjälp i ett år.
    Vår son är Ivf och vi har inget fel p mån av oss.
    Ca ett år efter vi fick han började vi igen men de blastocyster vi hade i frysen. Vi har dessutom blivit spontan gravida 3 gånger de senare 2 åren.
    Den sista gången nu så hade jag käkat munkpeppar. Det tog dig direkt. Trodde inte det. Kanske va en slump vad vet jag men nu vill jag pröva igen. Min kropp känner sig läkt efter min bedrövliga abort.
    Beklagar till alla som fått mf eller gjort abort av div foster skador.
    Så vi har alltså håller på sen 2004 med att få barn. 6 graviditeter och ett barn.
    Jag ska ha 2 barn. Ger mig inte!:)

• Blingbling
    zora6 skrev 2013-06-14 20:44:08 följande:
    Jag hade genomgått utredning innan vu fick vår son. Tog 3 år från utredning till vi gick barn. Då hade vi försökt själva utan nån hjälp i ett år.
    Vår son är Ivf och vi har inget fel p mån av oss.
    Ca ett år efter vi fick han började vi igen men de blastocyster vi hade i frysen. Vi har dessutom blivit spontan gravida 3 gånger de senare 2 åren.
    Den sista gången nu så hade jag käkat munkpeppar. Det tog dig direkt. Trodde inte det. Kanske va en slump vad vet jag men nu vill jag pröva igen. Min kropp känner sig läkt efter min bedrövliga abort.
    Beklagar till alla som fått mf eller gjort abort av div foster skador.
    Så vi har alltså håller på sen 2004 med att få barn. 6 graviditeter och ett barn.
    Jag ska ha 2 barn. Ger mig inte!:)

Nä det är bra - ge dig INTE! Känner likadant själv - jag ger mig inte förrän jag har en bebis hos mig!
Svar på tråden Munkpeppar?