• Linakyckling

Vad sårade er mest?

Denna tråd är tänkt som "terapi". Där du kan få ur dig det som sårat dig mest.

Jag börjar..
    Det som sårade mig mest är att jag inte fått en ärlig chans. Jag, som är hans fru, den han levt med hela sitt vuxna liv, mamman till hans barn, den han haft förhållande med i 10 år, var inte värd en chans till.
    Det sårar mycket att han inte varit ärlig och berättat hur han verkligen känner. Han kunde vara öppen och prata med sina arbetskamrater men inte med mig.
    Det sårar och svider i hjärtat att han säger att han fortfarande älskar mig, att han aldrig kommer kunna älska någon annan på samma sätt och att i hans ögon är jag snyggast och världens bästa mamma för hans barn men att han inte klarar av det livet längre och inte är redo att reparera vårt förhållande.
    Det som sårar är att han tagit kontakt med alla sina ex och alla tjejer han någonsin känt. Även dem som han vet ogillar mig starkt.

• Svar på tråden Vad sårade er mest?
  • Anonym
    Anonym (hmmm) skrev 2013-01-21 12:43:10 följande:
    Jag är faktiskt mest sårad över hur jag betedde mig, och att jag aldrig gav honom en ärlig chans fastän han försökte så mycket. Sen hade det antagligen tatt slut ändå, vi var för olika helt enkelt, men jag kunde skött det snyggare helt enkelt. Med min ex sambo däremot så är jg mest sårad för att han inte förstår hur fel han gjort mot mig och vilken bra flickvän jag var till honom. Jag har alltid trott att han innerst inne förstår att han behandlar/behandlat mig som skit, bara att han inte vill erkänna det för det är lättare att vara arg på mig än sig själv, men han insett nu att han inte förstår alls, han tycker verklige att han inte gjort fel, det sårar mig som fan, för det hade varit lättare att komma över all taan gjort mot mig om jag iallafall visste att han mådde dåligt över det och insåg vad han förlorat, men istället så blir jag sedd som den som förstört allt för jag väljer att göra slut på grund av hans beteende, jag är sårad för att han inte kan ta nåt eget ansvar för allt beror antingen på att jag är knäpp i huvudet och vill träffa andra killar eller på att jag lyssnar för mycket på min familj och mina vänner, det sårar mig att han bagatelliserar all than gjort så och att han underskattar min förmåga att tänka själv så mycket så att han faktiskt tror att jag låter andra bestämma över mitt liv  

Det där låter ju som mitt senaste ex. Det var han som var otrogen och sabbade förhållandet och försökte lägga all skuld på mig.
  • Anonym (.)

Under våra 2 år tillsammans bodde han hela tiden med hans ex för att han inte hade pengar köpa egen lägenhet, ville inte flytta till hyres som är för dyra eller för långt bort, vägrade flytta till en andra hand för att han ville ha "tryggheten".

Han hade aldrig sovit över hos mig en enda gång. Vi spenderade några timmar efter jobbet, sen var han tvungen gå hem för att han måste jobba och spela på sin dator sa han. På helgerna brukade vi inte träffas heller.

Jag kommer inte ihåg en enda gång jag ringt honom, att han svarat. Han brukade skratta åt det o sa att han svarar aldrig när folk ringer, men när jag var med honom och telefon ringer, ja då svarar han iaf.

Av nån konstig anledning övertygade han mig efter en tid att det verkligen var över med hans ex, iom vi hade konstant kontakt via chat när han är hemma. Så när skulle han haft tid med exet? alltså verkligen från stunden vi vaknade chattade vi tills vi la oss.

Jag är arg på mig själv att jag stod ut så länge. Hur kunde jag låta nån behandla mig som han gjorde! Jag hade aldrig känt mig så ensam som när jag var ihop med denna idiot. Jag var helt emotionellt utsvulten efter det förhållandet, plus att självförtroendet var på botten..

Just det ja, kom på han sexchatta med 2 andra brudar oxå. Vilken idiot jag är! :)

• Anonym
    Anonym (.) skrev 2013-02-04 23:23:44 följande:
    Under våra 2 år tillsammans bodde han hela tiden med hans ex för att han inte hade pengar köpa egen lägenhet, ville inte flytta till hyres som är för dyra eller för långt bort, vägrade flytta till en andra hand för att han ville ha "tryggheten". Han hade aldrig sovit över hos mig en enda gång. Vi spenderade några timmar efter jobbet, sen var han tvungen gå hem för att han måste jobba och spela på sin dator sa han. På helgerna brukade vi inte träffas heller. Jag kommer inte ihåg en enda gång jag ringt honom, att han svarat. Han brukade skratta åt det o sa att han svarar aldrig när folk ringer, men när jag var med honom och telefon ringer, ja då svarar han iaf. Av nån konstig anledning övertygade han mig efter en tid att det verkligen var över med hans ex, iom vi hade konstant kontakt via chat när han är hemma. Så när skulle han haft tid med exet? alltså verkligen från stunden vi vaknade chattade vi tills vi la oss. Jag är arg på mig själv att jag stod ut så länge. Hur kunde jag låta nån behandla mig som han gjorde! Jag hade aldrig känt mig så ensam som när jag var ihop med denna idiot. Jag var helt emotionellt utsvulten efter det förhållandet, plus att självförtroendet var på botten.. Just det ja, kom på han sexchatta med 2 andra brudar oxå. Vilken idiot jag är! :)

Låter som mitt mitt jävla ex!
  • Fool
    Anonym skrev 2013-02-04 22:46:51 följande:

Det där låter ju som mitt senaste ex. Det var han som var otrogen och sabbade förhållandet och försökte lägga all skuld på mig.

Tror tyvärr det är ganska vanligt , mitt ex gjorde likadant , allt var mitt fel eller personen som avslöjade henne.
  • Anonym
    Anonym (.) skrev 2013-02-04 23:23:44 följande:
    Under våra 2 år tillsammans bodde han hela tiden med hans ex för att han inte hade pengar köpa egen lägenhet, ville inte flytta till hyres som är för dyra eller för långt bort, vägrade flytta till en andra hand för att han ville ha "tryggheten".

Han hade aldrig sovit över hos mig en enda gång. Vi spenderade några timmar efter jobbet, sen var han tvungen gå hem för att han måste jobba och spela på sin dator sa han. På helgerna brukade vi inte träffas heller.

Jag kommer inte ihåg en enda gång jag ringt honom, att han svarat. Han brukade skratta åt det o sa att han svarar aldrig när folk ringer, men när jag var med honom och telefon ringer, ja då svarar han iaf.

Av nån konstig anledning övertygade han mig efter en tid att det verkligen var över med hans ex, iom vi hade konstant kontakt via chat när han är hemma. Så när skulle han haft tid med exet? alltså verkligen från stunden vi vaknade chattade vi tills vi la oss.

Jag är arg på mig själv att jag stod ut så länge. Hur kunde jag låta nån behandla mig som han gjorde! Jag hade aldrig känt mig så ensam som när jag var ihop med denna idiot. Jag var helt emotionellt utsvulten efter det förhållandet, plus att självförtroendet var på botten..

Just det ja, kom på han sexchatta med 2 andra brudar oxå. Vilken idiot jag är! :)
    ihop..du var hans älskarinna hans andra kvinna, på sidan av hans förhållande. Inser du inte det?
    Det måste du gör för din egen skull, så du inte råkar ut för liknande svin i framtiden.
    Som sagt, för din egen skull...
  • Anonym
    Anonym skrev 2013-02-04 22:43:09 följande:
    Jadu mitt senaste ex har sårat mig enormt och vårt förhållande verkar ju bara ha varit en stor jävla bluff.... :(
    Kramar till dig! Jag vet hur det känns, det blir som en bluff..
    Mitt bästa tips till dig är att få insikt om varför det tog slut. Det hjälper tro mig.
    Det är lätt att gräva ner sig i sorg och va deppig, men den finns alltid en anledning till att det tog slut.
    Ofta är det flera saker som har spelat in och förstört förhållandet under en lång tid. Det finns ingen som går från pirr och rosa moln, till att över en natt inte känna något och sen lämna sin partner.Flört
    Det är inte heller alltid det uppenbara vi förts tror efter uppbrottet, som är det egentliga orsaken.

Får du insikt är det lättare att gå vidare, och ta med dig det in i nya relationer. Det är alltid båda parter som bidrar till att relationen tar slut..man spelar olika roller, det kan vara ens eget beteende som drar fram dom värsta sidorna i ens partner. Det är kanske inget man tänker  på under förhållandet pågår..
    Och vi tex otrohet (vid enskilt tillfälle) så  är det absolut vanligaste orsaken att den otrogne har känslor kvar och det är därför de är kvar i relationen. Men saknar något, känner sig inte respekterad, älskad, uppsakttad av sin partner..mm

Jag tror detta är extremt viktigt att inse, för att man på bästa sätt ska kunna gå vidare. Se sina egna fel och brister.

• LiLu

Jag hatar honom för att han var otrogen, att han har tryckt ned mig, att han helt öppet är kär i denna tjej, umgås med henne å allt. Jag hatar båda två. Nu sitter vi med ett hus som ska säljas, och han säger om jag säger nått om henne, försöker kontakta henne så ska han kapa alla band med mig och aldrig prata med mig. Han kände att när han pratade med henne på krogen och sov å hångla med henne så insåg han veckan efter att han inte är kär längre. Han är attraherad av henne. Jag är arg för att han har verkligen förstört mig, att få mig må såhär, att han bara kan göra allt detta på en månad, att när någon frågar vad som har hänt säger han ALLT! Inkl att vi hade ett dåligt sex liv sista tiden, men om jag behöver uppvaktning, förspel allt, skulle ni bli tända på en kille som sitter och spelar tv spel från 17-22? Och sen säger till mig, kom och överraska mig ner jag spelar. . Känner mig förnedrad över att alla vet om det. Och att denna tjej vet om ALLT oxå. Och alla verkar veta om henne och har träffat henne. Han tror tydligen han är kär. Jag har just nu en hårfin linje mellan att göra allt till ett helvete till att gå "smärtfritt" härifrån?? Det känns som allt beror på om han respekterar att jag inte vill att han har henne i huset , på tomten, ingenting. När jag har flyttat, När han gjorde slut så sa jag vill att vi inte träffar någon under perioden med huset. Och han gick med på det, men håller det inte, samtidigt vill han inte att jag ska hata honom. Och sa jag att allt detta hände för mindre än en månad sen. Tack för 7 1/2 år. JAG HATAR DIG, DEN BRUDEN, ALLT! JAG HATAR ATT DU HAR FÅTT MIG MÅ SÅ HÄR DÅLIGT!!!

• Anonym
    LiLu skrev 2013-02-07 11:03:45 följande:
    Jag hatar honom för att han var otrogen, att han har tryckt ned mig, att han helt öppet är kär i denna tjej, umgås med henne å allt. Jag hatar båda två. Nu sitter vi med ett hus som ska säljas, och han säger om jag säger nått om henne, försöker kontakta henne så ska han kapa alla band med mig och aldrig prata med mig. Han kände att när han pratade med henne på krogen och sov å hångla med henne så insåg han veckan efter att han inte är kär längre. Han är attraherad av henne. Jag är arg för att han har verkligen förstört mig, att få mig må såhär, att han bara kan göra allt detta på en månad, att när någon frågar vad som har hänt säger han ALLT! Inkl att vi hade ett dåligt sex liv sista tiden, men om jag behöver uppvaktning, förspel allt, skulle ni bli tända på en kille som sitter och spelar tv spel från 17-22? Och sen säger till mig, kom och överraska mig ner jag spelar. . Känner mig förnedrad över att alla vet om det. Och att denna tjej vet om ALLT oxå. Och alla verkar veta om henne och har träffat henne. Han tror tydligen han är kär. Jag har just nu en hårfin linje mellan att göra allt till ett helvete till att gå "smärtfritt" härifrån?? Det känns som allt beror på om han respekterar att jag inte vill att han har henne i huset , på tomten, ingenting. När jag har flyttat, När han gjorde slut så sa jag vill att vi inte träffar någon under perioden med huset. Och han gick med på det, men håller det inte, samtidigt vill han inte att jag ska hata honom. Och sa jag att allt detta hände för mindre än en månad sen. Tack för 7 1/2 år. JAG HATAR DIG, DEN BRUDEN, ALLT! JAG HATAR ATT DU HAR FÅTT MIG MÅ SÅ HÄR DÅLIGT!!!
    Stackars dig, hoppas du tar dig ur detta stark.  Men tänk så här, att han var otrogen från första början har sin anledning, en anledning ni båda har bidragit till. Han har stannat kvar hos dig för att han har känslor, men du har gjort något som fått han att känna sig oälskad, inte uppskattad, mm  Observera, jag säger inte att det är ditt fel, absolut inte! Men en person som är otrogen och inte har varit det tidigare bottnar oftast i att dom känner sig ouppskattade eller liknande av sin partner. Det är därför han klamrar sig fast vid den nya, han får känna sig betydelsefull, uppskattad eller va det nu är. Personer som kastar sig in i något nytt, är ofta bara desperata..ett desperat försök att ta sig vidare.  Dessa förhållanden håller sällan när verkligheten kommer ikapp, och sannolikheten att han snart står vid din dörr och vill ses igen..är ganska stor.
  • Anonym
    Anonym skrev 2013-02-07 12:56:30 följande:
    Stackars dig, hoppas du tar dig ur detta stark.  Men tänk så här, att han var otrogen från första början har sin anledning, en anledning ni båda har bidragit till. Han har stannat kvar hos dig för att han har känslor, men du har gjort något som fått han att känna sig oälskad, inte uppskattad, mm  Observera, jag säger inte att det är ditt fel, absolut inte! Men en person som är otrogen och inte har varit det tidigare bottnar oftast i att dom känner sig ouppskattade eller liknande av sin partner. Det är därför han klamrar sig fast vid den nya, han får känna sig betydelsefull, uppskattad eller va det nu är. Personer som kastar sig in i något nytt, är ofta bara desperata..ett desperat försök att ta sig vidare.  Dessa förhållanden håller sällan när verkligheten kommer ikapp, och sannolikheten att han snart står vid din dörr och vill ses igen..är ganska stor.

Fast jag håller inte riktigt med där. Ja, man ska alltid tänka att d fanns en anledning till just varför han varit otrogen men att tänka så som du skriver leder bara till mer självförakt! Problemet ligger hos honom, men han valde att finna SIN anledning till att vara otrogen, för att han i sig själv behövde bekräftelse eller vad det nu kan vara. Det du ska försöka göra nu är att tänka. Han har gjort sitt av hans bästa förmåga, hur mycket det än sårar och gör ont pga HANS svek. Han kunde inte bättre. Hans anledning till hans agerande är helt oväsentligt men försök tänk att han har sin anledning och du respekterar d. Sju år och några månader sen att han gjort så han gjort, klart som fan att d gör ont! Fy! Men att hata dom två är bara något som drabbar DEJ, inte dom! Sinnesrobönen hjälper när d glr som ondast (av egen erfarenhet) den hjälpte mig att acceptera, inte förlåta men acceptera! Det bästa du kan göra nu är att , inte kontakta honom, d människor som han har m å göra- kontakta ej dom. Fokusera på dig! Låt han leva med sitt ragg, han kommer inte förändras, sannorlikheten att han inom kort kommer befra henne också är står. Tänk att d här e vad hon får tillbaka. Du slipper de! Tiden läker....
  • Anonym
    Anonym skrev 2013-01-21 12:36:24 följande:

Jag förstår hur du tänker, det är så han tänker också. Men jag kan ju bara utgå ifrån mig själv. JAG hade inte kunnat "glömma" allt och ha sex med någon annan så kort tid efter seperationen. Det sårar mig för att jag är så himla ledsen eftersom det tog slut och hans beteende får mig att känna att han bara "längtat" efter att bli fri och få sexa runt. Jag hade hellre sett att han sörjer istället.
    Egentligen kanske du inte vet hur du skulle ha reagerat om situationen vore omvänd?
Svar på tråden Vad sårade er mest?