Anonym skrev 2013-02-07 14:30:04 följande:
Nej det leder inte till självförakt, tvärtom det ska ta bort självförakt. Det är meningen att man inte ska behöva känna något självförakt om den andre parten varit otrogen. Och klart att det gör ont. Men problemet ligger inte innebart hos den som varit otrogen, hans anledning till han agera är inte helt oväsentligt. För vet man vad det va så vet man varför kan lättare acceptera skapa förståelse, att bara skylla på honom och tycka att personen är ett svin, är bara ett sätta att fly och stoppa huvudet i sanden. Och det gör ondast i längden, och det kan även medföra andra svårigheter som tillit i framtiden mm, vilket man tar bort om man går till botten med det. Eftersom det i grund och botten inte handlar om tillit och personen som varit otrogen ofta känner sig lika ratad/sviken etc av sin partner.. Det är bara att titta på forskning, på området. Och lite psykologi om hur vi människor fungerar. Att tex själv påstå att man aldrig skulle kunna agera så är oxå ganska naivt, det är för att man inte varit i den situationen ännu. Våra hjärnor är trotts allt i grund och botten inte så olika.
som jag inte redan hatar mig själv för allt som har hänt, att jag känner mig misslyckad, ratad folk ser ner på mig för JAG var med att förlora honom. Det är inte han som går på oros medicin tar sömn piller för att kunna sova och har fått gå till kurator och igår även en psykolog.
men helt ärligt skulle du på tänd på din kille om han kom hem från jobbet 16 tiden lämna matlådan i köket säger hej, och sen sätter sig i sitt spel rum och börjar spela BF3 och pausar kortast möjligast när det är middag? för att sen sova vid halv elva? inte fan har jag fått någon lust av det.
sen tjejen han är "kär" i nu, så träffades dom på krogen och satt å snacka, sen på efterfest hos henne (?) så hångla dom sen sov tillsammans inte nakna men utan kläder, han hävdar inget sex, but who knows? sen gick han och fundera hela veckan och mådde sååå dåligt (??) sen insåg han att han inte var kär.
om jag har saknat att få uppskattning, uppvaktning, blommor, U name it. jag har fan tagit ned månen åt den människan och vad har jag fått höra dom sista fem åren?
- Du kommer aldrig hitta en sån bra kille som jag.
- om det någonsin tar slut mellan oss, så om du vill ha tillbaka mig, så kommer jag. (jo tjena)
när han har varit dyng full så har han varit hårdhänt och jag har blivit ledsen och sagt till men då har det fortfarande varit mitt fel, för jag har juh faktiskt förstört hans kväll.
så nej du har ingen aning om det. efter mötet igår hos psykologen så har jag insett att jag saknade saker i förhållandet, att ha närhet, uppskattning, men ALDRIG skulle jag vara otrogen.
nu säger han att om jag kontaktar denna tjej via fb, frågar om henne osv så kommer han kapa alla band med mig, aldrig prata med mig igen, och just nu bryr jag mig inte, jag vill bara säga akta dig för honom så du inte går igenom samma sak som jag gör en dag. nu ska huset säljas och jag tar det jag vill ha i möbler å prylar. men om jag får reda på att han har tagit hit henne, hon har varit/sovit i huset ens varit inom tomtgränsen. tro mig då ändras spelplanen helt. då ska jag ge honom ett helvete.
och han säger att jag inte ska hata honom? Som jag bara kan glömma otroheten, och alla lögner det är han som har startat detta, nu får han stå för det. men han kan säga till allt å alla att vi hade ett dåligt sexliv den sista tiden men när jag ber honom att inte träffa någon så går han bakom ryggen på mig...
och som kuratorn sa: Dina känslor kan aldrig någon ta ifrån dig, FAN VAD JAG HATAR HONOM!!