• Linakyckling

Vad sårade er mest?

Denna tråd är tänkt som "terapi". Där du kan få ur dig det som sårat dig mest.

Jag börjar..
    Det som sårade mig mest är att jag inte fått en ärlig chans. Jag, som är hans fru, den han levt med hela sitt vuxna liv, mamman till hans barn, den han haft förhållande med i 10 år, var inte värd en chans till.
    Det sårar mycket att han inte varit ärlig och berättat hur han verkligen känner. Han kunde vara öppen och prata med sina arbetskamrater men inte med mig.
    Det sårar och svider i hjärtat att han säger att han fortfarande älskar mig, att han aldrig kommer kunna älska någon annan på samma sätt och att i hans ögon är jag snyggast och världens bästa mamma för hans barn men att han inte klarar av det livet längre och inte är redo att reparera vårt förhållande.
    Det som sårar är att han tagit kontakt med alla sina ex och alla tjejer han någonsin känt. Även dem som han vet ogillar mig starkt.

• Svar på tråden Vad sårade er mest?
  • Anonym

LiLu Finns om du vill prata! Been there, done that "/ men har lärt mig att leva med det

• Anonym (Äntligen fri)

Det som sårade mig mest var att han totalt struntade i mina känslor.Jag kunde vara helt nedbruten av olika skäl men han skulle ändå ha sex,det var det viktigaste för honom i hela relationen. jag skulle vara kåt, glad och tacksam i vilket skick jag än befann mig i. Var jag nedbruten av olika anledningar som inte hängde ihop med honom blev han arg och menade att jag på nåt sätt utsatte honom. Ingen tröst där inte!

Det sårade mig också att han valde ut mina svaga punkter, sådant jag hade berättat i förtroende och gav mig skit för det. Han förnekade alltid det han hade sagt och fick mig att framstå som någon som hittade på.

Han kunde räkna upp allt han gjort för mig medan det jag gjort inte räknades alls.Allt som hände i relationen var mitt fel, det var hela tiden jag som åstadkom alla bråk.

Blev jag arg och upprörd över något han sa eller gjorde gick det aldrig att diskutera sakfrågan utan då handlade det om hur arg och upprörd jag var.

Denna man spenderade jag alldeles för många år med och blev till slut alldeles knäkt av det som skedde. Jag har lämnat och börjar så sakteligen känna igen mig själv från den jag var innan.   

• Anonym

Nämen har vi haft samma karl? Skämt å sido! Låter som mitt ex.

Anonym (Äntligen fri) skrev 2013-02-07 18:31:29 följande:
    Det som sårade mig mest var att han totalt struntade i mina känslor.Jag kunde vara helt nedbruten av olika skäl men han skulle ändå ha sex,det var det viktigaste för honom i hela relationen. jag skulle vara kåt, glad och tacksam i vilket skick jag än befann mig i. Var jag nedbruten av olika anledningar som inte hängde ihop med honom blev han arg och menade att jag på nåt sätt utsatte honom. Ingen tröst där inte! Det sårade mig också att han valde ut mina svaga punkter, sådant jag hade berättat i förtroende och gav mig skit för det. Han förnekade alltid det han hade sagt och fick mig att framstå som någon som hittade på. Han kunde räkna upp allt han gjort för mig medan det jag gjort inte räknades alls.Allt som hände i relationen var mitt fel, det var hela tiden jag som åstadkom alla bråk. Blev jag arg och upprörd över något han sa eller gjorde gick det aldrig att diskutera sakfrågan utan då handlade det om hur arg och upprörd jag var. Denna man spenderade jag alldeles för många år med och blev till slut alldeles knäkt av det som skedde. Jag har lämnat och börjar så sakteligen känna igen mig själv från den jag var innan.   

• Anonym (Äntligen fri)

Den här typen av man, ja det finns sådana kvinnor också, har sina grunddrag så har ni haft en sådan så känns han igen! Men....kanske är det samma, vem vet?Glad

• Anonym

Att han säger sig älska mig men törs inte prova att vara tillsammans igen!
    Det gör så ont när man inte kan gå vidare!
    Man är bäst på så många vis men ändå duger man inte?
    Ena dagen tror man på honom att han älskar en, och nästa dag tänker man, att om han älskar skulle han gjort mycket för att vara med mig! 

• Anonym

Först, att precis då vi bestämt oss för att börja om och satsa ALLT i förhållandet, så pökade på sin brors ex.

Sen var det slut på riktigt. Då särade min bästa väninna på benen för honom i vår gemensamma säng, framför ögonen på mina barn.
    Fast honom kunde jag ju inte bli ledsen på, han var ju gravt stöd och jag ville bara bli av med honom. Men att han manipulerat henne totat, det var överraskande och knäckande.

• Anonym

De som sårar mig mest är att jag har en beroendesjukdom som jämnt å städigt ställer till d för mig. Min beroendesjukdom får mig att vilja ha droger till varje pris för att må bra! Att mina s k vänner skrattar åt mig och tycker jag är fjantig när jag inte vill umgås eller träffas där risker finns som slutar med att jag tar återfall. Sjukdomen tog mina barn ifrån mig, men d kan jag inte beskylla någon för! Enbart mig själv. Nu har jag varit drogfri i 100 dagar :))) och mitt umgänge med mina barn har utökat :)) Jag ska till varje pris vara drogfri tills dagen jag dör, jag vill leva med mins barn! Fan så dum jag är! Men att jag inte har en enda vän kvar och heller ingen familj d är något som gör så fruktansvärt ont. Gud, du måste finnas!

• Anonym
    Anonym skrev 2013-02-06 18:04:14 följande:
    Kramar till dig! Jag vet hur det känns, det blir som en bluff.. Mitt bästa tips till dig är att få insikt om varför det tog slut. Det hjälper tro mig. Det är lätt att gräva ner sig i sorg och va deppig, men den finns alltid en anledning till att det tog slut. Ofta är det flera saker som har spelat in och förstört förhållandet under en lång tid. Det finns ingen som går från pirr och rosa moln, till att över en natt inte känna något och sen lämna sin partner. Det är inte heller alltid det uppenbara vi förts tror efter uppbrottet, som är det egentliga orsaken. Får du insikt är det lättare att gå vidare, och ta med dig det in i nya relationer. Det är alltid båda parter som bidrar till att relationen tar slut..man spelar olika roller, det kan vara ens eget beteende som drar fram dom värsta sidorna i ens partner. Det är kanske inget man tänker  på under förhållandet pågår.. Och vi tex otrohet (vid enskilt tillfälle) så  är det absolut vanligaste orsaken att den otrogne har känslor kvar och det är därför de är kvar i relationen. Men saknar något, känner sig inte respekterad, älskad, uppsakttad av sin partner..mm Jag tror detta är extremt viktigt att inse, för att man på bästa sätt ska kunna gå vidare. Se sina egna fel och brister.

Tack ska du ha! Kram på dig! Det är hemskt och att killen ångrade sig sen gjorde inte saken bättre. Har du varit med om nåt liknade? Jodå, mitt ex var oxå otrogen.....
  • Anonym (Dubbelt sviken)
    Anonym skrev 2013-02-07 21:41:17 följande:
    Först, att precis då vi bestämt oss för att börja om och satsa ALLT i förhållandet, så pökade på sin brors ex.

Sen var det slut på riktigt. Då särade min bästa väninna på benen för honom i vår gemensamma säng, framför ögonen på mina barn.
    Fast honom kunde jag ju inte bli ledsen på, han var ju gravt stöd och jag ville bara bli av med honom. Men att han manipulerat henne totat, det var överraskande och knäckande.
    Trodde inte det fanns fler som blivit sviken av både sin man och sin väninna.. men tyvärr verkar ju flera ha fått uppleva det.... mina barn undrade varför min kompis plötsligt skulle sova i min säng brevid pappa :(
  • Anonym
    LiLu skrev 2013-02-07 16:50:30 följande:
    som jag inte redan hatar mig själv för allt som har hänt, att jag känner mig misslyckad, ratad folk ser ner på mig för JAG var med att förlora honom. Det är inte han som går på oros medicin tar sömn piller för att kunna sova och har fått gå till kurator och igår även en psykolog.

Nej men det är ju just poängen du ska inte behöva känna något av det där, om det hanteras på rätt sätt. Men du  tyckes göra allt för att misstolka det jag skriver.
Svar på tråden Vad sårade er mest?