• Tjolanta

Tråden för oss som INTE ammar...

...av olika anledningar. Kanske har du valt att inte amma eller så fungerade det helt enkelt inte av andra orsaker Här kan vi diskutera tips och idéer gällande flaskor, ersättning, termosar, ja allt vi kan komma på Här ska vi kunna stötta varandra igenom vakna nätter, oroliga magar osv. Själv så fungerade aldrig amningen riktigt med min bebis, så ersättningen fick tas till efter det att hon var två veckor gammal, vilket jag ALDRIG hade trott. Har ju helammat mina två andra barn utan problem. Blev ganska snopen! (Påhopp och negativa personer rekommenderas starta egen tråd!)

• Svar på tråden Tråden för oss som INTE ammar...
  • Två döttrar och en son
    Aapple skrev 2013-07-29 22:36:52 följande:
    Undrar lite: fick 2 tabletter mot am ingen skall man ha någon speciell bh? O varför i så fall. Ej kommit någon mjölk alls så länge födde i fredags. Sen hur ofta äter era små. På bb sa dem att dem 3:e dan ska äta 30 mm men mitt barn vill ha mer. Några fler tips brukar även få hicka bebis? Tips. Sant hur är era eftrveärkar?

Jag fick två tabl Dostinex ca fyra tim efter födseln.

Fick råd om tajt sportbehå innan så har det med fetvadd (fick på bb) och Flectalon-inlägg (värmande) inuti och runtom för att ha ett mjukt och varmt mottryck.

Har kännt ett tryck igår ca 12-18 tim efter födsel som att mjölk höll på att komma men fick då fetvadd och lade in Flectaloninläggen och sen har jag inte kännt mer.

Om två tim har det gått 1,5 dygn.

Svarar på resten sen.
  • Två döttrar och en son
    MinFinaMinna skrev 2013-07-30 19:49:13 följande:
    Två döttrar och en son: grattis till bebis! :)

Tack!!
  • Aapple

Varför ska man ha en tight bh? Måste nog inskaffa en. Men inga tecken på mjölk ännu

Två döttrar och en son skrev 2013-07-30 15:07:13 följande:
    Jag fick två tabl Dostinex ca fyra tim efter födseln.

Fick råd om tajt sportbehå innan så har det med fetvadd (fick på bb) och Flectalon-inlägg (värmande) inuti och runtom för att ha ett mjukt och varmt mottryck.

Har kännt ett tryck igår ca 12-18 tim efter födsel som att mjölk höll på att komma men fick då fetvadd och lade in Flectaloninläggen och sen har jag inte kännt mer.

Om två tim har det gått 1,5 dygn.

Svarar på resten sen.

• Två döttrar och en son
    Aapple skrev 2013-07-30 21:36:58 följande:
    Varför ska man ha en tight bh? Måste nog inskaffa en. Men inga tecken på mjölk ännu

Det är väl ett tips för att få till ett stadigt mottryck så inte brösten blir onödigt stimulerade. Men inget måste naturligtvis! Kan nog jättebra utan också. Eftersom jag fött tre barn före denna som jag alla ammat och senaste i nästan 2,5 år ända tills i förrgår när jag födde, så behövs gärna flera sätt att dämpa en produktion.
  • Två döttrar och en son

Här går det bra! Dottern är inne på sitt fjärde dygn nu och än så länge verkar mängdrek för åldern stämma bra för henne. Men idag åt hon bara 20 ml ett mål men sen ist 60 ml nästa mål. Så det kan uppenbarligen variera från tillfälle till tillfälle. Gör iaf iordning 60 ml varje gång nu from hon gick in i fjärde dygnet imorse. På 10.e dygnet ska de vara uppe i 100 ml, sen ligger det antingen kvar på ung den nivån eller ökar individuellt ett tag. Sa de till mig på bb. Hon bajsade mycket hela tiden första två dygnen. Barnbeck. Sen igår fm kom det dock inget mer. Förstod ju att det berodde på att det nu skulle komma vanligt bajs från ersättningen och att det kan bli lite stopp pga det så började ge rapsolja igår kväll och magdroppar imorse plus även minifom en ggn på fm. Efter lunch provade jag med en Windi-ventil med barnolja. Först hände ingenting men tredje ggn pös det till och en minut efter det bajsade hon! Så jag är glad åt Windi. Första som kom ut var fast "hårt" och sen kom mjukare. Så det hade blivit ett stopp med det där hårda bajset. Bra då med smörjmedel och stimulering av ändtarmen. Annars verkar Nan Ha bra än så länge.

• Två döttrar och en son

Nu åt hon nyss 30 ml. Så kanske blir det 50 ml nästa gång?

Svar på tråden Tråden för oss som INTE ammar...