Christi38 skrev 2013-08-05 09:18:22 följande:
FruSen, vad skönt med nattsömn!! I natt var FÖRSTA natten lillen här sov mellan 20-06 utan mat och vaknade som solstråle ändå! Annars brukar han vakna kl 02 och vilja få sig en liten slatt. Annars äter han 200 välling innan läggdags och likaså kl 06-07 på morgonen. Han blir 9 mån denna månad.
Vår stora kille på 21 mån "kämpar" vi med nattetid fortfarande, han vaknar ofta och är hungrig för han äter så dåligt på dagen (på rent pin kiv, säger nej till allt som inte är flytande... Eller majs eller pommes) :0/
Åh, men fy så jobbigt! Jag lider verkligen med dig!! Usch!
Vi har haft fantastisk tur, jag kan knappt förstå det själv. Och det känns nästan lite "elakt" att säga att de sover hela nätter när så många andra får kämpa så.
När vi kom hem från neo så skulle de matas var tredje timme (minst, de fick såklart mat tidigare om de blev hungriga). Varje matning tog minst en timme med blöjbyte och allt och så gärna 30-60 minuter till innan de somnade om. Så upp igen efter en timme eller i bästa fall två för att börja om. Herregud, jag var mer död än levande kändes det som. Eftersom vi har en fyraåring också gick det inte att sova igen den förlorade nattsömnen på dagen så man var ju galet trött.
Jag hoppas att detta är början på sammanhängande sömn för er, håller tummarna! Man blir en helt ny människa!!