• Tjolanta

Tråden för oss som INTE ammar...

...av olika anledningar. Kanske har du valt att inte amma eller så fungerade det helt enkelt inte av andra orsaker Här kan vi diskutera tips och idéer gällande flaskor, ersättning, termosar, ja allt vi kan komma på Här ska vi kunna stötta varandra igenom vakna nätter, oroliga magar osv. Själv så fungerade aldrig amningen riktigt med min bebis, så ersättningen fick tas till efter det att hon var två veckor gammal, vilket jag ALDRIG hade trott. Har ju helammat mina två andra barn utan problem. Blev ganska snopen! (Påhopp och negativa personer rekommenderas starta egen tråd!)

• Svar på tråden Tråden för oss som INTE ammar...
  • FruSen
    Två döttrar och en son skrev 2013-07-29 10:25:50 följande:
    Kl 05.04 imorse födde jag mitt fjärde barn! En liten tjej på 3170 gram och 47 cm i längd. Fick två små tabletter Dostinex ca kl 08.30 när jag gick från förlossningen till eftervård. Inga biverkningar alls än så länge. Har en tight sportbehå på oxå. Väntar på att liten ska vakna och vilja ha mat! Har förberett en termos med kokt hett vatten och en kanna med kallt kokt vatten. Enl pers ska hon ha 10 ml/mål första dygnet men för att få rätt mängd pulver finns bara måttenhet för exakt 30 ml så gör i ordning det.
    Grattis!!
    Mina små kom för tidigt så jag vet inte om det spelar in... Men de låg på neo och jag på bb de första tre dygnen (jag blev snittad). När jag kom till neo efter tre dagar så fick de ca 10 ml i sonden och därefter ökade man mängden sakta men säkert. till 15 ml, till 20 ml osv.
  • Två döttrar och en son

Tack!

För tidigt födda behöver nog tidigarw få i sig något om än lite lite.

g

FruSen skrev 2013-07-29 15:10:30 följande:
    Grattis!!

Mina små kom för tidigt så jag vet inte om det spelar in... Men de låg på neo och jag på bb de första tre dygnen (jag blev snittad). När jag kom till neo efter tre dagar så fick de ca 10 ml i sonden och därefter ökade man mängden sakta men säkert. till 15 ml, till 20 ml osv.

• Två döttrar och en son

Pratat igen.med personalen här och de säger att har de bara sugit en stund på bröstet (och ev fått i sig nån ml råmjölk) eller smalat lite ersättning så kan de lgnt vara utan i 24 tim sen. Dvs de behöver inte mer än smaka. Magsäcken kan inte ta emot mer och de flesta behöver ffa vila/sova större delen av sitt första dygn. Sen på andra dygnet brukar det vända och de blir mer glupska sa bm här på bb.

• Sweet life
    Två döttrar och en son skrev 2013-07-29 19:30:19 följande:
    Pratat igen.med personalen här och de säger att har de bara sugit en stund på bröstet (och ev fått i sig nån ml råmjölk) eller smalat lite ersättning så kan de lgnt vara utan i 24 tim sen. Dvs de behöver inte mer än smaka. Magsäcken kan inte ta emot mer och de flesta behöver ffa vila/sova större delen av sitt första dygn. Sen på andra dygnet brukar det vända och de blir mer glupska sa bm här på bb.
    Stämmer så bra!

Vår son var dock ett undantag och jag fick en chock när han var vaken konstant från början med tanke på vilken info vi fått på föräldrautbildningen och av BM på förlossningen....  
  • Aapple

Undrar lite: fick 2 tabletter mot am ingen skall man ha någon speciell bh? O varför i så fall. Ej kommit någon mjölk alls så länge födde i fredags. Sen hur ofta äter era små. På bb sa dem att dem 3:e dan ska äta 30 mm men mitt barn vill ha mer. Några fler tips brukar även få hicka bebis? Tips. Sant hur är era eftrveärkar?

• Två döttrar och en son

H

Airhostess skrev 2013-07-29 10:59:20 följande:
    Grattis!  10 ml låter lite lite, tror min åt 30 ml direkt I början. Nan Ha då med vilka flarror? När ska du börja med napp?

Har en Dr Browns, en Mam och en Esska. Mams dinapp verkade komma lite fort för henne men hon är så ny än så blir nog bra sen. Har rwdan nappar t henne men hon är inte så sigen på dem än.
  • FruSen
    Två döttrar och en son skrev 2013-07-29 15:37:34 följande:
    Tack!
    För tidigt födda behöver nog tidigarw få i sig något om än lite lite.
    g
    Som sagt, de fick ju ytterst lite de första dygnen, endast några ml, inte ens så mycket som 10. Först den tredje dagen åt de 10 ml så 10 ml dag 1 för fullgångna låter helt rimligt för mig. 
  • Två döttrar och en son

Tack!

Christi38 skrev 2013-07-29 20:40:44 följande:
    Grattis till bebis! :)

Svar på tråden Tråden för oss som INTE ammar...