• Tjolanta

Tråden för oss som INTE ammar...

...av olika anledningar. Kanske har du valt att inte amma eller så fungerade det helt enkelt inte av andra orsaker Här kan vi diskutera tips och idéer gällande flaskor, ersättning, termosar, ja allt vi kan komma på Här ska vi kunna stötta varandra igenom vakna nätter, oroliga magar osv. Själv så fungerade aldrig amningen riktigt med min bebis, så ersättningen fick tas till efter det att hon var två veckor gammal, vilket jag ALDRIG hade trott. Har ju helammat mina två andra barn utan problem. Blev ganska snopen! (Påhopp och negativa personer rekommenderas starta egen tråd!)

• Svar på tråden Tråden för oss som INTE ammar...
  • mmmmn
    EmelieB91 skrev 2013-08-10 17:27:38 följande:
    Jag väntar barn till våren och kommer, som det ser ut nu, att ge ersättning från dag 1. Då jag studerar kommer pappan vara den som stannar hemma för det mesta. Tycker det är fantastiskt bra att pappan på detta vis får samma möjlighet att knyta an till barnet som mamman. De flesta i omgivningen har en positiv inställning till det vilket känns skönt. 
    Jag har tänkt göra precis likadant. Men är orolig för vad andra ska tycka om det.
  • Sultana

Hoppar in här m en fråga. Jag helpumpar och sonen på 4 månader äter enbart bröstmjölk. Vill övergå till ersättning. Provade för 2 dgr sedan att blanda nan (30 ml) samt bröstmjölk (70 ml). Sonen kaskadsspyr av nan, kan komma 2 h efter målet. Ngn som har erfarenhet. Finns d annan ersättning som är mildare för magen?

• EmelieB91
    mmmmn skrev 2013-08-11 10:02:59 följande:
    Jag har tänkt göra precis likadant. Men är orolig för vad andra ska tycka om det.
    Man är alltid orolig för vad andra ska tycka men om det är det bästa alternativet för dig och din familj borde ingen/inget stå ivägen. Det är ju inte så att du skadar ditt barn. Jag får dessutom stöd av andra studerande som gjort likadant och tyckt det fungerat bra.
  • Sweet life
    Sultana skrev 2013-08-11 10:10:00 följande: