• Tjolanta

Tråden för oss som INTE ammar...

...av olika anledningar. Kanske har du valt att inte amma eller så fungerade det helt enkelt inte av andra orsaker Här kan vi diskutera tips och idéer gällande flaskor, ersättning, termosar, ja allt vi kan komma på Här ska vi kunna stötta varandra igenom vakna nätter, oroliga magar osv. Själv så fungerade aldrig amningen riktigt med min bebis, så ersättningen fick tas till efter det att hon var två veckor gammal, vilket jag ALDRIG hade trott. Har ju helammat mina två andra barn utan problem. Blev ganska snopen! (Påhopp och negativa personer rekommenderas starta egen tråd!)

• Svar på tråden Tråden för oss som INTE ammar...
  • Lindsey Egot the only one

Funkar inte med den gamla appen

• Aapple

Behöver hjälp? Varje dag spyr min lilla genom näsan o munnen jätte mycket kommer bara ut? Någon med tips? Hur mkt ska man stimulera barnet nu? Tar det skada av att ligga ned? Vill inte att den får platt huvud? Baby sitter?

• MinFinaMinna

Min BVC sköterska har inte alls varit emot att jag flaskmatar min dotter. Hon har dock inte vetat så mycket om det. Det jag har undrat över har jag fått googla. Har även fått många bra tips i denna tråden.

• Lindsey Egot the only one

Aapple

Prova att ge 10ml mindre. Många barn har även en omogen magmun som inte håller tätt, det försvinner när barnet reser på sig och står och går.

• MinFinaMinna

Aapple:
    Jag hade också testat att ge lite mindre. Sitter barnet i famnen eller ligger? Testa så fall ha h*n sittandes istället.

• EmelieB91

Jag väntar barn till våren och kommer, som det ser ut nu, att ge ersättning från dag 1. Då jag studerar kommer pappan vara den som stannar hemma för det mesta. Tycker det är fantastiskt bra att pappan på detta vis får samma möjlighet att knyta an till barnet som mamman. De flesta i omgivningen har en positiv inställning till det vilket känns skönt. 

• Aapple

Testat ge minsta i dag. Ine spytt alls. På natten kan man känna att bebis är på väg men stoppar genom lägga på sidan. Natten får bebis mat liggande ej i famnen.

• Christi38

Bebis kanske har svårt att svälja liggande? Jag hade nog valt att hålla i bebis även då så det blir lite lutning och inte helt plant!!

• bennysson

Tack för svar. Ringde BBmottagningen också, men frågade här eftersom många har erfarenhet. Går självklart inte bara på vad folk på FL säger. Vi har tätat upp målen och ökat mängden, han är nöjd nu :)

Svar på tråden Tråden för oss som INTE ammar...