• Tjolanta

Tråden för oss som INTE ammar...

...av olika anledningar. Kanske har du valt att inte amma eller så fungerade det helt enkelt inte av andra orsaker Här kan vi diskutera tips och idéer gällande flaskor, ersättning, termosar, ja allt vi kan komma på Här ska vi kunna stötta varandra igenom vakna nätter, oroliga magar osv. Själv så fungerade aldrig amningen riktigt med min bebis, så ersättningen fick tas till efter det att hon var två veckor gammal, vilket jag ALDRIG hade trott. Har ju helammat mina två andra barn utan problem. Blev ganska snopen! (Påhopp och negativa personer rekommenderas starta egen tråd!)

• Svar på tråden Tråden för oss som INTE ammar...
  • Oscarsmamma84
    Beaniee skrev 2013-08-16 10:56:53 följande:
    Hej hopp!

Någon som har koll på när det är lämpligt att ge BabySemp 2? Skulle vilja ge min tremånaders lite kraftigare mat så hon kan sova hela natten.

På BVC sa dom att jag kunde börja ge 50/50 redan nu men när jag googlade stod det inte att man rekommenderade BabySemp2 förrän  vid 6 månader.

Hur gör ni?  

Jag fick rådet att byta till baby semp extra för min lille blev ej mätt av nan 1. Han e så mätt o nöjd nu så jag rekomenderar det
  • Liama

Hej! Min dotter får baby semp och är 2 mån. Varje kväll får hon totalbryt och skriker i flera timmar. Inget vi gör hjälper. Vi tänkte att det kunde var mjölkallergi men ingen skillnad med mjölkfri ersättning. Vi vet ju inte om det är magknip hon har men vi provar allt!! Nu funderar jag på att byta till nan. Ska man då prova PRO eller HA? Vad tycker ni? BVC vet ju ingenting tyvärr...

• Christi38

Kanske är kolik snarare än maten om hon skriker varje kväll?

Pratat med BVC om kolik?

Svårt råda om vilken ersättning. Tror du att det är mjölkallergi kanske du ska träffa en barnläkare?

• FruLarsson
    Liama skrev 2013-08-17 11:20:26 följande:
    Hej! Min dotter får baby semp och är 2 mån. Varje kväll får hon totalbryt och skriker i flera timmar. Inget vi gör hjälper. Vi tänkte att det kunde var mjölkallergi men ingen skillnad med mjölkfri ersättning. Vi vet ju inte om det är magknip hon har men vi provar allt!! Nu funderar jag på att byta till nan. Ska man då prova PRO eller HA? Vad tycker ni? BVC vet ju ingenting tyvärr...
    Om det inte hjälper med mjölkfri ersättning lär det inte hjälpa med nan ha heller? Någon mer påläst får gärna rätta mig om jag har fel. Men det låter ju som kolik om hon skriker typ varje tid samma kväll.

Sover hon tillräckligt på dagarna? Vår tjej sov alldeles för lite i början och blev övertrött var och varannan dag fast jag och maken trodde det var magknip.
    Har ni testat magmassage kommer det några fisar när ni gör de i så fall?
  • Oscarsmamma84

Min son är oxå 2 mån och han skriker oxå på kvällarna o han åt nan 1 pro innan o äter nu baby semp extra och han skriker fortfarande. I vårt fall tror jag han e övertrött för maten e det inte
  • FruLarsson
    Kom på en sak till, det vanliga FL-svaret. Har du testat bärsjal? För oss fungerade det både när hon var övertrött och hade magknip. Vi la henne i vaggaposition och hon tystnade och somnade ganska omgående, efter att ha gått runt lite och givit henne nappen.

Jag antar att ni redan testat olika nappflaskor med olika dinappskonfigurationer annars finns ju det att testa också. Vi kör på Dr brown och mams dinapp stl 2.  
Svar på tråden Tråden för oss som INTE ammar...